ظریف ادعای توقیف نفتکش انگلیسی را بی ارزش توصیف کرد

مستقل آنلاین/ گروه سیاسی - محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران ادعای بریتانیا مبنی بر تلاش نیروی دریایی سپاه پاسداران برای توقیف یک نفتکش بریتانیایی در خلیج فارس را «بی‌ارزش» خواند و گفت «آنها یک ادعایی را مطرح می‌کنند تا تنش ایجاد کنند که این ادعاها ارزشی ندارد و زیاد مطرح کردند».

ظریف ادعای توقیف نفتکش انگلیسی را بی ارزش توصیف کرد

وزیر امور خارجه همچنین در ارتباط با امکان مذاکره با آمریکا گفت آنها «میز مذاکره را ترک کردند» و برای فریب، به «دروغ» ادعا می‌کنند که «آماده مذاکره» هستند.

او ادامه داد: مذاکره با «تروریسم» جور در نمی‌آید و «خودشان هم با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنند. ما هم با کسانی که علیه مردم ایران به تروریسم اقتصادی دست زدند، مذاکره نمی‌کنیم».

همزمان، نیروی دریایی سپاه پاسداران ضمن تکذیب ادعای نیروی دریایی آمریکا در ارتباط با تلاش ایران برای توقیف نفتکش بریتانیایی، اعلام کرد که «طی ۲۴ ساعت اخیر هیچ مواجهه‌ای با شناورهای بیگانه از جمله شناورهای انگلیسی صورت نگرفته است».

شبکه خبری سی.ان.ان شامگاه چهارشنبه ۱۹ تیرماه به نقل از دو مقام آمریکایی نوشت که پنج قایق مسلح نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی با نزدیک شدن به یک نفتکش بریتانیایی که در حال خروج از خلیج فارس و گذر از تنگه هرمز بوده، دستور دادند تا نفتکش مذکور با تغییر مسیر خود در آب‌های مجاور ایران توقف کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها