بزرگ‌ترین تلسکوپ جهان در آستانه عرضه

بااین‌حال ساخت تلسکوپ Giant Magellan به‌هیچ‌عنوان ساده نیست و تیم سازنده آن کار خود را از سال 2015 میلادی آغاز کردند و احتمالا ساخت آن تا سال 2027 به طول خواهد انجامید. این زمان طولانی به خاطر پیچیدگی آینه‌های به‌کاررفته در این تلسکوپ است.


بزرگ‌ترین تلسکوپ جهان در آستانه عرضه

بزرگ‌ترین تلسکوپ جهان تنها یک‌قدم تا آمادگی نهایی فاصله دارد. این ماه گروهی که روی تلسکوپ Giant Magellan کار می‌کنند توانستند فرایند تولید دومین بخش از هفت بخش آینه اولیه را که از سال 2012 میلادی آغاز کردند بودند، به اتمام برسانند.

به گزارش ایتنا و به نقل از engadget، ساخت تلسکوپ Giant Magellan تلاشی جهانی برای ساخت تلسکوپی است که بتواند عکس‌هایی را با وضوح 10 برابری به نسبت تلسکوپ Hubble Space ارائه کند. این تلسکوپ محققان را در حل مسائلی بنیانی از قبیل وجود موجودات فضایی در سیارات دیگر یاری خواهد کرد. همچنین این تلسکوپ می‌تواند بیش از هر تلسکوپ دیگری در جهان به جذب نور بپردازد و بالاترین رزولوشن موجود را ارائه دهد.

بااین‌حال ساخت تلسکوپ Giant Magellan به‌هیچ‌عنوان ساده نیست و تیم سازنده آن کار خود را از سال 2015 میلادی آغاز کردند و احتمالا ساخت آن تا سال 2027 به طول خواهد انجامید. این زمان طولانی به خاطر پیچیدگی آینه‌های به‌کاررفته در این تلسکوپ است. هرکدام از بخش‌های اولیه در طول‌موج خاصی از نور به‌طور دقیق تراشیده و جلا داده‌شده‌اند. به لطف یک قالب لانه‌زنبوری پیچیده، شیشه نهایی عمدتا توخالی است و وزن آن سبک‌تر خواهد بود.

 

اگرچه ساخت این بخش هفت سال طول کشید اما متخصصان دانشگاه آریزونا توانستند فرایند جلادهی سطح جلویی شیشه‌ها را تا حد زیادی سرعت ببخشند. گروه GMT امیدوار است که با تکرار این تکنیک بتواند به ‌سرعت بخشیدن ساخت اجزای دیگر این تلسکوپ کمک شایانی بکند.

بزرگ‌ترین تلسکوپ جهان در آستانه عرضه

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها