شهری با یک نفر جمعیت !

شهر مونووی آمریکا همه ی ما آدم ها از تنهایی فرار می کنیم. شاید با خودتان فکر کرده باشید که اگر کاملا تنها بودید چه حسی داشتید. به طور حتم این موضوع حس خلا و ترس را در شما زنده می کند. اما به نظر می رسد در مورد السی قضیه کاملا فرق می کند. السی، تنها ساکن شهر مونووی در نبراسکا است که به راحتی در آنجا زندگی و حتی کار می کند. اگر عکس هایش را ببینید، احتمالا شما هم موافقید که این تنهایی حسابی به السی ساخته و اصلا ۷۷ ساله به نظر نمی رسد!

شهری با یک نفر جمعیت !

شهر کوچک مونووی در نبراسکا، به فاصله ی ۵ مایلی از داکوتای جنوبی قرار گرفته است. مونووی کوچک ترین شهر آمریکا و تنها شهری است که فقط یک نفر جمعیت دارد. این شهر تنها یک کلیسا و مدرسه ی مخروبه دارد و تعداد کمی خانه ی متروکه در آن وجود دارد.

اما این شهر همیشه در این وضعیت قرار نداشته است. در اوایل قرن بیستم و زمانی که خط راه آهن شمال غربی در این منطقه احداث شد، مونووی شهر بسیار توسعه یافته ای بود. این شهر اداره ی پست مخصوص به خود را داشت و تسهیلات و امکانات فراوانی را برای چوپان هایی فراهم می کرد که به این شهر مهاجرت می کردند.

شهر مونووی آمریکا

اما کم کم تعداد مسافران این خط راه آهن بسیار کم شد و در اثر آتش سوزی های مزارع، امکانات بسیاری از دست رفت. افراد جوان تر برای به دست آوردن موقعیت های شغلی بهتر از این شهر مهاجرت کردند؛ تا جایی که در سال ۱۹۸۰ مونوی تنها ۱۸ نفر جمعیت داشت.

السی در مونووی

در سرشماری سال ۱۹۹۰، این آمار به ۸ نفر رسید و تا سال ۲۰۰۰ تنها افراد ساکن این شهر، رودی ایلرز و همسرش السی بودند که در سال ۱۹۷۱ رستوران محلی این شهر را خریداری کرده بودند.

در سال ۲۰۰۴، رودی ایلرز در اثر سرطان جان خودش را از دست داد. از آن تاریخ به بعد، السی به تنهایی رستوران را اداره می کرد و برای رانندگان کامیون و کشاورزان اطراف مونووی که برای استراحت و خوردن غذا به این شهر می آمدند، برگر سرو می کرد. جالب آن که او در تمام این مدت برای خودش مالیات پرداخت می کرد و بودجه ی شهری را برای هزینه ی چراغ های خیابانی مونووی حفظ می کرد!

مونووی

او همچنین، نگهداری از کتابخانه ی این شهر را هم برعهده گرفته بود. این کتابخانه که شامل تعدادی از کلکسیون کتاب های همسرش می شود، ۵ هزار جلد کتاب دارد.

السی

در سال ۲۰۱۰ یک کمدین آمریکایی در برنامه ی رادیویی اعلام کرد که قصد اجرای برنامه ای در این شهر دارد تا برای مونووی پول جمع آوری کند. بیش از هزار نفر در این مراسم شرکت کردند تا هزینه ی آسفالت جاده های منتهی به این شهر و سقف کتابخانه ای که السی به شدت به آن نیاز داشت را تامین کنند.

شهر مونووی در آمریکا

السی حالا در سن ۷۷ سالگی از این شهر به عنوان خانه اش یاد می کند و برنامه ای برای ترک آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها