واعظی آشتیانی از مجلس یازدهم میگوید:

آقاتهرانی یا قالیباف رئیس مجلس خواهند شد

امیررضا واعظی آشتیانیمیگوید آقا تهرانی یا قالیباف رئیس مجلس خواهند شد. او قبول ندارد که انتخابات دوم اسفند کمترین مشارکت را در ۴۱ سال گذشته داشته اما معتقد است عملکرد روحانی و اصلاح طلبان به گونه ای بوده که مردم از انتخابات استقبال نکردند.

آقاتهرانی یا قالیباف رئیس مجلس خواهند شد

 «امیررضا واعظی آشتیانی» سیاستمدار اصول‌گرا، عضو حزب موتلفه، مدیر عامل پیشین تیم استقلال و عضو شورای دوم شهر تهران بود که با ما درباره مجلس یازدهم و انتخابات گفتگو کرد. 

واعظی آشتیانی در گفتگو با خبرنگار مستقل‌آنلاین درباره مشارکت پایین مردم در انتخابات مجلس یازدهم گفت:

 من باور ندارم که رکورد پایین‌ترین مشارکت در این انتخابات زده شده باشد. ۴۲/۵ درصد مشارکت نسبی مردم بوده است. باید از اصلاح‌طلبان و دولت سوال کرد که چه عملکردی داشتند که مردم در انتخابات شرکت نکردند. زمانی شرایط برای حضور مردم در انتخابات فراهم می‌شود که عملکرد مجلس و دولت طوری باشد که مردم باور کرده باشند که مطالباتشان توسط این دو نهاد انجام شده است.

او افزود:

 وقتی دولت بحث افزایش قیمت دلار و بنزین را با سوءتدبیر و سوءمدیریت عملی می‌کند و وکیل‌الدوله‌ها هم تماشاگر این وضعیت می‌شوند، چه انتظاری از عکس‌العمل مردم می‌توان داشت؟ همه کارشناسان می‌گفتند برجام موضوعی سیاسی است و نباید آن را به اقتصاد گره زد اما افتخار دولت این بود که این کار را بکند، مقام معظم رهبری بارها اعلام کردند که آمریکایی‌ها برای مذاکره قابل اعتماد نیستند اما دولت بر این موضوع پافشاری کرد، همه اینها دست به دست هم داد و به امروز انجامید. با همه این تفاسیر حضور مردم نشان داد که فارغ از عملکرد مسئولین فقط به خاطر انقلاب و نظام پای صندوق‌ها حاضر شدند.

این فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد از عملکرد اصلاح‌طلبان در حمایت از دولت، بیان داشت: 

 اصلاح‌طلبان دولت را مصادره کردند و افتخار می‌کردند که دولت از آنِ آن‌هاست هر چند برخی از آن‌ها می‌خواستند با رندی از زیر بار مسئولیت حمایتشان از دولت فرار کنند، اما افراد موثر در اصلاح‌طلبان این انصاف را داشتند که بگویند عملکرد دولت محصول دفاع و حمایت ما بوده است. هرگاه مشارکت در انتخابات پایین باشد باید به عملکرد دولت و مجلس مراجعه کرد.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه درباره اختلافات اصولگرایان پیش از انتخابات، توضیح داد:

 اختلافات در یک خانواده بزرگ مثل اصولگرایی اجتناب‌ناپذیر بود اما جایی هم تاکتیک به کار بردند یعنی کاری کردند که اصلاح‌طلبان از اختلافات آن‌ها به سر ذوق بیایند و فکر کنند که اختلاف عمیقی ایجاد شده است. در حالیکه اینطور نبود و اصولگرایان در دقیقه قبل از ۹۰ به تفاهم رسیدند و لیست واحد دادند. همه این‌ها نشانه تیزهوشی سیاسی اصولگرایان بود.

آشتیانی در پاسخ به این سوال که آیا در مجلس یازدهم اختلافی میان جریان‌های موجود پیش خواهد آمد یا خیر، گفت:

برای هیات رئیسه مجلس رقابت صورت خواهد گرفت، این موضوع مهمی نیست. آقای آقاتهرانی و قالیباف هر دو کاندید می‌شوند و هرکس بیشتر رای بیاورد انتخاب می‌شود. در مجلس ششم هم کسانی در کنار آقای کروبی کاندید شدند اما آقای کروبی رای آوردند.

عضو سابق حزب جمهوری اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا مشارکت پایین مردم در انتخابات اصولگرایان را برنده می‌کند، عنوان کرد:

 چنین چیزی را قبول ندارم. مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم ۲۰ درصد کمتر از مجلس دهم بود. ۲۰ درصدی که در انتخابات شرکت نکردند به دلیل عملکرد اصلاح‌طلبان شرکت نکردند. مردم از اصلاح‌طلبی و اصولگرایی عبور کرده‌اند اما الان یک گروهی هستند که از آن‌ها با عنوان انقلابیون یاد می‌کنیم. در این گروه شاید افرادی از اصولگرایان سابق هم حضور داشته باشند. در هر صورت باید از اصلاح‌طلبان پرسید که چه کردید که آن ۲۰ درصد در انتخابات حاضر نشدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها