آخرین وضعیت یزدانی و مرادمند از زبان سمیعی

مرادمند مکررا به اردوی تیم ملی دعوت شده و در لیست 50 نفره برای AFC رجیستر شده است.

آخرین وضعیت یزدانی و مرادمند از زبان سمیعی

فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال در گفتگو با شبکه خبر درخصوص آخرین وضعیت سیاوش یزدانی و حسین مرادمند اظهار داشت: مرداد ماه سال 97 بود که سردار کمالی از صدور مصوبه ای در ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر تسهیل خدمت سربازی برای ورزشکاران، علل الخصوص فوتبالیست ها خبر داد. این دستورالعمل قرار بود به ورزشکاران حرفه ای که مدت محدودی از عمر خودشان را می توانند به صورت حرفه ای در سطح بالا ورزش کنند و این با نظام خدمتی مصادف نشود و آن سالهای اوج ورزش از دست برود.

وی ادامه داد: این طرح مورد استقبال جامعه ورزشی، باشگاه ها و فوتبالیست ها قرار گرفت و در آن مصوبه، این بند آمده بود که درخصوص بازیکنانی که در سطح لیگ برتر هستند، تا سن 28 سالگی و بازیکنانی که در سطح ملی هستند، می توانند اعزام را به تعویق بیندازند.

او در مورد مرادمند توضیح داد: حسین مرادمند مکررا به اردوی تیم ملی دعوت شده و در لیست 50 نفره برای AFC رجیستر شده است. در خصوص ایشان باشگاه استقلال تلاش داشت و دارد که او می تواند خدمت خود را به تعویق بیندازد. چون در آن دستورالعمل یا مصوبه آمده است بازیکنانی که در سطح تیم ملی هستند، می توانند این کار را انجام دهند. از آنجایی که این یک امر تخصصی است، نظام وظیفه و آن دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح تشخیص اینکه چه کسی در سطح تیم ملی هست را به دو نهاد فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش واگذار کرده است.

معاون حقوقی آبی پوشان ادامه داد: درخصوص مرادمند، باشگاه استقلال عین نص صریح مصوبه، از فدراسیون فوتبال استعلام کرد، متعاقبا از وزارت ورزش نیز استعلام گرفت و هر دو استعلام را مبنی بر اینکه آقای محمدحسین مرادمند در سطح تیم ملی هستند را به اداره کل تربیت بدنی نیروهای مسلح ارسال کرد، در آنجا نیز پس از تأیید برای نظام وظیفه ارسال شد.

سمیعی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: متأسفانه نمی دانم براساس چه برداشتی و چگونه این موضوع مورد قبول واقع نگرفت در حالی‌که عین قانون درخصوص آقای مرادمند اجرا شد و چون ما اعتقاد داریم که عین قانون عمل کرده ایم، لزوما آن را ادامه خواهیم داد تا حقوق باشگاه استقلال و بازیکنی مانند آقای مرادمند که در اوج دوران ورزشی خودشان قرار دارند، تضییع نشود.

معاون حقوقی آبی پوشان همچنین درباره یزدانی خاطرنشان کرد: سیاوش یزدانی 8 اسفند 30 ساله می شود ولی در برگه اعزام خدمت او 8 روز زودتر درج شده بود. یعنی قانونا بدون هیچ گونه کمکی و بدون هیچ گونه رحمتی، ایشان می توانست در بازی با فجرسپاسی حضور داشته باشد ولی متأسفانه برگه اعزام به خدمت ایشان 8 روز زودتر بود و در دیدار برابر فجرسپاسی محروم شد.

سمیعی اظهار داشت: وی بازیکن ملی پوشی هستند که در حال حاضر در لیست 23 نفره تیم ملی حضور دارند و ایشان در اول اسفند 1400 اعزام به خدمت هستند. همانطور که استحضار دارید، مصوبه دستورالعمل تسهیل خدمت سربازی بازیکنان تیم ملی یا در سطح تیم ملی، جهت کمک به این بازیکنان طراحی شد. این مصوبه جهت محدود کردن بازیکنان ملی پوش که طراحی نشده است. نظام وظیفه و ستاد کل نیروهای مسلح جهت کمک به بازیکنان ملی پوش و در سطح تیم ملی هستند، برای آنکه در سالهای اوج خودشان بتوانند بازی در بالاترین سطح را ارائه دهند، طراحی شده است.

معاون حقوقی آبی پوشان در پایان گفت: حالا ما بازیکنی به نام سیاوش یزدانی داریم که عضو تیم ملی است و در مرحله مقدماتی جام جهانی حضور دارد و از مسابقات مرحله مقدماتی دو بازی باقی مانده و ایشان اکنون مشمول شده است. آیا تعویقی که در دستورالعمل دیده شده، اگر برای ایشان دیده نشود، پس برای چه کسی می خواهد دیده شود؟ اگر ایشان اعزام شود، چون پنجره لیگ برتر بسته شده، نمی تواند در لیگ برتر ایران بازی کند. آقای استیلی به عنوان مدیر تیم ملی، این را در نظر دارد که بازیکن ملی پوشی که عضو تیم ملی ایران است، چگونه می تواند فوتبال بازی نکند؟ یعنی عملا اگر اعزام ایشان به تعویق نیفتد و شامل آن قانون نشود، نمی تواند بازی کند. وقتی که بازی نکند لزوما در تیم ملی حضور نخواهد داشت و عملا بازیکن و استعدادی که سالها برایش زحمت کشیده شده است، به راحتی با یک تفسیر اشتباه از دست خواهد رفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها