دو راهی کنعانی‌زادگان؛ جذابیت پرسپولیس یا پول قطر؟

اگر الریان شجاع را نخواهد قطعا بازگشت به پرسپولیس می‌تواند یکی از گزینه‌های مدافع تیم ملی باشد.

دو راهی کنعانی‌زادگان؛ جذابیت پرسپولیس یا پول قطر؟

امیرحسین اعظمی

 

با انجام بازی الاهلی و الدحیل، فصل جاری برای محمدحسین کنعانی‌زادگان به پایان رسید و حالا او به ایران برگشته تا تعطیلات نوروز را در کنار خانواده‌اش سپری کند. حالا جدول مسابقات الاهلی تمام شده و این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور ندارد، از طرفی کنعانی‌زادگان از دو بازی تیم ملی که در نوروز برگزار می‌شود محروم است تا فعلا از جو بازی‌های رسمی دور باشد. کنعانی‌زادگان با الاهلی قطر قراردادی یک‌ساله امضا کرده بود که این قرارداد تا خرداد 1401 اعتبار دارد اما با توجه به اینکه الاهلی تا شروع لیگ ستارگان فصل آینده بازی رسمی در پیش ندارد، اگر کنعانی تصمیم به تمدید قرارداد نگیرد کارش با این تیم قطری تمام می‌شود.

اتمام قرارداد کنعانی‌زادگان با الاهلی، از حالا این بازیکن را به یکی از سوژه‌های مهم در فصل نقل و انتقالات تابستانی تبدیل کرده و در حال حاضر خبرهای مختلفی از احتمال بازگشت او به پرسپولیس در رسانه‌ها و صفحات مجازی دیده می‌شود. جالب اینجا است که او جمله "only perspolis"  را در بایو پیج اینستاگرام خود قرار داده تا در فاصله چند ماه تا شروع نقل و انتقالات تابستانی به شایعه بازگشت زودهنگامش به پرسپولیس دامن بزند.

در این چند سال هواداران پرسپولیس به رفتن‌های متعدد بازیکنان‌شان خو گرفته‌اند اما بازگشت ستاره‌هایی چون وحید امیری، مهدی ترابی و رامین رضاییان نشان داده راه برگشت به پرسپولیس در صورت داشتن کیفیت مطلوب هموار است. کنعانی‌زادگان اگر به یک سال لژیونر بودن بسنده کند می‌تواند دوباره در قلب خط دفاع پرسپولیس به میدان برود ولی او به سادگی نمی‌تواند به شرایط خوب مالی در فوتبال قطر و امکانات فوق‌العاده در فوتبال این کشور پشت کند. احتمال اینکه این مدافع در سال جام جهانی در قطر ماندگار شود و با تیم دیگری در لیگ ستارگان ادامه دهد وجود دارد ولی بازگشت به فوتبال ایران تنها در شرایطی امکان‌پذیر است که او جذابیت بازی در پرسپولیس را به پول قطری‌ها ترجیح بدهد چون پرسپولیسی‌ها نمی‌توانند پولی که کنعانی‌زادگان در قطر می‌گیرد را به این بازیکن پرداخت کنند. 

قرمزها پس از رفتن کنعانی سه مدافع آخر یعنی علی نعمتی، علیرضا ابراهیمی و وحدت هنانوف را جذب کردند اما نتوانستند کیفیت دفاعی سال‌ قبل خود را تکرار کنند. یحیی گل‌محمدی در طول 22 بازی گذشته مدام با خط دفاعی تیمش کلنجار رفته و آرایش و بازیکنان متفاوتی را آزموده اما هنوز پیش از هر بازی برای چینش دفاعی پرسپولیس تردیدهای زیادی وجود دارد. با این شرایط بازگشت کنعانی‌زادگان می تواند خبر خوبی برای کادر فنی پرسپولیس و هواداران این تیم باشد، اتفاقی که هنوز نمی‌توان آن را قطعی دانست.

 

شجاع هم برمی‌گردد؟

در چند روز گذشته هم شایعاتی در خصوص بازگشت شجاع خلیل‌زاده به پرسپولیس مطرح شده که البته این خبر همچنان در حد یک شایعه است. خلیل‌زاده یک فصل دیگر با الریان قرارداد دارد و بازگشت این بازیمن به فوتبال ایران فقط در شرایطی امکان‌پذیر است که قطری‌ها خواهان قطع همکاری با این بازیکن شوند. اگر الریان شجاع را نخواهد قطعا بازگشت به پرسپولیس می‌تواند یکی از گزینه‌های مدافع تیم ملی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها