3 پسر تهرانی آبروی سارا را بردند

پلاک خودروی سارق جوان در جنوب تهران کافی بود تا ماموران در بین 3 برادار سابقه دار دزد حرفه ای را دستگیر کند.

3 پسر تهرانی آبروی سارا را بردند

روز 21 خرداد امسال از طریق مرکز فوریتهای پلیسی 110 ، وقوع یک سرقت منزل در محدوده خیابان نبرد به کلانتری 110 شهدا اعلام شد. با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص که سارق در زمان غیبت صاحبخانه و اعضای خانواده اش اقدام به سرقت مقادیر لوازم عکاسی به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال کرده و از محل متواری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور دادیار شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با حضور تیم بررسی صحنه سرقت پلیس آگاهی در محل سرقت ، کارآگاهان با بررسی دقیق محل سرقت اطلاع پیدا کردند با تخریب در ورودی اقدام به سرقت کرده‌اند.

شاکی پس از حضور در پایگاه ششم به کارآگاهان گفت: ساعت 10 شب 4 تیرماه همراه خانواده در خانه در حال استراحت بودیم که متوجه حضوری فردی ناشناس در خانه شدم و قصد سرقت اموال را داشته که با وی درگیر ، ولی موفق به مهار سارق نشدم ، نهایتاً سارق با خودرو پژو 206 سفید رنگ که در مسافتی دورتر از منزل پارک کرده بود از محل متواری گردید.

کارآگاهان با توجه به زمان سرقت دوم که کمتر از یکماه بوده و در تحقیقات صورت گرفته و نحوه ورود سارق ، با بدست آمدن تصاویر محل سرقت و بازبینی فیلم های دوربین مداربسته، کارآگاهان موفق به شناسایی پلاک خودرو 206 سفید رنگ سارق شدند.

با شناسایی مالک خودرو از وی دعوت ، که اظهار داشت خودرو را در سال 1395 به شخصی بنام " سارا " فروخته و تاکنون اقدام به تعویض پلاک نکرده است.

کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و تحقیقات نامحسوس مشخص شد خریدار خودرو دارای 3 فرزند سابقه دار بوده و خودرو در اختیار یکی از فرزندانش بنام شایان 25 ساله است؛ لذا تصویر مظنون اصلی پرونده به رویت شاکی رسید که سارق را مورد شناسایی قرار داد.

دستگیری دزد

با انعکاس اطلاعات بدست آمده به مقام قضایی ، دستگیری سارق در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که با بهره گیری از روشهای علمی کشف جرم ، موفق به شناسایی مخفیگاه وی در محدوده خیابان خراسان شده که در نخستین روز شهریور سال جاری عملیات پلیسی وی دستگیر و به پایگاه منتقل گردید.

در تحقیقات مقدماتی صورت گرفته از سارق، منکر هرگونه اطلاع از سرقتی شده ، کارآگاهان در ادامه تحقیقات با ارائه مدارک و دلایل موجود در پرونده ، سارق چاره ای جز بیان حقیقت را نداشته و نهایتاً لب به اعتراف گشود و ضمن قبولی سرقت به کارآگاهان گفت : بدلیل اعتیاد شدید به مواد مخدر و تامین هزینه های زندگی مجبور به سرقت شدم و اموال مسروقه را به افراد عبوری در محدوده شوش به قیمت ناچیزی فروخته ام.

سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به دستگیری سارق و اعتراف صریح وی به سرقت عنوان داشت : " متاسفانه گروهی از شهروندان بدون در نظر گرفتن هشدارهای پلیسی ، با رعایت نکات ایمنی در خصوص در های ایمن ورودی ، نصب حفاظ و استفاده از تجهیزات الکترونیکی (دزدگیر-دوربین های مداربسته) ، مانع از ورود سارقان و سرقت منزلشان می شود.

سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری ، در پایان این خبر اعلام داشت :" متهم پرونده با صدور قرار قانونی از سوی دادیار شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران روانه زندان گردید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها