در این روستا، فقط زنان زندگی می کنند

روستای منحصر به فرد «السماحه» در مصر تنهایی روستایی در این کشور است که به طور کامل به 313 خانوار زن مطلقه و بیوه اختصاص دارد و اکنون بیش از دو هزار زن و دختر در آن زندگی می کنند.

در این روستا، فقط زنان زندگی می کنند

به نقل از المصریون، روستای السماحه در 120 کیلومتری شهرستان اسوان قرار دارد که سال 1998 میلادی احداث شده و ویژه زنان مطلقه و بیوه است که زنان در آن برای امرار و معاش به کشاورزی می پردازند.

به زنان ساکن این روستا که بیوه هستند و زمینی برای کشاورزی ندارند، منزل و قطعه زمینی اختصاص داده شده است تا از آن برای تامین مایحتاج خود استفاده کنند.

سناء عبدالستار از زنان ساکن این روستا می گوید: بیشتر زنان روستای السماحه صبح زود از خواب بیدار می شوند و فرزندان خود را به مدرسه می فرستند و سپس وسایل خود را جمع می کنند و به زمین های کشاورزی ویژه خود می روند و به صورت دسته جمعی مشغول کار و کاشت و برداشت محصولات می شوند.

وی می افزاید: زنان در این روستا، سالهاست در اینجا زندگی می کنند و عادت دارند برای اداره امور زندگی خود متکی به خود باشند. آنها زمین ها را شخم می زنند، به پرورش حیوانات و پرندگان اهلی می پردازند و از محصولات خودشان مصرف می کنند بدون اینکه به مردی نیاز داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها