میوه غول‌پیکر درخت کاج جمجمه گردشگر بدشانس را خرد کرد! + تصاویر

ملوان کهنه‌کار نیروی دریایی شون مَک در اثر اصابت یک میوه کاج عظیم‌الجثه به جمجمه‌اش آسیب بسیار شدیدی دید.

میوه غول‌پیکر درخت کاج جمجمه گردشگر بدشانس را خرد کرد! + تصاویر

ملوان کهنه‌کار نیروی دریایی شون مَک پس‌ازآن که در اثر اصابت یک میوه کاج عظیم‌الجثه به جمجمه‌اش آسیب بسیار شدیدی دید، از پارک ملی کالیفرنیا تقاضای غرامت 5 میلیون دلاری کرده است. این حادثه اکتبر گذشته در پارک ملی تاریخی سان‌فرانسیسکو ماری تایم رخ داد. مک زیر درختان مخروطی آراکاریا بیدویلی مشغول مطالعه و البته منتظر اجرای نمایش هوایی بلو آنجلز (به معنای ستارگان آبی) بود که ناگهان یک میوه کاج غول‌پیکر روی سرش افتاد و صدمه‌ای به سرش وارد کرد که زندگی‌اش را تغییر داد. بلافاصله او را به بیمارستان عمومی سان‌فرانسیسکو انتقال دادند و در طی دو عمل جراحی فشار وارده بر مغز او را کم کردند و برای زنده نگه‌داشتن او اجباراً بخشی از جمجمه در طی عمل جراحی برداشته شد. 

 این ملوان 50 ساله اکنون از آسیب شدی مغزی، از دست دادن حافظه، افسردگی و اضطراب فوق‌العاده شدید رنج می‌برد. او قادر نیست کار کند و این در حالی است که هنوز باید صدها هزار دلار بابت هزینه‌های پزشکی پرداخت کند و به علاوه یک عمل دیگر نیز لازم دارد. 

وکیل مک که سپتامبر امسال پرونده را در دادگاه مطرح کرده است دراین‌باره می‌گوید: هیچ‌گونه تابلوی هشدار در پارک نصب نشده است و مسئولین باید بازدیدکنندگان را از خطر سقوط این میوه‌های عظیم‌الجثه مطلع می‌کردند. 

این درختان کاج بومی منطقه سانفرانسیسکو نیستند و چند دهه پیش در پارک ملی کاشته شدند. میوه این درخت می‌تواند تا 40 پوند و قطر 35 سانتی‌متر رشد کند. میوه‌ای که به سر شون اصابت کرد 16 پوند وزن داشت. 

میوه درخت کاج غول‌پیکر جمجمه رهگذر بدشانس را خرد کرد! + تصاویر

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها