هتل بوتیک های اصفهان که باید بشناسید

 

اصفهان، شهری با بافتی تاریخی و سنتی، جلوه‌گر تاریخ پربار کشورمان است. اصفهان یکی از زیباترین شهرهای ایران بوده که در طول تاریخ، چندین بار به‌عنوان پایتخت ایران انتخاب شده است. این شهر، ازجمله شهرهای مرکزی ایران محسوب می‌شود که آثاری با ثبت در یونسکو دارد. نصف جهان شهری بااصالت است، مردمی خونگرم دارد و یکی از مکان‌های مناسب برای مسافرت است. اقامت در هتل بوتیک های اصفهان می‌تواند لذت این مسافرت را چندبرابر کند. بوتیک هتل های معروف اصفهان با حس و حالی سنتی، معماری باشکوه و زیبای ایرانی، لحظاتی به‌یادمانی را در طی سفر برای شما رقم می‌زنند. لیست بهترین هتل بوتیک های اصفهان اقامتگاه‌هایی همچون اقامتگاه سنتی قصر منشی اصفهان، هتل بوتیک سهروردی اصفهان، هتل سنتی طلوع اصفهان، هتل سرای اردیبهشت، هتل سنتی خانه تاریخی نگین و دیگر هتل بوتیک‌های سنتی و مجلل را شامل می‌شود که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

آشنایی با هتل بوتیک های اصفهان

هتل سنتی شیران اصفهان

هتل سنتی شیران اصفهان، یکی از هتل بوتیک های اصفهان است که معماری آن به دوران قاجار برمی‌گردد و قدمتی بالای ۱۵۰ سال دارد. این هتل بوتیک، یکی از آثار ملی ایران نیز محسوب می‌شود. هتل سنتی شیران اصفهان دارای ۵ سوئیت، اتاق‌های دونفره، سه‌نفره، و چهارنفره است که هیچ‌ کدام از آن‌ها ظرفیت نفر اضافه را ندارند. از خدمات و تسهیلات این هتل بوتیک، می‌توان به اقامت همراه با صبحانه و پرسنل مجرب و آموزش‌دیده با تسلط کامل به زبان انگلیسی، سرویس بهداشتی فرنگی و سرویس بهداشتی ایرانی، حمام و غیره اشاره کرد. در مورد موقعیت جغرافیایی باید بگوییم قرارگیری این هتل بوتیک به شیوه‌ای است که فاصله زیادی با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان از جمله پل خواجو، سی و سه پل، باغ گل‌های اصفهان، باغ پرندگان و آکواریوم اصفهان ندارد.

هتل سنتی شیران؛ یکی از موارد لیست هتل بوتیک های اصفهان

آدرس: استان اصفهان، شهر اصفهان، چهارباغ پایین، خیابان جامی، گذر علی‌قلی آقا، بن‌بست لاله

هتل سنتی عمارت شهسواران اصفهان

این بنای تاریخی، ۱۵۰ سال پیش متعلق به یکی از تجار زمان قاجار بود که در سال ۱۳۹۸ توسط فردی به نام مهدی شهسوارانی خریداری شد. این فرد، بعد از بازسازی و تعمیر این بنا از آن به عنوان مکانی برای اقامت مسافرانی که به نصف جهان می‌آیند استفاده کرد. این اقامتگاه تاریخی، در حال حاضر یکی از بهترین هتل بوتیک های اصفهان است که اقامت در آن حس و حال خوبی را برای‌تان به ارمغان می‌آورد.

هتل بوتیک شهسواران، دارای ۱۱ اتاق دلنشین و زیبا است که با دقت و ظرافت آن را گچ‌کاری و کاشی‌کاری کرده‌اند؛ همچنین استفاده از پنجره‌های چوبی با شیشه‌های رنگی کمک کرده است که این هتل، بیشتر حالت سنتی خود را حفظ کند. در این هتل امکانات رفاهی کاملی مانند رستوران، صندوق امانت داخلی، کافی‌شاپ و غیره برای اقامتی دلنشین و به‌یادماندنی وجود دارد؛ پس اگر قصد اقامت در هتلی قاجاری دارید، این اقامتگاه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

هتل عمارت شهسواران؛ از بوتیک هتل های معروف اصفهان

آدرس: اصفهان، خیابان حکیم، کوچه تجویدی.

اقامتگاه سنتی سهروردی اصفهان

اگر به لیست هتل بوتیک های اصفهان نگاهی بیندازید، قطعاً اسم این هتل بوتیک سنتی را خواهید دید. بنای اولیه این اقامتگاه، یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی اصفهان بود. این بنا با قدمتی ۴۰۰ ساله، مربوط به اواخر دوره صفویه و اوایل قاجار است که توسط افرادی خریداری شده و پس از بازسازی، آن را به عنوان اقامتگاه سنتی به کار گرفته‌اند. اقامتگاه سنتی سهروردی، در سال ۱۳۹۷ به عنوان یکی از بوتیک هتل های معروف اصفهان شناخته شد.

این اقامتگاه، دارای ۱۰ اتاق است که گچ‌کاری و آینه‌کاری آن با ظرافت هرچه تمام‌تر انجام شده و استفاده از پنجره‌های چوبی یکی دیگر از عواملی است که به سنتی بودن فضای داخل آن کمک کرده است. این هتل بوتیک، در بافت تاریخی شهر اصفهان و در میان مکان‌های مهم نصف جهان مانند سی‌وسه پل، میدان نقش جهان، کلیسای وانک و پل خواجو قرار گرفته است؛ همچنین در این هتل بوتیک، امکاناتی مانند پارکینگ، رستوران، اینترنت رایگان، کتابخانه، صندوق امانت و غیره برای رفاه بیشتر مسافران وجود دارد.

اقامتگاه سنتی سهروردی؛ ازجمله بوتیک هتل های خوب اصفهان

آدرس: اصفهان، خیابان میرداماد، انتهای کوچه ۱۱

هتل کاخ سرهنگ اصفهان

در لیست هتل بوتیک های اصفهان، کاخ سرهنگ جلوه ویژه‌ای دارد. این عمارت تاریخی، مربوط به دوران صفویه بوده که قدمتی بالای ۳۵۰ سال دارد و معماری زیبا و دلنواز سنتی آن، فضایی دلنشین و آرام را برای مسافران فراهم کرده است. این عمارت دارای دو طبقه و ۲۰ اتاق دونفره و یک‌نفره با در و پنجره چوبی و شیشه‌های رنگی است. وسط حیاط عمارت کاخ سرهنگ، حوضی زیبا قرار دارد که جلوه‌ای سنتی و نوستالژی به این مکان بخشیده است.

کاخ سرهنگ اصفهان، یکی از هتل بوتیک های معروف اصفهان است که امکانات رفاهی ازجمله رستوران، حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و سرویس بهداشتی فرنگی داخل اتاق، لوازم بهداشتی و دمپایی، تلویزیون و تلفن داخل اتاق، پرسنلی مجرب و آموزش‌دیده و مسلط به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی دارد. موقعیت جغرافیایی این هتل، بدین‌گونه است که فاصله زیادی با اماکن گردشگری اصفهان ازجمله پل خواجو، مسجد امام، مسجد چهارباغ، موزه تاریخ طبیعی و حمام علی‌قلی آقا ندارد.

آدرس: اصفهان، خیابان چهارباغ پایین، حدفاصل بین چهارراه تختی و میدان شهدا، انتهای کوچه شماره ۱۶، هتل کاخ سرهنگ

اقامتگاه سنتی هزار و یک شب چهار باغ اصفهان

این اقامتگاه سنتی، ازجمله بوتیک هتل های معروف اصفهان به شمار می‌آید که دارای یک ‌طبقه و ۹ اتاق است. معماری این عمارت به دوران قاجار برمی‌گردد و قدمتی بیش از ۱۵۰ سال دارد. اتاق‌های هتل بوتیک هزار و یک شب چهارباغ، به‌صورت اتاق‌های دونفره، سه‌نفره و پنج‌نفره هستند. لابی و اینترنت نامحدود رایگان در لابی، برخورد صمیمی و گرم پرسنل، حمام، سرویس بهداشتی ایرانی و سرویس بهداشتی فرنگی، لوازم بهداشتی داخل اتاق، اینترنت، تلویزیون و تلفن داخل اتاق از امکانات و خدمات این هتل بوتیک سنتی اصفهان است. اقامتگاه سنتی هزار و یک شب چهارباغ اصفهان به کاخ چهلستون، کاخ عالی‌قاپو، رستوران ملک سلطان جاچی باشی و سی‌وسه پل بسیار نزدیک است. اقامتگاه سنتی هزار و یک شب گزینه‌ای مناسب برای رزرو هتل اصفهان است.

آدرس: اصفهان، میدان امام حسین، ابتدای چهارباغ پایین، بعد از بریانی اعظم، کوچه شماره ۳

در پایان

اقامت در هر یک از هتل بوتیک های اصفهان، می‌تواند سفری به‌یادماندنی برای شما فراهم کند. لیست هتل بوتیک های اصفهان مملو از اماکنی با قدمت تاریخی است که گزینه‌های خوبی برای رزرو هتل هستند. هتل بوتیک های خوب اصفهان بیشتر در نزدیکی دیگر بناهای تاریخی و گردشگری این شهر واقع شده‌اند. دغدغه اصلی بسیاری از مسافران پیدا کردن مکان مناسب برای اقامت است که انتخاب آن باتوجه‌ به پارامترهای متعددی همچون موقعیت قرارگیری هتل، خدمات و امکانات هتل، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و غیره صورت می‌گیرد. در این مقاله سعی کرده‌ایم بوتیک هتل های معروف اصفهان را به شما معرفی کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها