داروی گیاهی ایرانی پیشگیری از سرطان

مدیرعامل یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده‌های دارویی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: محققان این مجموعه با همکاری پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موفق به تولید داروی گیاهی پیشگیری از سرطان شدند که امیدواریم بزودی وارد بازار شود.

داروی گیاهی ایرانی پیشگیری از سرطان

محمدتقی میراحمدی اظهار داشت: این محصول گیاهی پس از تلاش چند ساله محققان از عصاره انار (الاژیک اسید) تهیه شده و با تقویت سیستم ایمنی، سبب می‌شود تا افراد، درگیر سرطان نشوند.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات انجام شده اثبات شده که عصاره انار خاصیت پیشگیری سرطان را دارد، گفت: داروی گیاهی پیشگیری از سرطان با کمک فناوری نانو و به صورت سافت ژل (کپسول نرم) تولید و روانه بازار داخل می‌شود.

مدیرعامل این شرکت‌ مستقر در مرکز رشد واحدهای فناوری فرآورده‌های دارویی افزود: در تحقیقی با همکاری پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عصاره انار با چند داروی شیمی درمانی مقایسه و مشخص شد که نه تنها این محصول به اندازه داروهای شیمی درمانی سلول‌های سرطانی را از بین برد، بلکه سلول‌های سالم را به صورت معنی‌داری حفظ می‌کند.

میراحمدی با اشاره به اینکه این کار مراحل حیوانی و کارآزمایی بالینی خود را پشت سر گذاشته است، افزود: نگاه ما در این زمینه پیشگیرانه بوده اما این دارو در درمان سرطان هم موثر است.

وی ادامه داد که در حال اخذ مجوز این داروی گیاهی از سازمان غذا و دارو هستیم و امیدواریم بزودی داروی گیاهی پیشگیری از سرطان وارد بازار داخل شود.

میراحمدی گفت: برخی دانشگاه‌های خارجی بر روی درمان سرطان با استفاده از عصاره انار کار کردند و به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند اما ما در مرحله اول تمرکز خود را بر روی پیشگیری از سرطان گذاشتیم تا از ابتلا مردم به این بیماری جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه محققان ما برروی سه آنتی اکسیدان طبیعی کار کردند، بیان داشت: عصاره انار (الاژیک اسید)، کورکومین از زردچوبه و کروسین از زعفران، سه آنتی اکسیدان طبیعی است که پژوهشگران این مجموعه بر روی آن‌ها متمرکز شدند.

او به راه‌اندازی مرکز پیشگیری سرطان نسترن اشاره کرد و گفت: حدود ۴ سال از فعالیت این مجموعه می‌گذرد و تلاش‌های خوبی در زمینه پیشگیری از سرطان انجام گرفته است.

میراحمدی یکی از اقدامات این مرکز را راه‌اندازی مدرسه سلامت اعلام کرد و گفت: از طریق گسترش آموزش و اطلاع‌رسانی در تلاش برای پیشگیری از سرطان هستیم و تا کنون به بیش از ۱۲۰ مدرسه دخترانه مراجعه کردیم و سبک زندگی صحیح را به آنان آموزش دادیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها