العربیه مدعی شد:

ایران دومین نفتکش بریتانیایی را توقیف کرد

علل توقیف کشتی انگلیسی به نقل از یک منبع آگاه: ۱. تردد از مسیر خلاف کشتیرانی در تنگه هرمز ۲. خاموش کردن دستگاه موقعیت یاب ۳. توجه نکردن به هشدارهای جمهوری اسلامی ایران

ایران دومین نفتکش بریتانیایی را توقیف کرد

 به گزارش مستقل آنلاین، کاخ سفید در بیانیه‌ای خبر توقیف یک نفتکش انگلیس در تنگه هرمز خلیج فارس را تایید کرد. گرث مارکیس سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: کاخ سفید از گزارش‌های مبنی بر توقیف یک نفت کش انگلیسی در خلیج فارس آگاه است. مارکیس افزود: این دومین بار است که ایران در یک هفته اخیر دارایی‌های انگلیس را مورد هدف قرار می‌دهد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایالات متحده برای دفاع از امنیت و منافع در برابر رفتارهای بدخواهانه ایران متعهد به همکاری با متحدان و شرکای خود است.

 العالم: نفتکش انگلیسی بدلیل ایجاد آلودگی محیط زیست و به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی و با حکم قضایی توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.

واکنش وزارت دفاع آمریکا به توقیف نفتکش انگلیسی:
یک منبع مطلع در وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این وزارت‌خانه در واکنش به توقیف نفتکش انگلیس در خلیج فارس، کشتی‌های متعلق به آمریکا را تحت نظارت دقیق قرار خواهد داد.

وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با اسکای‌نیوز:
عدم آزادسازی نفتکش انگلیسی توسط ایران پیامدهایی را به همراه خواهد داشت.


در نفتکش انگلیسی توقیف شده چند روس حضور دارند
خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه در خبری فوری اعلام کرد: در نفتکش انگلیسی توقیف شده از سوی ایران، چند تبعه روس حضور دارند و برای مالک این نفتکش کار می‌کنند.

الجزیره: وزیر خارجه انگلیس ضمن هشدار نسبت به تبعات توقیف نفتکش این کشور گفت "گزینه نظامی" در دستور کار نیست.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها