بحران اوکراین بر لیگ برتر انگلیس تاثیر گذاشت!

آبراموویچ پس از درخواست پارلمان انگلیس برای تحریم او در بحبوحه حمله به اوکراین، از اداره چلسی صرف نظر کرده است.

بحران اوکراین بر لیگ برتر انگلیس تاثیر گذاشت!

رومن آبراموویچ سرپرستی چلسی را به متولیان بنیاد خیریه این باشگاه سپرد. این سرمایه‌دار روسی که در سال 2003 باشگاه را خرید، همچنان مالک این باشگاه است، اما پس از درخواست پارلمان انگلیس برای تحریم او در بحبوحه حمله به اوکراین، از اداره چلسی صرف نظر کرده است.

 آبراموویچ، به شرطی که تحریم نشود، می‌تواند به تامین مالی باشگاه ادامه دهد، اما تمرکز روی او این حرکت را در آستانه فینال کارابائو کاپ چلسی مقابل لیورپول تحریک کرده است. آبراموویچ به شدت گزارش هایی را که حاکی از نزدیکی ادعایی او به ولادیمیر پوتین و روسیه یا انجام هر کاری برای اعمال تحریم ها علیه او بوده است، رد کرده است.

 

 بنیاد خیریه چلسی توسط بروس باک، رئیس باشگاه، اداره می شود.

 حرکت آبراموویچ می تواند علاقه پیشنهاد دهندگان احتمالی را به باشگاه جلب کند، اگرچه چلسی اصرار دارد که باشگاه برای فروش نباشد.

 تصمیمات فوتبالی از جمله نقل و انتقالات، قراردادها و آینده سرمربی، توماس توخل، بر عهده مارینا گرانوفسکایا کارگردان و مدیر فنی و عملکرد، پتر چک خواهد بود. 

 

 آبراموویچ در بیانیه ای گفت: 

 من همیشه تصمیمات را با بهترین علایق باشگاه گرفته ام. من همچنان به این ارزش ها متعهد هستم. به همین دلیل است که من امروز به متولیان بنیاد خیریه چلسی سرپرستی و مراقبت از باشگاه چلسی را می‌دهم.

 من معتقدم که آنها در حال حاضر در بهترین موقعیت برای رسیدگی به منافع باشگاه، بازیکنان، کارکنان و هواداران هستند.

 درخواست برای تحریم آبراموویچ توسط کریس برایانت، نماینده حزب کارگر در روز پنجشنبه انجام شد. برایانت به نمایندگان مجلس گفت که از یک سند وزارت کشور نقل قول می کند که به او فاش شده است، برایانت پیشنهاد کرد که بریتانیا باید دارایی های آبراموویچ را مصادره کند و او را از مالکیت چلسی منع کند. برایانت همچنین این سوال را مطرح کرد که چرا با توجه به این حکم رسمی، هیچ کاری در مورد دارایی های این مرد 55 ساله در بریتانیا انجام نشده است.

 برایانت در پاسخ به اظهارات آبراموویچ در روز شنبه در توییتی نوشت: «خوب. اکنون او می تواند تهاجم غیرقانونی را محکوم کند.»

 

 توخل روز جمعه اعتراف کرد که او و بازیکنان چلسی به دلیل "بلاتکلیفی" ایجاد شده توسط نامگذاری آبراموویچ در پارلمان نگران و منحرف شده اند. او گفت: «ما از آن آگاه هستیم و حواس‌مان را پرت می‌کند، ما را نگران می‌کند. تا حدی می توانم نظرات و نظرات انتقادی نسبت به باشگاه، نسبت به ما که نماینده آن باشگاه هستیم را درک کنم. من می‌توانم این را درک کنم و نمی‌توانیم کاملاً خود را از آن رها کنیم.»

 در سال 2018، آبراموویچ درخواست خود برای ویزای سرمایه‌گذار جدید بریتانیا را پس گرفت، زیرا روابط بین بریتانیا و روسیه بدتر شد. آبراموویچ یک پاسپورت اسرائیلی دارد و از آن زمان با استفاده از آن به بریتانیا سفر کرده است.

 نوامبر گذشته، او در اولین بازی خود با چلسی در استمفوردبریج در بیش از سه سال گذشته شرکت کرد و به حمایت مالی زیادی از باشگاه ادامه داد. چلسی فصل گذشته قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و بیست و یکمین جام دوران آبراموویچ را با جام باشگاه های جهان در این ماه به دست آورد.

 تحت مالکیت او، چلسی علاوه بر قهرمانی در لیگ قهرمانان در دو نوبت، پنج عنوان قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی را کسب کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها