ادامه اُفت قیمت مسکن در بازار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به آغاز کاهش قیمت مسکن گفت: با توجه به آرام شدن بازار ارز و ثبات در نرخ‌ها شاهد کاهش هر چند اندک قیمت مسکن هستیم.

ادامه اُفت قیمت مسکن در بازار

مصطفی قلی خسروی در خصوص آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار مسکن بیان کرد: طی سال ۹۱ با شروع افزایش قیمت ارز در کشور قیمت مسکن نیز افزایش ناگهانی پیدا کرد که بعد از آرام شدن بازار ارز، دوباره روند نزولی به خود گرفت و مجدداد در سال ۹۷ همزمان با ثبات قیمت مسکن دوباره با افزایش نرخ ارز، قیمت‌ها سه برابر رشد کرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به آرام شدن بازار ارز و ثبات در نرخ‌ها شاهد کاهش هر چند اندک قیمت مسکن هستیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: قیمت مسکن در شهر تهران در همه مناطق از یک میلیون تا ۳ میلیون تومان، بنا به موقعیت واحد مسکونی کاهش داشته است.

خسروی با اشاره به ادامه کاهش قیمت مسکن در بازار گفت: این روند کاهشی قیمت مسکن ادامه دار خواهد بود و حتی با هرگونه اقدام دولت دربخش مسکن نیز قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

وی در خصوص آمار معاملات در بخش مسکن اظهار کرد: از ۹۷.۱.۱ تا ۹۷.۵.۲۲ تعداد کل قرارد‌های کشور ۵۸۰ هزارو ۳۲۸ فقره بوده که از این تعداد ۳۰۸ هزارو ۲۴۸ عدد مبایعه نامه و ۲۶۵ هزارو ۶۹۵ فقره اجاره نامه است در مدت مشابه نیز از تاریخ ۹۸.۱.۱ تا ۹۸.۵.۲۲ تعداد کل قرارداد‌های کشور ۴۷۳ هزارو ۷۳۸ فقره اجاره نامه و تعداد ۲۳۱ هزارو ۵۰۱ عدد مبایعه نامه و ۲۳۹ هزارو ۱۸۴ عدد اجاره نامه به ثبت رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها