جاذبه های گردشگری سیدنی استرالیا چیست؟

شهر سیدنی بزرگترین و زیباترین شهر استرالیا است و دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشد. به طور کلی، جاذبه های گردشگری سیدنی استرالیا را می توان در دو گروه جاذبه های خشکی و جاذبه های دریایی تقسیم بندی کرد. در ادامه به بررسی هر یک از این جاذبه های  گردشگری سیدنی استرالیا می پردازیم.

خانه اپرای سیدنی

خانه اپرای سیدنی یکی از شگفتی های معماری در سراسر جهان محسوب می شود، این محل همواره پر تردد ترین جاذبه گردشگری در استرالیا است. طراحی خانه اپرای سیدنی از معمار دانمارکی Jorn Utzon  الهام گرفته است. خانه اپرای سیدنی در واقع تلفیقی از هنرهای نمایشی در مجاورت منظره دریایی بندر سیدنی است. با گردش در این شاهکار معماری، تاریخ و داستان های رنگارنگی را خواهید دید که جزء میراث جهانی یونسکو در سیدنی هستند. خانه اپرای یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سیدنی استرالیا است که می توان در هر زمانی از روز در طول سال از آن بازدید کرد.

aus1

پل بندرگاه سیدنی

پل بندرگاه سیدنی به عنوان پنجمین پل قوسی در جهان شناخته شده و بخشی از میراث فرهنگی و نماد جهانی استرالیا می باشد. گردشگران و مسافران استرالیا می توانند بر روی این پل پیاده روی کنند، به تماشای غروب بنشینند و رفت و آمد کشتی ها را نظاره گر باشند. بهترین زمان برای بازدید از پل بندرگاه سیدنی، تابستان یا اوایل پاییز است. هزینه ورودی برای صعود از پل از 143 دلار برای کودکان و 163 دلار برای بزرگسالان است که قیمت ها بسته به زمان روز و طول تور متفاوت است.

aus2

باغ وحش تارونگا

یکی از باغ  وحش  های بزرگ جهان، باغ وحش تارونگا است که دارای بیش از 4000 حیوان برای دیدن، نمایش های زنده روزانه است. علاوه بر این، تعدادی راهنمای تور وجود دارند که به صورت گروهی بازدید کنندگان را همراهی می کنند و ضمن ارائه اطلاعات در خصوص حیوانات، باعث افزایش هیجان بازدید کنندگان می شوند. بهترین زمان برای بازدید از باغ وحش و مناظر بندر در بهار و تابستان است. قیمت ورودی مجموعه باغ وحش تارونگا، 29 دلار برای کودکان و 49 دلار برای بزرگسالان است. باغ وحش از ساعت 9 صبح تا 4:30 بعد از ظهر باز است.

aus3

سواحل سیدنی

شهر سیدنی دارای سواحل بسیار زیبایی می باشد که به عنوان اصلی ترین جاذبه های گردشگری سیدنی استرالیا شناخته شده اند. معمولا آژانس های برگزار کننده تور استرالیا، تفریحات آبی و تفریح در سواحل سیدنی را جزو برنامه های اصلی سفر خود قرار می دهند. نزدیک ترین ساحل به شهر سیدنی، ساحل بوندی است که در فاصله 15 دقیقه ای از سیدنی قرار دارد. علاوه بر این، سایر سواحل سیدنی از جمله ساحل کوگی و مانلی نیز در امتداد ساحل بوندی هستند. بسیاری از گردشگران نیز در این مسیرهای زیبای ساحلی به تفریح و پیاده روی می پردازند.

aus4

پارک ملی بندرگاه سیدنی

سیدنی و خط ساحلی اطراف آن، بهترین منطقه برای تماشای حرکت نهنگ ها در مهاجرت سالانه خود به این منطقه هستند. بخش وسیعی از پارک ملی بندرگاه سیدنی را بوته زار های طبیعی و وسیعی در خط ساحلی پوشش می دهد و این پارک را به مکانی عالی برای پیاده روی در بوته زار ها و پیک نیک یا موج سواری تبدیل می کند. بهترین زمان برای بازدید از پارک ملی بندرگاه سیدنی، ماه می تا نوامبر است زیرا در این بازه زمانی نهنگ ها مهاجرت می کنند. ورود به پارک ملی بندرگاه سیدنی رایگان است اما هزینه های پارکینگ برای مناطق مختلف پارکینگ پارک ملی را باید بپردازید.

گالری هنر نیوساوت ولز( NSW)

این گالری مجموعه ای از آثار استادان استرالیایی که از اوایل قرن نوزدهم تا امروز را در بر می گیرد، همراه با گنجینه ای از هنر بومی که ما را به گذشته وسیع این قاره متصل می کند. مکمل این گنجینه ها مجموعه ای از هنر های غربی، آسیایی و اقیانوس آرام است که گاه شماری جذاب از سلیقه، سبک و ارزش های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دائماً در حال تغییر را ارائه می دهد.

بازدید از گالری هنر نیوساوت ولز، همه روزه به جز کریسمس و روزهای تعطیل رسمی امکان پذیر است. ورود به گالری و اکثر نمایشگاه های بزرگ رایگان است. این گالری همه روزه از ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر و چهارشنبه ها تا ساعت 21:00 برای Art After Hours باز است.

aus5

موزه هنرهای معاصر استرالیا

این موزه یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری سیدنی استرالیا است که مجموعه ای از آثار هنری معاصر استرالیا در آن جمع آوری شده است. فعالیت موزه هنر های معاصر استرالیا بسیار گسترده است به گونه ای که انواع نمایشگاه های موضوعی بزرگ، نمایشگاه های انفرادی و گالری های نقاشی و مجسمه از هنرمندان تازه کار نیز در این مکان برگزار می شود. بخشی از این مجموعه در نزدیکی بندرگاه سیدنی، مختص فروشگاه موزه هنر معاصر استرالیا است که انواع نشریات فرهنگی و هنری استرالیا و هدایای خاص را می توان از این مکان خریداری کرد. در قسمت دیگر این موزه، کافه موزه هنر معاصر استرالیا وجود دارد که گردشگران می توانند در کنار بندرگاه زیبای سیدنی، از خوردن انواع غذاهای مدرن استرالیایی لذت ببرند.

aus6

برج سیدنی

برج سیدنی مرتفع ترین نقطه شهر سیدنی و دومین برج مراقبت بلند در قسمت جنوبی کره زمین است. یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری سیدنی استرالیا، برج سیدنی است. این بنا با 309 متر ارتفاع، انواع کافه ها، رستوران ها و مراکز خرید لوکس را در بر می گیرد. گردشگران برای صرف غذا و نوشیدنی بر بام این برج و تماشای شهر زیبای سیدنی، از این برج بازدید می کنند. در بالای برج یک سینمای چهار بعدی وجود دارد که نمای کلی از شهر سیدنی را نیز به نمایش می گذارد.

aus7

جمع بندی

در این مطلب به بررسی مهم ترین جاذبه های گردشگری سیدنی استرالیا پرداختیم. مکان های بسیار خوبی برای بازدید در سیدنی وجود دارد. گردشگران و مسافرانی که علاقه مند به تفریحات ساحلی هستند یا برای بازدید از گالری ها و موزه های هنری استرالیا، به سیدنی سفر می کنند، می توانند از این سفر تجربیات زیادی بدست آورند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها