۹ ماه در تیم ملی امید بدون مزد و پاداش

در حالی که ۹ ماه از تشکیل تیم ملی فوتبال ایران می گذرد، هنوز کادرفنی ایرانی و بازیکنان این تیم مبلغی را دریافت نکرده‌اند.

۹ ماه در تیم ملی امید بدون مزد و پاداش

تیم ملی فوتبال امید ایران که با هزار امید و آرزو برای شکستن طلسم ۴۴ ساله به المپیک، به سراغ مهدی مهدوی‌کیا رفته، این روزها مجددا با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که می‌تواند این تیم را از مسیر اصلی خود منحرف و در نهایت باعث افزایش این طلسم ناکامی به ۴۸ سال شود.

جمیع این مشکلات طی چند هفته گذشته منجر به تصمیم محمد محمدی برای استعفا از سمت خود به عنوان مدیر تیم ملی فوتبال امید شد. البته او درباره دلایل استعفای خود توضیح نداد اما از قرار معلوم مشکلات این تیم یکی، دو مورد نیست و تیم ملی امید از نظر پشتیبانی در شرایط مساعدی نیست.

مهم‌ترین مشکل کنونی تیم ملی امید، مشکلات مالی است که منجر به پرداخت نشدن دستمزد مهدی مهدوی‌کیا و دستیاران ایرانی او طی ۹ ماه گذشته شده است و قراردادهای این نفرات به زودی و بعد از گذشت سه ماه دیگر خاتمه خواهد یافت و شاید با این اوصاف، مهدوی‌کیا تصمیم نگران‌کننده‌ای اتخاذ کند.

میرشاد ماجدی، سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال درباره پرداخت نشدن دستمزد مهدوی‌کیا گفت: زمانی که آقای مهدوی‌کیا قرارداد بستند، زمان عزیزی خادم بود. ایشان و همکارانشان بدون این که قرارداد داشته باشند عازم تاجیکستان شدند. در ادامه هم به آلمان رفتند و حضور نداشتند. زمانی که بنده و همکارانم کار را برعهده گرفتیم، خودمان قرارداد را تنظیم کردیم. درست است که پول نداده‌ایم اما ان‌شاءالله وقتی به تهران برگردند مبلغی یا درصدی به آن‌ها پرداخت می‌کنیم. البته مربی خارجی تیم‌ امید دریافتی داشته است.

اشاره سرپرست فدراسیون فوتبال به اقدام نامتعارف مدیریت قبلی بود که بدون امضای قرارداد، تیم را راهی مسابقات کرد و در نهایت ابراز امیدواری کرده که با آمدن مهدوی‌کیا به تهران برای آماده‌سازی تیمش جهت حضور در مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا، دستمزدش را دریافت کند.

با این حال، به جز مهدوی‌کیا، بازیکنان تیم ملی امید هم بعد از حضور در مسابقات مقدماتی و چندین مرحله اردوی تدارکاتی، پاداشی را که قول آن توسط مدیریت قبلی داده شده بود، دریافت نکرده‌اند.

به این مسائل، معضل بازی‌های تدارکاتی را هم باید اشاره کرد که هنوز فدراسیون فوتبال نتوانسته راهکاری برای حل این مشکل فراهم کند. اگر چه در روزهای گذشته رسانه‌های عراقی اخباری در ارتباط با دعوت فدراسیون فوتبال از تیم ملی امید این کشور به ایران منتشر کرده‌اند.

در روزهایی که تمرکز اکثریت اهالی فوتبال بر روی آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان است، فدراسیون فوتبال باید تلاش‌هایی در جهت بهبود شرایط پشتیبانی و آماده‌سازی تیم ملی امید که رویای صعود به المپیک را با مهدوی‌کیا در سر دارد، انجام دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها