عزت‌اللهی: وقتی خودم را میان بازیکنان اتلتیکو دیدم، هیجان‌زده شدم

من منتظر یک جام جهانی عالی هستم چون قطر حدود 10 سال است که برای برگزاری جام جهانی تلاش می‌کند و مطمئنا می‌تواند میزبان خوبی باشد.

عزت‌اللهی: وقتی خودم را میان بازیکنان اتلتیکو دیدم، هیجان‌زده شدم

سعید عزت اللهی پس از حضور در لیگ ستارگان قطر به مهره فیکس تیم آندره استراماچونی تبدیل شده و به انبوه بازیکنان ایرانی در لیگ قطر پیوسته است. او که به واسطه سالها حضور در قاره سبز و همچنین بازی در جام جهانی، چهره مورد توجهی در بین رسانه‌های قطری است و این بار در ویژه برنامه جام جهانی با مریان کراکلا گفتگو کرده است؛ گفتگویی نسبتا طولانی در همان استودیو که پیشتر میزبان مرتضی پورعلی گنجی، بشار رسن و علیرضا بود.

در این مصاحبه عزت اللهی به بازی در جام جهانی 2018 روسیه مقابل پرتغال و اسپانیا پرداخته و همچنین در مورد شروع فوتبالش در ملوان و 7 سال حضور در اروپا پرداخته است. او همچنین در مورد رویای صعود از مرحله گروهی صحبت کرده و به این سوال پاسخ داده که ترجیح می‌دهد رونالدو در جام جهانی بازی کند یا ایتالیا؟

* اینطور صحبت را آغاز کنیم. تو از تیمی فوتبالت را شروع کردی که پدرت نادر و عمویت هم از آنجا (ملوان) آغاز کرند.

بله درس است. من وقتی کوچک بوم رویایم این بود که بازیکن فوتبال شوم و حضور این دو نفر هم باعث شد تا این اتفاق بیفتد. این تیم در شهر من یک حالت اسطوره‌ای دارد و در بالاترین سطح فوتبال ایران بازی کرده و جام‌های متعددی را به خصوص در جام حذفی کسب کرده و هواداران زیادی دارد. وقتی بچه بودم آرزویم این بود که در این تیم بازی کنم و خیلی خوشحال که به این آرزو رسیدم.

* تو چگونه خبر تمایل باشگاه‌های اروپایی و در راس آنها اتلتیکو مادرید را دریافت کردی آن هم در شرایطی که هنوز 18 سالت نشده بود؟ شاید خیلی‌ها ندانند اما و در تیم A زیر نظر سیمئونه هم تمرین کردی که چیز کمی برای بازیکنان فوتبال نیست.

این یک چیز زیبا بود و نمی‌توانم احساسم را در این مورد بیان کنم. لحظات عالی و استثنایی بود و یک فرصت ایده آل برای من. مثل یک رویا بود و وقتی پیشنهاد اتلتیکو را گرفتم، شگفت زده شدم. در طول دو روزی که این خبر به من رسیده بود، آن را باور نمی‌کردم. در سن 17 سالگی خروج از ایران برایم سخت بود و مشکل زبان هم داشتم. وقتی از ایران خارج شدم نه تجربه خاصی داشتم و نه بدون خانواده زندگی کرده بودم. به صور کلی زندگی خارج از ایران سختی خودش را دارد اما تجربه و اتفاقات مختلف همیشه به من کمک کرد.

* درباره تجربه اتلتیکو مادرید چه صحبتی داری؟

تجربه حضور در اتلتیکومادرید که از بزرگترین باشگاه‌های دنیاست، بلاشک تجربه گرانبهایی بود و همچنین کار زیر نظر سیمئونه به عنوان بازیکن. خلاصه اینکه اگر بخواهی به هدفی برسی باید سخت کنی، من وقتی خوم را روی اسکوربورد در میان بازیکنان زیر نظر سیمئونه دیدم، واقعا هیجان زده شدم.

* 7 سال در اروپا بودی و در 5 لیگ اروپایی بازی کردی. این تجربه را چگونه ارزیابی می‌کنی و این چه چیزی به تو اضافه کرد؟

به عنوان بازیکن جوان وقتی در اروپا بازی می‌کنی و در لیگهای خوب و مختلف هستی، تجربیات خوبی را کسب می‌کنی. الان این تجربه را دارم و خوشحالم و از همه باشگاه‌هایی که برایشان بازی کردم تشکر می‌کنم و از این تجربه استفاده می‌کنم. به خصوص الان که در قطر هستم و سعی می‌کنم این تجربه را به بازیکنان جوان انتقال بدهم.

* به جام جهانی 2018 برسیم؛ جلوی مراکش به دلیل محرومیت حضور نداشتی اما مقابل پرتغال و اسپانیا به میدان رفتی.

این خاطرات بسیار شیرین است به خصوص اینکه وقتی جوان هستی سعی می‌کنی دیگر اشتباهات را تکرار نکنی. من بازی اول غایب بودم اما خیلی دوست داشتم که بازی کنم و به تیم ملی کشورم کمک کنم اما خب آن بازی را بردیم و از این بابت خوشحالم. بازی مقابل اسپانیا و پرغال بازیهای بزرگی بود، این یک فرصت استثنایی برای من بود تا در این مسابقات حضور داشته باشم. و جام جهانی یک فرصت استثنایی برای من در مسبر فوتبالم بود. ما گروهی از بازیکنان بودیم که تا قبل از این مسابقات با خیلی از این ستاره‌ها (پرتغال و اسپانیا) بازی کرده بودیم اما اینکه در جام جهانی آنها را از نزدیک ببینید، خیلی جذاب است.

* به نظرت برگزاری چنین اردویی در فوتبال امروز برای جام جهانی درست است؟

آن زمان فوتبال فرق می‌کرد و الان فوتبال مدرن است و از ابعاد مختلف هم مسائل خانوادگی و احساسی اهمیت دارد و هم مسائل فنی. باید میکسی از اینها باید و من فکر نمی‌کنم تیمی الان خودش را شش ماه برای جام جهانی قرنطینه کند.

* در این مدت فضای فوتبال قطر را چگونه دیدی؟

از وقتی اینجا آمدم خیلی خوشحالم و برخورد کادرفنی و مدیریت و بازیکنان با من عالی بوده است. ما یک برادر و یک تیم هستیم و در روز برد یا باخت، این تغییر نمی‌کند. تیم ما بازیکنان جوان زیادی دارد و در آینده اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

* به عنوان یک ملی پوش ایران، منتظر چه چیزی از جام جهانی قطر هستی؟

من منتظر یک جام جهانی عالی هستم چون قطر حدود 10 سال است که برای برگزاری جام جهانی تلاش می‌کند و مطمئنا می‌تواند میزبان خوبی باشد.

* ایران به عنوان اولین تیم آسیایی به جام جهانی صعود کرد. این قدرت ایران را نشان می‌دهد یا ضعف حریفان؟

نمی‌شود گف مسیر آسان بود و در فوتبال چیز آسان نداریم. هر بازی سختی خاص خود را دارد و باید برای آن بازی تمرکز کنی. هر بازی شرایط خاصی دارد و ما الان یک خانواده هستیم و نمی‌گوییم که حریفان ما ضعیف بودند. ما به آنها احترام می‌گذاریم و نباید دستاورد درخشان خودمان را زیر سوال ببریم و به این عملکرد خودمان افتخار می‌کنیم.

* آیا این یک جام جهانی تاریخی برای ایران بود و باید منتظر صعود ایران از گروه باشیم؟

این نه فقط هدف ما بلکه رویای مردم ایران هم هست. ما آمادگی مقابله با تیمهای بزرگ جهان را داریم تا بتوانیم باعث خوشحالی مردم ایران شویم.

* به نظرت خودت بازی ایران - عراق حالت حماسه ای خود را به خاطر نتایج اخیر از دست داده است؟

البته که کسی توقع این نتایج را نداشت اما عراق همیشه سختی برای ما بوده و من به این تیم احترام می‌گذارم. عراق پر است از بازیکنان با استعداد اما در طول دو سال مربیان زیادی عوض کردند و این باعث شد تمرکز کافی را نداشته باشند اما عراق همیشه عراق است (همیشه قدرتمند است).

* تو الان به بازیکنان قطری نزدیکی، به نظرت آنها در جام جهانی چگونه خواهند بود؟

ما قطر را در جام ملتها دیدیم که قهرمان شدند و این تیم الان قهرمان آسیاست و همه باید به آن احترام بگذارند. قطر بدون شک به دنبال نمایش خود به جهانیان است تا مقابل هواداران خودش عملکرد خوبی را نشان دهد. امیدوارم که قطر اتفاق خاطره انگیز را رقم بزند.

* ترجیح می‌دهی در جام جهانی ایتالیا را ببینی یا تقابل مسی و رونالدو؟

باید صادق باشیم و ما در مورد دو اسطوره صحبت می‌کنیم. نمی‌شود این دو یکی را انتخاب کرد و من دوست دارم این دو را در آخرین جام جهانی ببینم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها