او رفاقت را بزرگترین تاکتیک تیم می‌دانست

مهاجرانی: اوفارل به بازیکنش شخصیت می‌داد و فردی پاک بود

او به خاطر مشکلات خانوادگی مجبور شد از ایران برود. دختر او باید برای ادامه تحصیل به لندن می‌رفت و خود اوفارل هم بسیار به خانه و خانواده‌اش پایبند بود.

مهاجرانی: اوفارل به بازیکنش شخصیت می‌داد و فردی پاک بود

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۷۸، سرمربی ایرلندی و پیشین این تیم را فردی پاک و صادق دانست.

حشمت مهاجرانی  درباره تأثیر فرانک اوفارلِ فقید بر فوتبال ایران اظهار داشت:‌ تاکنون مربیان بزرگی چون مساروش، سوچ، رایکوف و کی‌روش به فوتبال ایران آمده‌اند. با این حال اوفارل از یک مدرسه فوتبال خوب دنیا وارد کشورمان شد. او مربی مدرسه فوتبال انگلیس بود و تأثیر زیادی بر فوتبال ایران داشت. با اینکه چندین دهه از حضور اوفارل در ایران می‌گذرد، او را هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم و ما می‌دانیم چقدر بر فوتبال ما تأثیرگذار بود.

وی با تمجید از سرمربی تیم ملی ایران در بازه زمانی سال 1352 تا 1354 تصریح کرد: اوفارل انسانی باشخصیت، متدین، پاک، درست و صادق بود که رابطه بسیار خوبی با بازیکنانش داشت. من چند سال کنار او بودم و نکات بسیار زیادی از این مربی یاد گرفتم. بازیکنان هم اوفارل را خیلی دوست داشتند. او می‌گفت بزرگترین تاکتیک، دوستی و رفاقتی است که می‌توانیم بین بازیکنان داشته باشیم.

سرمربی پیشین تیم ملی ایران در خصوص سبک فوتبالی فرانکو اوفارل گفت: او از لحاظ تاکتیکی، روش خاصی نداشت و می‌گفت سبک بازی هر تیم باید با خصوصیات تک تک بازیکنان تناسب داشته باشد. من در تیم فوتبال جوانان ایران با این مربی همکاری می‌کردم و دستیار او در تیم ملی بودم که ماحصل آن، صعود به المپیک 1976 و جام جهانی 1978 بود. خدا اوفارل را رحمت کند.

مهاجرانی در مورد دلیل رفتن همیشگی اوفارل از ایران خاطرنشان کرد: او به خاطر مشکلات خانوادگی مجبور شد از ایران برود. دختر او باید برای ادامه تحصیل به لندن می‌رفت و خود اوفارل هم بسیار به خانه و خانواده‌اش پایبند بود. وقتی که این مربی از ایران خارج شد، با او در تماس بودم و زمانی که به امارات رفتم، از من تقاضای شغل کرد. من هم اوفارل را به تیم الشعب آوردم و او مدتی در این باشگاه مشغول بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها