اکبرپور: داوران درگیر اختلاف مجیدی و خسروی نشوند

هواداران به من می‌گویند اعتراض کنید. با کسی مشکلی نداریم اما باید داوری‌ها طوری باشد که عدالت رعایت شود.

اکبرپور: داوران درگیر اختلاف مجیدی و خسروی نشوند

مهاجم اسبق استقلال گفت: امیدوارم داوران در گیر حرف‌ها و اختلافات به وجود آمده در روزهای اخیر نشوند.

علیرضا اکبرپور  در مورد کناررفتن استقلال از جام حذفی، اظهار داشت: مجموعه استقلال و هواداران این بازی را به نوعی برده می دانستند. یعنی در این فکر بودیم که صددرصد برنده می‌شویم حریف را آسان فرض کرده بودیم. در صورتیکه این نوع بازی‌ها سخت هستند. دیدم که حریف دفاع کرد و کار را به پنالتی کشاند و در آنجا هم همه چیز 50-50 است.

در خط حمله استقلال فداکاری وجود ندارد

وی افزود: از طرفی استقلال موقعیت‌هایی داشت که می‌توانست راحت به گل برسد. مساله‌ای که من را اذیت می کند؛ بازیکنان به راحتی از موقعیت‌ها گذر می‌کنند. فکر می‌کنند دوباره موقعیت نصیبشان می‌شود. همچنین زمانی که در محوطه جریمه حریف هستند یکدیگر را پیدا نمی‌کنند یا فداکاری ندارند که به هم پاس بدهند تا هم‌تیمی توپ را گل کند. این مسائل در بازی مشهود بود. در بازی‌های قبلی هم دیده بودیم که این مساله باعث می‌شود استقلال کم گل بزند. اگر فداکاری در خط حمله بیشتر شود، آمار گل تیم هم بالاتر می‌رود.

مهاجم اسبق استقلال در مورد اینکه با انجام دو بازی مقابل پیکان و نساجی این نگرانی ایجاد شده که استقلال در سال جدید از روند خوب سال گذشته خودش فاصله گرفته، گفت: بازی با پیکان بعد از تعطیلات سال نو بود و طبیعی است که بازیکنان کمی دچار افت بدنی شوند. قطعا این موضوع در شرایط بازی تاثیر گذار بود اما در این بازی، تیم 10نفره شد و کار را سخت کرد. در طرف مقابل پیکان هم تیم جوان و دونده‌ای بود. این تیم کادر فنی خوبی دارد و بازیکنانش تاکتیک پذیر هستند. از فرصتی که نصیبشان شد استفاده کردند و فشار آوردند.

وی افزود: بازی با نساجی متفاوت بود. چون استقلال موقعیت‌های فراوانی داشت. حتی گل هم زد که مردود اعلام شد به نظرمن اگر چنین هل دادنی خطا بود، قبل از آن هم یک کرنر شد که سیلوا را هل دادند. این صحنه شدیدتر بود و داور باید آن را هم پنالتی می‌گرفت. کلا شرایط داوری استقلال را اذیت می‌کند.

اکبرپور در خصوص مسائل داوری که تبدیل به دغدغه‌ای برای مجموعه استقلال شده و مدیرعامل باشگاه نیز در صحبت‌های خودش برای بازی‌های باقی مانده لیگ برتر به آن اشاره کرده بود، گفت: در تمام دنیا، همیشه در داوری اشتباهاتی وجود دارد اما آن‌ها با سیستم VAR اشتباهات را پوشش می‌دهند و به وسیله آن سعی می‌کنند کمتر شود. مخصوصا اشتباهاتی که سرنوشت ساز هستند.

کارشناس می‌گوید خطا بوده، همان شکل خطا را در بازی‌های دیگر می‌گوید نبوده

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: داور هم انسان است ولی بعضی اوقات خطاهایی گرفته می‌شوند که در بازی‌های دیگر گرفته نمی‌شوند. ما سر در گم هستیم! اگر هل دادن خطاست باید همیشه خطا گرفته شود نه اینکه یک جا خطا باشد و جای دیگر نباشد. نمی‌خواهم به داوران بی احترامی کنم یا تهمت بزنم اما این اتفاقات ذهن هر آدمی را خراب می‌کند. این تصور به وجود می‌آید که نکند اشتباه نباشد و مسائل دیگری مطرح باشد. در برنامه تلویزیونی یک جا کارشناس می‌گوید خطا بوده، همان شکل خطا را در بازی‌های دیگر می‌گوید نبوده!

وی افزود: این‌ها شبهه برانگیز است. چرا باید اینطور باشد؟ چرا باید فرق کند؟ اگر خطاست در هر دو صحنه به یک شکل خطا شده است. به عنوان مثال در دربی بازیکن استقلال را دو دستی هل می‌دهند و گل می‌زنند خطا نیست یا در بازی با نساجی سیلوا را هل می‌دهند خطا نیست اما بازیکن نساجی را که هل می‌دهند خطا می‌شود. ما می‌گوییم اشتباهات داوری است و غرضی در آن نیست اما واقعا نگران کننده است. چرا باید تیمی که با 6 امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار دارد، نگران باشد؟ همه ما نگران هستیم. هواداران به من می‌گویند اعتراض کنید. با کسی مشکلی نداریم اما باید داوری‌ها طوری باشد که عدالت رعایت شود. داور یک قاضی در زمین است. نباید اینطور باشد که بگویند داوری‌ها در زمین فرق دارد.

اکبرپور در مورد بازی‌های باقی مانده استقلال در لیگ برتر، عنوان کرد: 6 فینال باقی مانده که همه آن‌ها واقعا سخت هستند. اسم تیم‌ها مهم نیست. سپاهان یا نفت مسجد سلیمان فرقی ندارند. اگر تیم در هر بازی امتیاز از دست بدهد برایش سنگین تمام می‌شود و رقیب می‌تواند خودش را برساند. البته کار برای آن‌ها هم سخت است ولی برای اینکه کار به اما و اگر نکشد، باید سه امیتازها را بگیریم.

بازی با سپاهان می‌تواند استقلال  را قهرمان کند

پیشکسوت استقلال با اشاره به بازی هفته بیست و پنجم مقابل استقلال، گفت: سپاهان اولین ایستگاه پس از تعطیلات و بازی خیلی سختی است. استقلال حتما باید سه امتیاز آن را بگیرد. این بازی می‌تواند به نوعی استقلال را قهرمان کند. در بقیه بازی‌ها هم باید با تمام وجود بازی کنند. بازیکنان نباید به راحتی فرصت‌ها را از دست بدهند و از هر موقعیتی باید حداکثر استفاده را داشته باشند. هر موقعیتی که از دست برود، تبدیل به فشار روی کل تیم می‌شود و ثمره آن اعتراضاتی است که می‌بینیم. در صورتیکه اگر به عنوان مثال مهاجم آن توپ را گل می‌کرد این شرایط ایجاد نمی‌شد.

وی تصریح کرد: جام حدفی تمام شد. اگر به بازی از دست رفته فکر کنیم، خودزنی می‌شود. حالا نشده، باید تمام مجموعه و حتی هواداران تمام تمرکزشان را روی بازی‌های لیگ بگذارند. نباید کاری به حواشی و مسائل بیرونی داشته باشند. شاید حواشی را درست می‌کنند تا به هر طریقی جلوی نتیجه گیری استقلال را بگیرند. باید بازیکنان را توجیه کنیم که تا پایان لیگ، درگیر فضای مجازی نشوند تا بتوانند از این 6 بازی تمام امتیازات را بگیرند. بعد از قهرمان شدن خیلی از حرف‌ها را می‌توان زد.

داوران در 6بازی باقی مانده با شهامت و عدالت سوت بزنند

اکبرپور با اشاره به اختلافی که اخیرا بین علی خسروی عضو کمیته داوران و فرهاد مجیدی به وجود آمده، اظهار داشت: الان در فضای مجازی شرایطی به وجود آمده که ممکن است به استقلال ضربه بزند. امیدوارم این مساله بین این دو عزیز حل شود اما از داوران عزیز می‌خواهم هیچ وقت درگیر این حرف‌ها و اختلافات نشوند.

وی افزود: نباید شرایطی به وجود بیاید که به استقلال و هوادارانش لطمه بخورد. داوران باید مثل یک قاضی، عادلانه در زمین کار کنند و در این 6 بازی هوادار و باشگاه استقلال را در نظر بگیرند. نگاه فردی نداشته باشند. این تصور به وجود آمده که شاید به خاطر این شرایط شاید داوران به استقلال لطمه بزنند. امیدوارم اینطور نباشد و داوران با شهامت وعدالت این 6 بازی را داوری کنند تا نشان بدهند داوران ایرانی اگر اشتباهی هم می‌کنند سهوی بوده و عمدی نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها