درخشان: بازی با کره جنوبی عیار تیم ملی را مشخص می‌کند

کسب نتیجه در خانه کره جنوبی دشوار است اما اطمینان دارم می‌توانیم از این مسابقه با امتیاز بازگردیم.

درخشان: بازی با کره جنوبی عیار تیم ملی را مشخص می‌کند

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: دیدار با کره جنوبی عیار تیم ملی و نقاط ضعف و قوتش را مشخص می‌کند.

حمید درخشان درباره دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: تیم ما برای حفظ صدرنشینی گروهش به امتیاز در این مسابقه نیاز دارد. هرچند بازی خارج از خانه با تیم بسیار خوب کره جنوبی که سایه به سایه ما بالا آمده سخت است اما غیبت نفراتی مثل طارمی، جهانبخش، قدوس، عزت اللهی و محرمی، کار را سخت‌تر هم می‌کند. کره جنوبی منتظر یک حرفه‌ است تا سرگروهی را از ما بگیرد.

وی ادامه داد: بازیکنان جانشین دست کمی از نفرات غایب ندارند اما از لحاظ روحی و روانی خیلی مهم بود جهانبخش و طارمی را در اختیار داشتیم. امیدوارم با داشته‌های فعلی بازی خوبی انجام بدهیم و بتوانیم نتیجه را برای خودمان رقم بزنیم تا صدرنشین باقی بمانیم. این موضوع خیلی مهم است. هرچند فوتبال فراز و نشیب خودش را دارد و کسب نتیجه در خانه کره جنوبی دشوار است اما اطمینان دارم می‌توانیم از این مسابقه با امتیاز بازگردیم.

هافبک اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درمورد برخی اعتقاد دارند بازی با کره جنوبی، سخت دیدار تیم ملی در دوره دراگان اسکوچیچ است، توضیح داد: همه بازی‌ها سخت است اما این مسابقه عیار تیم ما را مشخص می‌کند. خیلی دوست داشتم تیم ملی با تمام نفرات به زمین می‌رفت تا با تعیین عیارش نقاط ضعف و قوت مان مشخص شود.  وقتی این مسائل را متوجه شویم پس از اتمام مسابقات مقدماتی باید آنها را ترمیم و تقویت کنیم تا با تیمی خوب، قبراق و با برنامه به جام جهانی برویم.

درخشان درباره لزوم برگزاری اردوها و دیدارهای تدارکاتی مناسب برای تیم ملی قبل از حضور در جام جهانی تاکید کرد: شک نکنید که باید چنین اتفاقی بیفتد. چیزی نیست که بخواهیم درموردش تعارف کنیم زیرا می‌خواهیم وارد ویترینی جهانی شویم که همه بهترین‌ها دنیا از مربی، بازیکن تا کیفیت برگزاری در آن حضور دارند. همه این موارد در سطح بسیار عالی هستند و وقتی می‌خواهیم در چنین رقابتی بازی کنیم باید تجهیزات مان عالی باشد. باید خودمان را قوی کرده و نشان بدهیم کار کرده‌ایم و با برنامه‌ریزی به جام جهانی آمده‌ایم.

وی افزود: اگر همه این کارها را انجام بدهیم، یک کار معمولی و روتین را انجام داده‌ایم و همچنان در خیلی مسائل عقب‌تر از حریفان هستیم. به این موضوع توجه کنیم که وارد ویترین جام جهانی می‌شویم. هیچکس در این رقابت‌ها به ما رحم نمی‌کند و شوخی ندارد. نگاه نمی‌کنند که از کجا آمده‌ایم. همه در این جام دنبال موفقیت و قهرمانی هستند. برای فوتبال هر کشور نحوه حضور، ادامه دادن و تمام کردن جام جهانی حائز اهمیت است. در نهایت برخی تیم‌ها با اعتبار خوب و برخی با اعتبار بد از این مسابقات بیرون می‌روند. امیدوارم کارمان را خوب شروع کرده و خوب ادامه بدهیم. نمی‌خواهیم قهرمان جهان شویم اما همین که فوتبال خوب و باکلاس بازی کنیم، ثابت می‌کند فوتبال ایران سرآمد آسیا است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها