همکاری اریکسون و نوکیا در حوزه 6G

اپراتور مخابراتی کره‌ای اس‌کی تله کام و دو شرکت نوکیا و اریکسون تحقیقات خود در زمینه استاندارد مخابراتی نسل ششم را آغاز کرده‌اند.



همکاری اریکسون و نوکیا در حوزه 6G

آیفون‌های نسل جدید اپل به فناوری آنتن جدیدی را مجهز خواهند شد که آن‌ها را برای ورود دستگاه مجهز به فناوری 5G در سال 2020 آماده خواهد کرد.

به گزارش ایتنا از وب سایت خبری تحلیلی theinquirer، هنوز تا عرضه نسخه جدید آیفون‌ها ده ماه زمان داریم اما بااین‌وجود شایعاتی از این دستگاه‌ها به گوش می‌رسد که از طراحی بدون ناچ، فناوری فیس آی دی به‌روز شده و خط تولید تمام OLED آن‌ها خبر می‌دهد. گزارش‌های به دست آمده از مینگ- چی کو به‌عنوان تحلیل اپل نیز خبر از آن دارد که این کمپانی در تلفن‌های همراه جدید خود از فناوری آنتن LCP به نفع فناوری PL اصلاح‌شده کناره‌گیری خواهد کرد. این امر می‌تواند منجر به بهبود نرخ بازده و ساده‌سازی فرایند تولید شود.

در شرایطی که استاندارد مخابراتی نسل پنجم تلفن همراه هنوز در بسیاری از کشورها عملیاتی نشده، کره‌ای‌ها با همکاری نوکیا و اریکسون در حال بررسی نیازمندی‌های راه اندازی نسل بعدی شبکه‌های ارتباطی همراه هستند.

به گزارش مهر، در همین راستا SK Teleco، تفاهم نامه‌ای را با نوکیا و اریکسون برای آغاز بررسی‌های مشترک سه جانبه به امضا رسانده است. در بیانیه SK Telecom در این مورد آمده است: همکاری میان سه شرکت برای پیشبرد فناوری و استاندارد شبکه‌های نسل ششم که هنوز به درستی تعریف نشده است، بسیار مهم است.

اپراتور کره‌ای همچنین اعلام کرده برای ارتقای شبکه‌های نسل پنجم با شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات مخابراتی همکاری خواهد کرد. از جمله موضوعات تحقیقاتی این سه شرکت می‌توان به نحوه استفاده از هوش مصنوعی، خدمات چندرسانهای و غیره در شبکه‌های نسل ششم اشاره کرد. اریکسون، نوکیا و سامسونگ سه شرکت تأمین کننده تجهیزات شبکه‌های نسل پنجم SK Telecom محسوب می‌شوند.

شبکه مخابراتی نسل پنجم کره یک ماه بعد از راه اندازی ۲۶۰ هزار مشترک دارد و امید می‌رود به زودی به رکورد یک میلیون نفر دست یابد. راه اندازی دفاتر کاری هوشمند با استفاده از این فناوری در دستور کار مقامات کره‌ای قرار دارد.

 

البته تمامی این اخبار برای کاربران نهایی اندکی خسته‌کننده است و آن‌ها به‌احتمال بسیار زیاد تغییر چشم‌گیری را در سیستم ارتباطی تلفن همراه خود شاهد نخواهند بود. بااین‌حال هر دو فناوری LCP و PL اصلاح‌شده در ورود فناوری 5G مؤثر خواهند بود و شایعات حاکی از آن هستند که اپل اولین تلفن همراه مجهز به فناوری 5G خود را در سال 2020 به بازار عرضه خواهد کرد.

بر اساس این شایعات، اپل در حال حاضر کمپانی اینتل را به‌عنوان تأمین‌کننده مودم‌های 5G خود انتخاب کرده و با این کمپانی همکاری‌هایی را آغاز کرده است. باید منتظر بود و دید که تا آن زمان چه سرنوشتی برای آیفون‌ها رقم خواهد خورد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها