مدارک لازم برای اقامت در هتل های یزد

یزد، با وجود جاهای دیدنی و تاریخی، بازارهای سنتی و سوغاتی‌های خوشمزه، یکی از شهرهای بسیار جذاب برای گردشگران ایرانی و خارجی است.

مدارک لازم برای اقامت در هتل های یزد

با این حال، اگر به این شهر سفر کنید و قصد اقامت در هتل های یزد را داشته باشید؛ در اولین فرصت برای پذیرش در هتل، از شما خواسته می‌شود که مدارک شناسایی خود را ارائه دهید. بسیاری از ما ممکن است در بیشتر مواقع، کارت ملی یا شناسنامه خود را همراه داشته باشیم؛ اما گاهی این مدرک به‌تنهایی کافی نیست. بهترین کار این است که قبل از رزرو هتل در یزد، تمام مدارک موردنیاز برای پذیرش را با توجه به تعداد و نوع همراهان در سفر، آماده کنیم. هتل‌های یزد، همچون سایر هتل‌ها در کشور، با هدف جلوگیری از بروز برخی مشکلات و دردسرها، از همه میهمانان می‌خواهند که برخی از مدارک لازم هویتی را ارائه دهند. این مقاله را دنبال کنید تا با مهم‌ترین مدارک لازم برای اقامت در هتل های یزد آشنا یود. 

برای اقامت در هتل های یزد، چه مدارکی لازم است؟

مجرد هستید یا متأهل؟ تنها هستید یا به‌همراه خانواده سفر کرده‌اید؟ در یک تور گردشگری هستید یا در یک تیم دوستانه؟ اینها سؤالاتی هستند که هرکدام، مدارک موردنیاز برای اقامت را تعیین می‌کنند. ممکن است از خود بپرسید که چرا هر شخصی مدارک خاصی برای اقامت نیاز دارد؟ پاسخ به این سؤال در شرایط اقامت افراد مختلف، خلاصه می‌شود. برای مثال، اقامت یک خانواده چند نفره، با اقامت یک دختر تنها، قطعاً تفاوت‌های بسیار زیادی خواهد داشت و هرکدام از آن‌ها چالش‌های به‌خصوصی را برای هتل ایجاد می‌کند. به‌همین دلیل، هتل‌ها برای جلوگیری از هرگونه مشکل و دردسر برای خودشان و سایر میهمانان، در همان ابتدا، از شما مدارک لازم را دریافت می‌کنند.

مدارک موردنیاز برای اقامت افراد مجرد

2

افراد مجرد معمولاً جزو آن دسته از مسافرینی هستند که دردسر کمتری برای اقامت دارند. اگر قصد دارید به‌صورت مجردی به یزد سفر کنید؛ باید حتماً کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار خود را بردارید. همراه داشتن این مدارک برای اقامت در هتل های یزد کافی است؛ با این حال، اگر به‌صورت اینترنتی هتل رزرو کرده‌اید، بهتر است رسید رزرو هتل را پرینت گرفته و همراه خود داشته باشید. این رسید باید به نام خودتان باشد تا بعداً دچار مشکل نشوید. خوب است بدانید که در طی مراحل اقامت در هتل‌ها، اگر با هرگونه مشکلی برای اقامت یا ارائه مدارک مواجه شدید؛ می‌توانید به اداره اماکن همان شهر بروید و از آنجا راهنمایی و کمک لازم را دریافت کنید. اداره اماکن در شهر یزد نیز، به شما در زمینه ارائه مدارک کمک خواهد کرد. این اداره زیرنظر نیروی انتظامی است و مسئولیت نظارت بر فعالیت‌های هتل‌ها را دارد.

مدارک موردنیاز برای اقامت خانوادگی

اقامت خانوادگی، شرایط متفاوتی نسبت به سفر مجردی دارد. قبل از سفر خانوادگی به یزد، باید زوجین، مدارک مربوط به محرمیت خود را آماده کنند. این مدارک، عبارت‌اند از:

  • شناسنامه‌‌های آقا و خانم (نام و مشخصات زوجین باید در شناسنامه هردو به ثبت رسیده باشد)
  • کارت ملی

برای زوج‌هایی که نام آنها در شناسنامه یکدیگر به ثبت نرسیده است، باید شرایط محرمیت از راه صیغه را به پذیرش هتل ارائه دهند. این مدارک عبارت‌اند از:

  • شناسنامه‌ (آقا و خانم)
  • کارت ملی (آقا و خانم)
  • صیغه‌نامه معتبر با مهربرجسته و امضای دفترخانه رسمی

اگر به‌هردلیلی، صیغه‌نامه زوجین، دارای مهر برجسته با امضای دفترخانه رسمی نباشد، باید در اولین فرصت به اداره اماکن مراجعه کنند. در اداره اماکن، پیشینه مدارک شما بررسی شده و سپس یک برگه گواهی برای پذیرش در هتل، به شما داده می‌شود. با ارائه آن برگه به پذیرش هتل، می‌توانید به‌راحتی برای رزرو هتل اقدام کنید. علاوه‌براین‌ها، اگر کودکان نیز با شما در سفر حضور دارند، باید کارت ملی و شناسنامه آنها را به‌همراه داشته باشید. این مدارک باید اثبات کنند که کودکان متعلق به شما هستند و نسبتی با شما دارند.

تورهای گردشگری و مدارک لازم

3

تورهای گردشگری برای اقامت در هتل های یزد، معمولاً همان مدارکی را از شما می‌خواهند که هتل‌ها از شما تقاضا می‌کنند. مسئول تور، با دریافت مدارک از شما، آنها را برای رزرو به هتل محل اقامت ارائه می‌دهد. معمولاً در تورهای گردشگری تأکید می‌شود که مدارک شما به‌هیچ‌وجه مخدوش یا ناقص نباشند تا در مسیر سفر با مشکل مواجه نشویم. از جمله مدارک لازم برای سفر با تورگردشگری و اقامت در هتل، می‌توان به کارت ملی، شناسنامه عکس‌دار و مدارک محرمیت اشاره کرد.

شرایط اقامت اتباع خارجی در هتل های یزد

اتباع خارجی (مسافرین غیرایرانی)، برای اقامت در هتل های یزد، باید پاسپورت یا ویزای مهر خورده داشته باشند. در ویزای اتباع خارجی، باید مهر ورود به ایران با تاریخ اعتبار و انقضاء مشخص، ثبت شده باشد. ایرانیانی که دارای تابعیت دوگانه هستند، اگر بخواهند با یک تبعه خارجی در یک هتل اقامت کنند، تابعیت ایرانی آنها در اولویت قرار می‌گیرد. با این حساب، هزینه کمتری نسبت به اتباع خارجی خواهند پرداخت. از طرفی، این موضوع برای شرایط محرمیت نیز بسیار مهم است؛ زیرا برای اتباع خارجی ارائه مدارک محرمیت لازم نیست و این موضوع برای اقامت آنها در هتل تعریف نشده است. اما میهمانان ایرانی با تابعیت دوگانه، در صورت نامحرم بودن نمی‌توانند با اتباع خارجی در یک اتاق باشند. آگاهی از تمام این موارد به شما کمک می‌کند که اقامتی بی‌دردسر را در هتل‌های محبوب یزد، تجربه کنید.

قوانین اقامت در هتل های یزد

4

در این بخش قصد داریم به قوانینی که هتل‌های یزد برای اقامت شما تعریف کرده‌اند، بپردازیم. این قوانین، تمام افراد از کودکان تا بزرگسالان را شامل می‌شود. قبل از اقامت بهتر است با این قوانین آشنا شوید در غیراین‌صورت ممکن است در طول سفر با مشکل مواجه شوید.

ساعت ورودوخروج

زمان ورودوخروج برای هتل‌های مختلف یزد، فرق می‌کند. معمولاً ساعت ورود به هتل، در هر هتل متفاوت است اما بیشتر هتل‌ها، ساعت 12 را ساعت خروج درنظر گرفته‌اند. از جمله هتل‌های معروف در یزد، می‌توان به هتل خوان دو حد و هتل داد اشاره کرد. ساعت ورودوخروج برای هتل خوان دو حد، به‌ترتیب 14 و 12 است. ساعت ورود و خروج برای هتل داد نیز، به‌ترتیب 16 و 12 است.

شرایط کنسلی

اطلاع از شرایط کنسلی بسیار مهم است؛ زیرا ممکن است شما به‌هردلیلی بخواهید هتل رزرو خود را کنسل کنید، در این صورت شاید از شما هزینه‌ای کسر شود. البته برای اقامت در هتل های یزد، شرایط کنسلی متفاوت است و بهتر است این شرایط را برای هر هتل بررسی کنید.

شرایط کنسلی برای روزهای پیک و غیرپیک کاملاً با هم فرق می‌کند. به‌همین‌دلیل، معمولاً هتل‌ها از میهمانان می‌خواهند هر زمان قصد دارند رزرو خود را کنسل کنند، حتماً با پذیرش هتل تماس بگیرند و از جدیدترین شرایط باخبر شوند. در زیر به برخی از شرایط کنسلی که بیشتر هتل‌ها لحاظ می‌کنند، اشاره کرده‌ایم:

قوانین مربوط به پذیرش کودکان

کودکان خردسال دارای شرایط متفاوتی هستند. برای اقامت در هتل‌ های یزد، سن کودکان بسیار مهم است. این موضوع روی هزینه پذیرش نیز تأثیرگذار است. معمولاً هتل‌ها، برای کودکان زیر 2 سال هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند. اما مدارک لازم کودکان باید ارائه شود. این شرایط ممکن است برای هتل‌های مختلف، فرق داشته باشد. برای مثال، هتل خوان دو حد یزد، برای کودکانی که بیشتر از 7 سال سن داشته باشند، هزینه کامل بزرگسال را محاسبه می‌کند. هزینه کودکان خردسال کمتر از 7 سال نیز رایگان است. هتل داد یزد نیز، دارای قوانین مشابه هتل خوان دو حد است.

 

توضیحات تکمیلی: 

هتل‌های یزد، همچون سایر هتل‌ها در کشور، با هدف جلوگیری از بروز برخی مشکلات و دردسرها، از همه میهمانان می‌خواهند که برخی از مدارک لازم هویتی را ارائه دهند. این مقاله را دنبال کنید تا با مهم‌ترین مدارک لازم برای اقامت در هتل های یزد آشنا بود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها