شاهرخی: از موفقیت نکونام که یک پاسی است، خوشحالم

همین که دو تیم دیگر کشور ما توانسته‌اند شایستگی خود را نشان دهند جای خوشحالی دارد.

شاهرخی: از موفقیت نکونام که یک پاسی است، خوشحالم

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: خوشحالم که جواد نکونام از مکتب پاس بوده، در فولاد موفقیت کسب کرده است. 

همایون شاهرخی  در مورد عملکرد فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: در لیگ ایران همه تیم‌ها شبیه به هم هستند اما برخی تیم‌ها تبلیغات بیشتر، بعضی امکانات و برخی هم غیرت بیشتری دارند. با توجه به این سه مورد، تیم‌های ما در عرصه‌های مختلف نتایج در خور پسند هم می‌گیرند. با توجه به عدم مدیریت درستی که در فوتبال کشورمان وجود دارد و باعث شدند تیم‌های استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند همین که دو تیم دیگر کشور ما توانسته‌اند شایستگی خود را نشان دهند جای خوشحالی دارد.

وی افزود: سپاهان و فولاد نشان داده‌اند که شرایط خوبی دارند و باید ثابت کنند که اگر در رنکینگ جهانی در آسیا اول هستیم این مربوط فقط به یک بخش فوتبال ما نیست. با توجه به عدم مدیریتی که در فوتبال کشورمان وجود دارد باشگاه‌های ما می‌توانند پرچمدار باشند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد عملکرد جواد نکونام و محرم نویدکیا در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: هر دوی آنها از مربیان آینده‌دار هستند. من البته از سوابق سرمربیگری نویدکیا خیلی مطلع نیستم اما نکونام را کامل می‌شناسم. او از مکتب پاس بزرگ است که هم بازیکنان ملی به جامعه فوتبال داد و هم 5 رئیس فدراسیون سابق فدراسیون از پاس بزرگ بودند اما با یک کج سلیقگی تیم به این خوبی را به شهرستان بردند و امروز اثری از آن تیم بزرگ نیست. خوشحالم که نکونام توانسته تیم خوب فولاد را بسازد، البته ناگفته نماند که فولاد خودش هم از ساختار درستی برخوردار است و بازیکنان قابلی دارد. از مربیانی مثل نکونام در فوتبال‌مان باید زیاد استفاده کنیم.

وی در خصوص اینکه چه توصیه‌ای برای نکونام و نویدکیا دارد گفت: به نظر من هر دو مربی شایسته‌ای هستند. نکونام که قطعا لیاقت رسیدن به رده‌های بالاتر هم دارد، در مورد نویدکیا هم متوجه شدم مربی است که متانت دارد، پشت سر مربیان دیگر غیبت نمی‌کند و سرش به کار خودش گرم است. مربی که کاری به حریف نداشته باشد و از همکارانش هم تعریف به جا کند نه بیجا می‌تواند در کارش موفق شود. مربی باید بیشتر خوب فکر کند و کمتر حرف بزند. در هر صورت کار مربیگری سلیقگی هست و من امیدوارم سپاهان هم بتواند مانند فولاد از گروهش صعود کند و آبروی فوتبال ایران را این دو باشگاه در آسیا حفظ کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها