واعظ آشتیانی: کدام عقل سلیمی می‌پذیرد دبیرکل فدراسیون فوتبال در این شرایط تغییر کند؟

امیدوارم عقلانیت حاکمیت پیدا کند و بی‌منطقی رخت از فضای هیئت رئیسه برکَند.

واعظ آشتیانی: کدام عقل سلیمی می‌پذیرد دبیرکل فدراسیون فوتبال در این شرایط تغییر کند؟

قائم‌مقام پیشین سازمان تربیت‌بدنی با انتقاد از برخی اعضای هیئت رئیسه گفت: کدام عقل سلیمی می‌پذیرد دبیرکل فدراسیون فوتبال در شرایط کنونی تغییر کند؟ 

امیر رضا واعظ آشتیانی your در خصوص دو دستگی در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: اعضای هیئت رئیسه به جای اینکه انسجام و وحدت خود را حفظ و در روز مجمع با توجیهات منطقی و ادله مثبت از عزل موقت رئیس فدراسیون دفاع کنند به خاطر منافع گروهی یا شخصی در حال جدل با یکدیگر هستند. بزرگترین اشتباه هیئت رئیسه همین مسئله است.

وی افزود: وقتی فدراسیون دارای سرپرست شده باید به او احترام بگذارند. این موضوع به این معنی نیست که اعضا دربست در اختیار سرپرست باشند اما  اینگونه هم نباید باشد که هر سازی که هر عضو هیئت رئیسه می‌زند، رئیس فدراسیون از آن تمکین کند. هیئت رئیسه یک شورا است اما روش آنها شورایی نیست. ظاهراً دوستان هنوز نیاموخته‌اند که بحث‌ها را در جلسه علنی هیئت رئیسه مطرح کنند.

قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی خاطرنشان کرد: امروز دعوا بر سر این است که دبیرکل فعلی باشد یا نباشد و چه کسی را باید به جای وی انتخاب کرد. وقتی چند روز دیگر تا جلسه مجمع باقی نمانده این کار نه منطقی است و نه منصفانه. اگر این اتفاق بیفتد یعنی عده‌ای به دنبال مهندسی کردن انتخاب و مجمع هستند. چرا می‌خواهند خود را در مظان این اتهام قرار دهند و به تعبیر دیگری شاخک‌های فیفا حساس شود. زمانی که رئیس فدراسیون فوتبال عزل شد فیفا فوتبال ایران را زیر ذره بین قرار داد تا در اولین فرصت و کوچکترین موضوع بهانه‌ای برای برخورد قانونی داشته باشد. آن زمان است که پشیمانی دیگر سودی ندارد. بهتر است آقایان کاری نکنند که منافع ملی زیر سؤال برود.

آشتیانی ادامه داد: تیمی که راهی جام جهانی شده نباید درگیر این مسائل شود. انتظار از هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال این است که همه هم و غم خود را برای آمادگی تیم ملی در جام جهانی بگذارد نه اینکه اصل موضوع را فراموش کرده و به دنبال مسائل شخصی باشد. نباید فرصت‌ها را از دست داد. صادقانه بگویم اعضای هیئت رئیسه را قوی نمی‌بینم. آنها در مسئولیت‌هایی که داشتند ناموفق بودند و مشخص نیست این افراد که در سمت‌های قبلی ناکام بودند چرا امروز در حال تعیین تکلیف برای فوتبال کشور هستند.

وی تصریح کرد: مشخص نیست اعضای هیئت رئیسه با گرای چه افرادی حرکت می‌کنند. نشانه‌های عقلانیت و موفقیت در مسیری که آقایان می‌روند دیده نمی‌شود. بخشی از اعضای مجمع باید بلافاصله اطلاعیه‌ای صادر کرده و تذکر دهند که تا روز انتخابات هیچ‌کس حق دخالت و تصرف در برخی مسائل را ندارد. وقتی اتفاقات نامربوط پیش می‌آید کسانی که دلشان برای ورزش می‌تپد باید به آن ورود کنند. مجمع فوتبال نباید اجازه دهد کار از کار بگذرد و سپس ورود کند.

قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی ادامه داد: چرا باید اعضای مجمع فدراسیون هر روز توئیت بزنند؟ چرا باید حرف‌های نامربوطی که بوی نفاق می‌دهد زده شود؟ کدام عقل سلیمی می‌پذیرد که دبیرکل فدراسیون در این شرایط عوض شود؟ با این رفتارها فیفا تحریک خواهد شد که تغییرات در فدراسیون با خط و خطوط انجام می‌شود. امیدوارم عقلانیت حاکمیت پیدا کند و بی‌منطقی رخت از فضای هیئت رئیسه برکَند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها