لباس شنای خاص دختر ایرانی در مسابقات جهانی+ عکس

حضور “شیرین گرامی” در حالی است که طبق اعلام مسئولان فدراسیون ورزش سه گانه، دولت بریتانیا به مسئولان فدراسیون سه گانه کشورمان ویزای حضور در این دور از مسابقات در لندن را صادر نکرده است.

لباس شنای خاص دختر ایرانی در مسابقات جهانی+ عکس

سه گانه ترکیبی از شنا، دوچرخه سواری و دو است. اما این رشته با نام دوگانه بین بانوان کشورمان شهرت پیدا کرده است. چرا که در بخش بانوان تنها دوچرخه سواری و دو انجام می شود و شنا از این رشته حذف شده است. مسابقات بین المللی دوگانه و سه گانه هرساله در بسیاری از کشورها برگزار می شود اما بانوان کشورمان به دلیل حجاب و پوشش اسلامی تنها در مسابقات دوگانه شرکت می کنند.

شیرین گرامی نخستین بانوی ایرانی است که با مجوز اتحادیه بین المللی ورزش سه گانه در مسابقات جهانی لندن شرکت کرد. شیرین گرامی در حالی که پوشش اسلامی به تن داشت همراه با ۸۵۰۰ ورزشکار دیگر از ۸۳ کشور مختلف در مرحله نهایی این دوره از مسابقات که شامل ۱۵۰۰ متر شنا، ۴۰ کیلومتر دوچرخه سواری و ۱۰ کیلومتر دو است، شرکت کرد. او برای حضور در این مسابقات و تاریخ سازی تلاش زیادی به کار بست و نهایتا موفق شد به هدفش برسد.

پوشش شیرین متفاوت از سایر شرکت کننده ها بود که همین مساله بازتاب جهانی گسترده ای در جهان داشت. مسئولان اتحادیه بین المللی سه گانه در یک متری خط شروع شنا برای شیرین یک چادر گذاشته بودند تا او در آن لباس غواصی بپوشد و در یک متر بعد از پایان خط شنا هم چنین چادری قرار دادند تا او در فضایی محفوظ لباس خود را عوض کند.

 
 
 

 

لباس شیرین در بخش شنای مسابقات با سایر شرکت کننده متفاوت بود. در حالیکه همه کلاه قرمز رنگ و لباس غواصی طوسی رنگ به تن داشتند شیرین کمی با تاخیر با کلاه زرد رنگ و لباس تقریبا گشاد و متفاوت آمد. همه منتظر بودند تا شیرین گرامی که عنوان اولین زن ایرانی در مسابقات سه گانه شرکت کرده را ببینند. پوشش شیرین در آب کاملا او را از سایر شرکت کننده ها متمایز می کرد. وقتی از آب بیرون آمد بقیه شرکت کننده ها با سرعت به سمت جایگاه دوچرخه می دویدند و همزمان لباس غواصی را هم عوض می کردند اما شیرین زمان زیادی حدودا چهار دقیقه، را برای عوض کردن لباس از دست داد. لباس شیرین برای دوچرخه سواری کاملا پوشیده و قرمز رنگ بود. بسیاری از افراد حاضر در مسابقات شیرین را یک صدا تشویق می کردند و به او می گفتند « Go Iran Go » ، « برو ایران برو » و او انرژی مضاعف برای رکاب زدن پیدا می کرد.

۱۰ کیلومتر دوندگی مرحله آخر این مسابقات بود و زمانیکه شیرین با پرچم جمهوری اسلامی ایران به خط پایان رسید بسیاری از خبرنگاران از او عکس گرفتند و حاضرین به او به عنوان اولین زن ایرانی حاضر در مسابقات سه گانه تبریک گفتند. گرامی در این مسابقات در جایگاه ۷۸ قرار گرفت اما به عنوان اولین زن ایرانی حضور پرافتخارش را در این مسابقات جشن گرفت.

 
تصویر
 
تصویر
 
تصویر
 
تصویر
 
تصویر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها