پیوس: تیم یحیی حداقل چهار، پنج ستاره دیگر می‌خواهد

حالا هر حرفی هم ما بزنیم، چه فایده ای دارد؟! آیا گوش کسی بدهکار است؟ کسی دنبال تغییر این ساختار معیوب در رده‌های پایه ای می‌رود؟

پیوس: تیم یحیی حداقل چهار، پنج ستاره دیگر می‌خواهد

فرشاد پیوس آقای گل سال‌های نه چندان دور پرسپولیس براین باور است که کار نقل و انتقالات این تیم با خرید علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی‌گنجی به پایان نرسیده است.

پیوس می‌گوید این تیم برای قهرمانی و موفقیت نیاز به خرید ستاره‌های بیشتری دارد و نباید با دو خرید کار را تمام شده دانست.

ستاره اسبق تیم ملی ایران همچنین صحبت‌های جالبی در خصوص شکست اخیر تیم امید دارد و... بهتر است خودتان تازه‌ترین مصاحبه ما با فرشاد پیوش را بخوانید.

 

ابتدا می‌خواهیم از دلیل اصلی قهرمان نشدن پرسپولیس در فصل گذشته بپرسیم؟

دلایل زیادی را می‌توان برشمرد اما شاید مهم‌ترین آن نداشتن ثبات مدیریتی و مشکلات مالی باشد که از ابتدای فصل گذشته و تا همین اواخر گریبان پرسپولیس را گرفت. این تیم مظلوم‌ترین و تنهاترین تیم ایران بود.

چرا مظلوم‌ترین؟!

تیمی‌که ۵ سال متوالی قهرمان فوتبال ایران می‌شود لایق احترام بیشتری است. خیلی در حق پرسپولیس به نظرم اجحاف شد و بردن مسابقات این تیم در زمین بی طرف یا بدون تماشاگر شدن بازی‌های ما و... از همه مهم تر عدم نظم مالی در پرداخت قرارداد بازیکنان واقعا اثرش را روی تیم گذاشت.

نقش یحیی گل محمدی و کادرفنی چه بود؟

من چند باری سرتمرین پرسپولیس رفتم و هم با یحیی و هم کمک‌هایش هم کلام شدم. وقتی پنجره‌های یک تیم بسته می‌شود و پولی در بساط نیست. شما اسم مهاجم برزیلی و پرتغالی می‌دهید اما می‌گویند پول نداریم! همین طور مرتب در تمرین با بازیکنانی مواجه می‌شوید که مشکل مالی دارند و باشگاه منظم و مرتب قرارداد آنها را پرداخت نمی‌کند چه کار می‌کنید؟ یحیی گل محمدی همان مربی است که دو بار با پرسپولیس قهرمان شده و ما را به فینال آسیا رسانده است. بنابراین نمی‌توان گفت او مربی خوبی نیست اما به نظرم ابزار موفقیت و قهرمانی در اختیارش گذاشته نشد.

حالا به نظر می‌رسد با خرید علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی‌گنجی این ابزار در اختیار گل محمدی باشد. این طور نیست؟

بیرانوند و پورعلیگنجی خریدهای خوبی هستند اما نباید کار را تمام شده دانست. به نظر من این پرسپولیس برای قهرمانی نیاز به ۵ ستاره یا بازیکن بزرگ دیگر دارد.

درچه پست‌هایی؟

تقریبا درهمه پست‌ها این تیم نیاز به تقویت دارد. باید ببینیم برنامه یحیی گل محمدی برای فصل آینده چیست اما نباید با دو خرید کار را تمام شده دانست.

اما قبول دارید خرید ۵ ستاره چندان هم آسان نیست؟

اتفاقا من فکر می‌کنم در سال منتهی به جام جهانی خرید ستاره راحت تر از سال‌های قبل است. بسیاری از بازیکنان دوست دارند جام جهانی را تجربه کنند و خوب هم می‌دانند رسیدن به این هدف با پوشیدن پیراهن پرسپولیس راحت تر است. بنابراین با استفاده از این پتانسیل می‌توان خریدهای بهتری حتی نسبت به سال‌های گذشته انجام داد. امیدوارم آقای درویش و دوستان این موضوع بسیار مهم را مد نظر قرار دهند.

جدایی فرهاد مجیدی از استقلال شاید ضربه شوکه کننده ای به این تیم بوده باشد. این طور نیست؟

اصلا و ابدا نباید به این مسائل توجه کرد. اینکه چه اتفاقی در استقلال یا حتی تیم‌های دیگر می‌افتد به پرسپولیس ارتباطی ندارد. مدیران و مربیان باشگاه پرسپولیس باید برنامه‌های خود را برای رسیدن به عنوان قهرمانی پیش ببرند و توجهی به اطراف خود نداشته باشند. قطعا استقلال هم با مدیریت با تجربه ای که دارد می‌خواهد از عنوان خود دفاع کند و ما باید تیمی‌قدرتمند و قوی ببندیم که فصل آینده را ازآن خود کنیم.

درخصوص شکست اخیر تیم امید ایران برابر تیم امید ترکمنستان صحبتی دارید؟

چه صحبتی؟!

اینکه به هر حال فوتبال ایران مقابل ترکمنستان شکست بخورد به نظر شما تلخ و دردناک نیست؟

حالا هر حرفی هم ما بزنیم، چه فایده ای دارد؟! آیا گوش کسی بدهکار است؟ کسی دنبال تغییر این ساختار معیوب در رده‌های پایه ای می‌رود؟ سال‌هاست تیم‌های پایه ای ما یکی پس از دیگری شکست می‌خورند و حذف می‌شوند اما اتفاق تازه ای نمی‌افتد.

ولی فکر می‌کردیم با حضور مهدی مهدوی کیا تیم امید کشورمان موفق تر باشد؟

مهدی مهدوی کیا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ ایران و آسیاست. در توانایی و دانش فنی او هیچ شکی نیست و اصلا هم مقصر این شکست نیست. شما اگر ژوزه مورینیو را هم بالای سر تیم امید ما بگذارید موفق نمی‌شود. چرا؟ چند دلیل واضح دارد. اول آن که باشگاه‌ها همکاری لازم را انجام نمی‌دهند کمااینکه دیدیم چند بازیکن کلیدی در این سفر غایب بودند. دوم در رده‌های پایه استعدادیابی انجام نمی‌شود و تولید بازیکن پدیده بسیار پایین آمده است. سوم باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال روی پایه‌ها سرمایه گذاری کافی و لازم را انجام نمی‌دهند و همه چیز از روی رفع تکلیف است و ... عوامل دیگری که از حوصله این بحث خارج است. تا زمانی که این مسائل درست نشود و باشگاه‌ها توجه جدی به تیم‌های پایه ای نداشته و مربیان ما در رده باشگاهی شهامت استفاده از بازیکنان جوان را نداشته باشند همین آش است و همین کاسه!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها