گفت‌وگو با سرمربی تیم شگفتی‌ساز لیگ

ربیعی: ایده‌های دفاعی در دنیای فوتبال خریدار دارد

تیم‌‌هایی که تازه به لیگ برتر می‌آیند، چند سال زمان می‌برد تا با محیط این لیگ آشنا شوند.

ربیعی: ایده‌های دفاعی در دنیای فوتبال خریدار دارد

امیرحسین اعظمی

مس رفسنجان تا پایان هفته هفدهم لیگ برتر، شگفتی‌ساز این فصل رقابت‌ها بوده است. شاگردان محمد ربیعی در حالی در رده چهارم جدول قرار گرفته‌‌اند که برخلاف خیلی از تیم‌ها فوتبالی تهاجمی را به نمایش گذاشته و یکی از بهترین خطوط خط حمله را هم در اختیار دارند. نتایج خوب مس بهانه‌ای شد تا دقایقی با سرمربی این تیم صحبت کنیم.

 مس روزهای خوبی را در لیگ برتر تجربه می‌کند و حتما شما هم به‌عنوان سرمربی این تیم احساس خوبی دارید؟
ما نتایج خوبی گرفته‌ایم، باید به فکر چالش‌‌ها هم باشیم. در لیگ‌های معتبر دنیا می‌بینیم که ممکن است هر 4روز یک‌بار بازی برگزار شود ولی در ایران باید وسعت جغرافیایی، شرایط آب‌و‌هوایی، سخت‌افزارها، ریکاوری بازیکنان و خیلی مسائل دیگر را درنظر گرفت. رشد فوتبال ما در این زمینه‌ها نسبت به فوتبال اروپا کمتر است و همین فشردگی بازی‌ها ممکن است چالش‌های زیادی را درست کند. البته سازمان لیگ هم با توجه به برگزاری جام جهانی در فصل آینده می‌خواهد بازی‌های امسال را در یک زمان مشخص به پایان رسانده و فصل بعد را هم در بهترین زمان ممکن آغاز کند.

 مس در دومین سال حضورش در لیگ می تواند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست بیاورد؟
تیم‌‌هایی که تازه به لیگ برتر می‌آیند، چند سال زمان می‌برد تا با محیط این لیگ آشنا شوند. من 6سال در لیگ دسته اول مربیگری کردم و باید بگویم که دنیای لیگ‌یک با لیگ برتر خیلی تفاوت دارد.  هدف‌گذاری من بازی به بازی است و این تیم هم برای کسب رتبه تک‌رقمی بسته شده است ولی من جلوی بلندپروازی تیم را نمی‌گیرم. تمام هدف ما این است که در پایان لیگ بهترین جایگاه ممکن را کسب کنیم.

 مس پتانسیل مالی خوبی دارد. قبول دارید نداشتن دغدغه مالی یک امتیاز مهم برای شما محسوب می‌شود؟
در لیگ برتر غیر از دو سه تیم، بقیه تیم‌ها مشکل خاصی ندارند. بودجه تیم‌ها هم متفاوت است ولی من با قاطعیت می‌گویم که در مس ریخت‌وپاش مالی وجود ندارد. البته قبول دارم که نظم مالی خوبی وجود دارد و حق و حقوق‌ها هم به‌موقع پرداخت می‌شود. در این زمینه باید از دکتر سعد محمدی و همچنین هیأت‌مدیره و مدیرعامل باشگاه نیز تشکر کنم.

 در لیگ ایران خیلی از مربیان تفکرات دفاعی دارند.
 معتقدم تیمی که خوب دفاع می‌کند، مربی آن تیم کارش را خوب بلد است. در ایران اما باید ابعاد دیگری را هم درنظر گرفت، چون خیلی‌ها موفقیت یک مربی را فقط با نتیجه‌‌گیری می‌سنجند. البته کار دفاعی هم در فوتبال بسیار مهم است. در مورد مس هم باید بگویم که وقتی در لیگ دسته اول هم بودیم، بهترین خط حمله را داشتیم و در بادران هم رکورد بیشترین گل زده را داشتیم.

 پس شما فوتبال تدافعی را دوست ندارید؟
خیلی کم پیش می‌آید که به دفاع صرف فکر کنم ولی طبیعتا در این زمینه هم کار می‌کنم. تمام هدف ما این است که هم خوب فوتبال بازی کنیم و هم خوب نتیجه بگیریم. در ضمن باید از همه شاگردانم که برای موفقیت تیم تلاش می‌کنند تشکر کنم.

 مدتی پیش عکسی از شما منتشر شد که در تمرینات از بلندگو استفاده می‌کنید. دلیلش چیست؟
من یکی دو سال پیش حنجره‌ام را عمل کردم و از آن موقع با دستور پزشک باید کمتر داد بزنم به همین دلیل در تمرینات گاهی اوقات از بلندگو استفاده می‌کنم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها