پنجشنبه مهم‌ فدراسیون

حتی این احتمال وجود دارد که موافقان عزل عزیزی خادم در محل دیگری جلسه را برگزار کرده و حکم به برکناری رئیس فدراسیون بدهند.

پنجشنبه مهم‌ فدراسیون

امیرحسین اعظمی

جلسه سرنوشت‌ساز هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال برای برکناری شهاب‌الدین عزیزی خادم ساعت 9صبح فردا در ساختمان فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد. این در حالی است که گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد اتفاقات احتمالی در جلسه فردا مطرح شده و باید دید چه سرنوشتی در انتظار رئیس فدراسیون فوتبال خواهد بود. ارسال نامه به فیفا مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال تبدیل به نهاد غیرانتفاعی و مستقل شده است، حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، اصرار به برخی بی‌قانونی‌ها در عزل و انتصابات و نادیده گرفتن اساسنا‌مه در این موضوع، شائبه حضور رمال و جادوگر در فدراسیون و عدم‌شفافیت مالی، مهم‌ترین دلایلی است که برخی از اعضای هیأت‌رئیسه را مصمم به برکناری عزیزی خادم کرده و جلسه فردا می‌تواند اتفاقات جدیدی را در فوتبال ایران رقم بزند.

  تلاش سراجی برای ورود به جلسه
اعضای هیأت‌رئیسه متشکل از 11نفر هستند که البته عزیزی خادم در جلسه فردا حق رأی نخواهد داشت. از میان 10نفر باقیمانده، مهرداد سراجی، شهره موسوی، احسان اصولی، میرشاد ماجدی و بهرام رضاییان نامه عزل عزیزی خادم را امضا کرده‌اند ولی احمدرضا براتی، طهمورث حیدری و خداداد افشاریان 3عضوی هستند که این نامه را امضا نکرده‌اند. البته گفته می‌شود که براتی مخالف عزیزی خادم است ولی به‌دلیل برخی ملاحظات این نامه را امضا نکرده و در مورد موضع حیدری و افشاریان هم گمانه‌زنی‌ها متفاوت است. این در حالی است که حیدر بهاروند و حمیدرضا مهرعلی نایب‌رئیس اول و دوم فدراسیون فوتبال نیز حامیان عزیزی‌خادم هستند و بحث حضور یا عدم‌حضور آنها در جلسه فردا حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرده است.

  حضور بهاروند و مهرعلی غیرقانونی است
نواب رئیس فدراسیون فوتبال باید در مجمع این فدراسیون که 10اسفندماه سال گذشته برگزار شد، از سوی مجمع رأی می‌آوردند که این اتفاق رخ نداد و عزیزی خادم با تصمیم شخصی و برخلاف اساسنامه این دو نفر را به‌عنوان نواب رئیس معرفی کرد. حضور این دو نفر در هیأت‌رئیسه و فدراسیون غیرقانونی است و 5عضو مخالف عزیزی خادم هم بر این عقیده‌اند که بهاروند و مهرعلی حق رأی نداشته و نباید در جلسه فردا حضور داشته باشند. این در حالی است که قرار است این دو نفر به جلسه فردا بیایند و می‌گویند اگر این اتفاق رخ دهد حتی این احتمال وجود دارد که موافقان عزل عزیزی خادم در محل دیگری جلسه را برگزار کرده و حکم به برکناری رئیس فدراسیون بدهند.

  غیبت سراجی، به سود موافقان عزیزی‌خادم
هفته گذشته کمیته اخلاق، سراجی را به‌دلیل اتفاقات بازی پیکان و سایپا و مصاحبه‌ای که او علیه استیناف انجام داده بود به‌مدت 6ماه محروم کرد. حکمی که مخالفان عزیزی خادم معتقدند با هدف خاصی اعلام شده تا سراجی در جلسه فردا حق رأی نداشته باشد. طبق قانون، عزیزی خادم در حالی برکنار خواهد شد که دوسوم اعضای مجمع به برکناری او رأی بدهند. اگر هر 10عضو هیأت‌رئیسه در جلسه فردا حضور داشته باشند، ممکن است عزل رئیس فدراسیون رأی لازم را نیاورد و در این میان بحث حضور یا عدم‌حضور سراجی، بهاروند و مهرعلی موضوعی بسیار کلیدی و مهم است. آخرین اخبار حاکی از آن است که سراجی در تلاش است تا حکم محرومیتش شکسته شود که این موضوع به سود مخالفان عزیزی خادم خواهد بود. از طرفی حضور غیرقانونی مهرعلی و بهاروند در هیأت‌رئیسه هم به نوعی یک برگ برنده در دستان مخالفان رئیس فدراسیون است. اگر فرض را بر این بگیریم که بهاروند، مهرعلی و سراجی در جلسه فردا حاضر نباشند، این جلسه با حضور موسوی، اصولی، ماجدی، رضاییان، براتی، حیدری و افشاریان برگزار خواهد شد و در این جمع 5رأی مخالف می‌تواند منجر به برکناری عزیزی خادم شود. البته برخی نیز از تحرکات عزیزی خادم برای تغییر رأی بعضی از اعضا خبر داده‌اند و باید دید درنهایت در جلسه فردا چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

  مجمع به سود عزیزی خادم؟
طبق قانون و اساسنامه اگر برکناری رئیس فدراسیون توسط اعضای هیأت‌رئیسه قطعی شود، یک نفر از اعضا به‌عنوان سرپرست موقت فدراسیون انتخاب خواهد شد و سرپرست تا 3ماه باید اقدام به برگزاری جلسه مجمع کند. گفته می‌شود در مجمع 87نفره فدراسیون فوتبال تعداد موافقان عزیزی خادم کمی بیشتر است ولی طبیعتا اعضای هیأت‌رئیسه می‌توانند در فرصت 3ماهه‌ای که در اختیار دارند تعداد موافقان خودشان را افزایش دهند تا درنهایت مجمع هم حکم به عزل رئیس فدراسیون بدهد. البته با توجه به اتفاقات اخیر و شکافی که میان اعضای هیأت‌رئیسه و عزیزی‌خادم ایجاد شد، خیلی‌ها معتقدند که برکناری او به سود فوتبال ایران است. اگر برکناری رئیس فدراسیون در هیأت‌رئیسه یا مجمع رأی لازم را نیاورد، شرایط ساختمان فدراسیون به هم ریخته و چالش میان عزیزی خادم و مخالفانش به بالاترین حد ممکن خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها