طعنه باورنکردنی قلیچ به بیرانوند پس از خبر پیشنهاد تورینو !

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس گفت: قسم می‌خورم بیرانوند اگر یک درصد امکان داشت برود تا الان ۱۰ بار رفته بود. این را اطمینان می‌دهم.

طعنه باورنکردنی قلیچ به بیرانوند پس از خبر پیشنهاد تورینو !

ادامه بحث جدایی علیرضا بیرانوند دروازه‌بان اصلی تیم پرسپولیس از این تیم با شکست ۰-۲ این تیم در جام شهدا و گل‎های خورده‌اش موجب شد تا برخی پیشکسوتان، نسبت به عدم تمرکز این دروازه‌بان انتقاد کنند. وحید قلیچ دروازه‌بان اسبق تیم پرسپولیس درباره پیشنهادی که عنوان شده بود از باشگاه تورینو ایتالیا برای بیرانوند رسیده اظهار داشت:

«این‌ها همه بازی است، یک بازی که شروع شده و ادامه دارد. طرف یک پیشنهادی کرده که اگر گلر خواستید بیاورید، بیرانوند را هم در نظر داشته باشید. اما عده‌ای این را در بوق و کرنا کردند که تورینو او را می‌خواهد! تورینو وقتی دروازه‌بان پاری‌سن‌ژرمن را دارد، بیرانوند را می‌خواهد چه کند؟ وقتی گلر تیم ملی ایتالیا را دارد بیاید یک نفر دیگر را بگذارد؟ قسم می‌خورم بیرانوند اگر یک درصد امکان داشت برود تا الان ۱۰ بار رفته بود. این را اطمینان می‌دهم.»

وحید قلیچ در انتقاد از بازگرداندن بازیکنانی که در روز‌های حساس به پرسپولیس پشت کرده و از این تیم جدا شدند توضیح داد:

«مگر بازیکنان پرسپولیس نبودند که یکی دو سال پیش پرسپولیس را رها کردند و رفتند! مگر این کار را نکردند؟ بعد هم که برگشتند اول از همه با همان‌ها قرارداد بستند! باشگاه ما اینطوری نبود. پرسپولیس بی‌دروپیکر شده است.»

وحید قلیچ پیشکسوت پرسپولیس در این باره که غیر پرسپولیسی‌ها به این باشگاه وارد شده‌اند خاطر نشان کرد:

«هر کس بیاید راحت وارد باشگاه می‌شود غیر از خود پرسپولیسی‌ها. یعنی غریبه راهش باز است. حتی می‌آیند می‌روند تا اتاق مدیرعامل و پشت میز مدیریت هم می‌توانند بنشینند. هر چند نشستن پشت میز مدیرعامل چنگی به دل نمی‌زند، ولی کلا کسی جلودار غریبه‌ها نیست، ولی خودی نمی‌تواند برود. خودی‌ها را جیز می‌کنند. طوری جیزش می‌کنند که دیگر آن اطراف پیدا نشوند.»

وحید قلیچ در این باره که موضوع جدایی تا چه حد روی تمرکز دروازه‌بان تأثیر منفی می‌گذارد تشریح کرد:

«اگر کسی حواسش جای دیگری باشد مطمئن باشید که بازدهی ندارد. این در هر شغلی صدق می‌کند. آقای بیرانوند! حواست را روی تیمت متمرکز کن. الان با پرسپولیس قرارداد داری و هیچ راه دیگری نداری. این تیم مرا می‌خواهد و آن تیم می‌خواهد را ۴ سال است از زبانش می‌شنویم، ولی هنوز در پرسپولیس است و انشاالله که تا آخر عمرش هم در پرسپولیس می‌ماند. یعنی رفتنش از محالات است و فکرش را هم نکنید. به قرآن نمی‌رود. چرا رادوشویچ را نگه داشته‌اند؟ هی می‌گویند تعصب دارد و تعصب دارد! کجا تعصب دارد؟ ۳۵۰ هزار دلار برای چه به این دروازه‌بان می‌دهید که نصف یک بازی هم نمی‌کند؟ می‌دهید که در اینستاگرامش عکس لختی‌اش در حین آب‌تنی‌اش را بگذارد برای ما؟ خوب در پرسپولیس کیفش را می‌کند و یک سال هم می‌خورد و می‌خوابد. از کجا این پول را می‌آورید به او می‌دهید؟ بخور و بخواب کارمه الله نگهدارمه برای این آقایان صدق می‌کند.»

وحید قلیچ ادامه داد:

«راهی که پرسپولیس می‌رود به ترکستان است. بچه‌هایی که پای تیم ایستاده بودند را خط زدند و کسانی که خودشان با آن‌ها قرارداد بستند را نگه داشتند و بقیه پرسپولیسی‌ها را رد کردند. ماه زیر ابر نمی‌ماند و بالاخره همه چیز عیان می‌شود.»

قلیچ درباره اینکه تیم کالدرون و تاکتیک تیمی‌اش را چطور ارزیابی کرده گفت:

«ما وظیفه‌مان این است که از سرمربی تیم حمایت کنیم. فعلاً آقای کالدرون هندوانه سربسته است و نمی‌توان قضاوتش کرد. نه می‌توان بدش را گفت و نه خوبش را. باید ۴، ۵ هفته سپری شود بعد درباره اش صحبت کرد. دو تا بازی در جام شهدا ملاک خوبی برای بررسی وضعیت تیم نیست.»

وحید قلیچ پیشکسوت فوتبال کشورمان در این باره که فصل پیش رو برای پرسپولیس را چطور ارزیابی می‌کند یادآور شد:

«فکر می‌کنم این فصل خیلی سخت بتوان قهرمان شد. دلیلش هم قوی شدن رقبای پرسپولیس است. تیم‌ها نفرات شان را خوب جمع کردند. تراکتورسازی، سپاهان، استقلال، پدیده و بقیه. مربی خارجی آوردند و این‌ها کار را برای تکرار چهارمین قهرمانی پرسپولیس سختِ سخت کرده است. البته ما از خدا می‌خواهیم که باز هم قهرمان شویم.»

قلیچ در نهایت خاطر نشان کرد:

«من خیلی روی بازیکنان این فصل تیم امید ندارم و فکر می‌کنم چنگی به دل نمی‌زنند. این تازه وارد‌ها را خیلی خوب ندیدم. طارمی هم که برای دوزار پول بیشتر راهی پرتغال شد و ثابت کرد پرسپولیسی نیست. این نفرات هر طرف باد بیاید آن طرفی می‌روند. دغدغه آن‌ها “تومان” است نه پرسپولیس. هر جا ۱۰۰ تومان بیشتر بدهند آنطرفی می‌روند. پرسپولیس و تعصب تمام شد و دوره ما گذشت. روز‌هایی که دوتا تماشاگر می‌نشستند و تیم شان را تشویق می‌کردند تمام شد. لیدری که پول نگیرد هم تشویق نمی‌کند. قبلاً لیدر همه را تشویق می‌کردند، ولی الان اسم کسی را داد می‌زنند که تومان بیشتر خرج کرده باشد. مدیرعامل هم از لیدر می‌ترسد.»

آدرس: مستقل آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها