رحمتی: حق اسکوچیچ است که با تیم ملی به جام جهانی برود

امیدوارم کسانی که برای فوتبال ایران تصمیم می‌گیرند، خواسته‌های خودشان را کنار بگذارند و تصمیماتی که گرفته می‌شود، فوتبالی و در جهت پیشرفت فوتبال باشد.

 رحمتی: حق اسکوچیچ است که با تیم ملی به جام جهانی برود

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان خواست تمرکزشان را روی کار فنی و فوتبال‌شان بگذارند.

سیدمهدی رحمتی در حاشیه تمرین امروز (سه‌شنبه) تیم آلومینیوم اراک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از یک هفته تمرین در اراک، اردویی 9 روزه را در شهریار آغاز کردیم که هفته اول اردو به پایان رسید و روز گذشته (دوشنبه) با تیم امید پرسپولیس بازی کردیم. نیاز داشتیم که نیروهای جوانی به آلومینیوم اضافه شوند. تیم سال گذشته را حفظ کردیم و چند نفر از عزیزان که از جمع ما جدا شدند، به خواست خودشان چنین تصمیمی گرفتند. ما هم جایگزین‌های خوبی به جای این بازیکنان به تیم اضافه کردیم.

وی با بیان اینکه کادر فنی آلومینیوم تلاش می‌کند دیدارهای دوستانه زیادی تا شروع لیگ برتر داشته باشد،‌ تصریح کرد: پس از این اردو، یک هفته به اراک می‌رویم و یک بازی دوستانه در ورزشگاه امام خمینی (ره) خواهیم داشت. سپس برای اردویی هفت روزه به تهران می‌آییم و تلاش می‌کنیم چهار پنج دیدار دوستانه داشته باشیم تا بازیکنان به شرایط ایده‌آل برسند.

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک در مورد احتمال برپایی اردویی تیمش در خارج از کشور بیان کرد: اردوی خارجی نداریم و تلاش کردیم هزینه‌ای که قرار است برای اردوی خارجی صرف شود، بازیکنان بهتری به خدمت بگیریم. مجموعه بازیکنان ما تکمیل هستند و به نفر خاصی نیاز نداریم. با این حال مطابق صحبت‌هایی که کردیم و در صورت تصویب هیئت مدیره، دو بازیکن خارجی به ما اضافه می‌شوند تا مشکلی را که سال گذشته باعث اذیت‌مان شد، در خط حمله نداشته باشیم.

رحمتی راجع به فاصله کوتاه میان دیدارها در نیم‌فصل اول لیگ بیست‌ودوم یادآور شد: این اولین بار نیست که بازی‌ها با فاصله چهار پنج روز یک بار برگزار می‌شود، اما این اتفاق در برهه‌های کوتاهی می‌افتاد. اگر بازی‌ها تا نیم‌فصل با این فاصله برگزار شود،‌ نمی‌دانم چقدر می‌توانیم خودمان را با شرایط وفق بدهیم. بازی کردن ظرف هر چهار پنج روز برای بازیکن حرفه‌ای مشکل ایجاد نمی‌کند به شرطی که تیم زمین تمرین داشته و شرایط ریکاوری باشگاه فراهم باشد، وگرنه بازیکنان و تیم آسیب می‌بینند.

وی درباره شرایط تیم ملی فوتبال و رأی کمیته فنی فدراسیون به عدم صلاحیت دراگان اسکوچیچ برای سرمربیگری ایران گفت: ما ایرانی هستیم و دم از معرفت می‌زنیم. اسکوچیچ مسئولیت تیم ملی را در شرایطی پذیرفت که کمتر کسی حاضر به چنین کاری می‌شد. تیم ما با یک تساوی از جام جهانی حذف می‌شد، اما اسکوچیچ این مسئولیت بزرگ را پذیرفت و این کار بزرگ را به کمک بچه‌های تیم ملی انجام داد.

«همه عزیزانی که در حوزه فوتبال کار می‌کنند، بسته به منافع خودشان تصمیم می‌گیرند.»، سرمربی آلومینیوم ضمن بیان این جمله خاطر نشان کرد: کسی که کاری کرده و کار مهمی مانند صعود به جام جهانی را انجام داده است، باید اجازه بدهیم کارش را انجام بدهد. اگر کی‌روش  هم مسئولیت تیم ملی را در آن دوره قبول می‌کرد، همین حرف‌ها را می‌زدم و می‌گفتم این حق اوست که به جام جهانی برود. باید داده‌ای به اسکوچیچ داده باشیم و بعد توقع نتیجه داشته باشیم.

رحمتی با انتقاد از شرایط اردویی تیم ملی ایران در کشور قطر اظهار داشت: اردوی قطر را دیدید که تیمی نصفه و نیمه در هوای بسیار گرم و شرجی بود و بازیکنان پس از یک سال خسته‌کننده و طاقت‌فرسا به اردو آمدند. ما شرایط را برای اسکوچیچ فراهم نکردیم و حق اوست که با تیم به جام جهانی برود.

وی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد می‌کند مربی داخلی هدایت تیم ملی را بپذیرد یا مربی خارجی، تصریح کرد: کامرانی‌فر (دبیرکل فدراسیون فوتبال) گفت برکناری اسکوچیچ هنوز قطعی نشده است و امروز (سه‌شنبه) در این باره تصمیم می‌گیرند. من پیشنهادی ندارم. امیدوارم کسانی که برای فوتبال ایران تصمیم می‌گیرند، خواسته‌های خودشان را کنار بگذارند و  تصمیماتی که گرفته می‌شود، فوتبالی و در جهت پیشرفت فوتبال باشد.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی ایران درباره اظهارات شب گذشته سردار آزمون و اینکه به نظر می‌رسد ملی‌پوشان دودسته شده‌اند، تأکید کرد: زمانی که ما در تیم ملی بودیم، این بحث‌ها وجود داشت که سعی می‌کردیم کمتر به آن بپردازیم و هدف ما بیشتر موفقیت تیم ملی باشد. با بسیاری از بازیکنان فعلی تیم ملی ارتباط دارم و به‌عنوان دوست و برادر از آنها می‌خواهم تمرکزشان روی کار فنی و فوتبال‌شان باشد. بازیکنان، تصمیم‌گیری را بر عهده کسانی بگذارند که صاحب تصمیم هستند و هر چه دارند، برای تیم ملی بگذارند تا نتایجی در شأن فوتبال ایران بگیریم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها