استقلال هنگام زدن گل دوم به هوادار 12 نفره بود!

داور باید ضمن کارت زرد نشان دادن به حسین‌زاده، گل را مردود می‌کرد که این کار را انجام نداد.

استقلال هنگام زدن گل دوم به هوادار 12 نفره بود!

یکی از کارشناسان داوری درخواست کرد کمیته انضباطی به صحنه گل دوم استقلال به هوادار ورود کند.

به گزارش مستقل آنلاین، شب گذشته در جریان تیم فوتبال استقلال در دیدار معوقه هفته شانزدهم لیگ برتر، با نتیجه دو بر یک به برتری رسید که برخی تصمیمات داور این بازی با اعتراض باشگاه هوادار مواجه شده است.

هرچند تیم میزبان این مسابقه اعتقاد دارد گل دوم استقلال باید به دلیل خطای آرمان رمضانی روی صائب محبی، قبل از ضربه سر ارسلان مطهری مردود اعلام می‌شد اما اکنون یکی از کارشناسان داوری هم نظر جالبی در مورد این گل دارد.

حیدر سلیمانی درباره گل دوم استقلال اظهار داشت: در این صحنه اتفاقی افتاد که مرا یاد بازی سال گذشته سایپا و پیکان انداخت. همان مسابقه‌ای که پیکان از شش تعویض استفاده کرد و بازیکن تعویضی ششم ثانیه‌هایی در زمین بود. در دیدار هوادار و استقلال هم امیرحسین حسین‌زاده که ثانیه‌هایی پیش از گل مطهری از زمین بیرون آمد، لحظه به ثمر رسیدن گل مطهری در گوشه محوطه جریمه تیم هوادار حضور داشت. حتی زمان به ثمر رسیدن گل، دو متر در زمین است و همراه با هم تیمی‌هایش خوشحالی می‌کند. حسین‌زاده پس از تعویض نزدیک به 15 ثانیه در زمین بود و اکنون کمیته انضباطی باید این بحث را بررسی کند زیرا استقلال در زمان زدن گل 12 نفره بود. داور باید ضمن کارت زرد نشان دادن به حسین‌زاده، گل را مردود می‌کرد که این کار را انجام نداد.

وی ادامه داد:‌ البته جدا از این تخلف، گل دوم استقلال باید به دلیل خطای رمضانی روی مدافع حریف مردود می‌شد. اگر روی بازیکن هوادار خطا نمی‌شد، مطهری نمی‌توانست به راحتی ضربه سر بزند. در صحنه‌ای هم که سیاوش یزدانی، توپ دوم را وارد محوطه جریمه استقلال کرد، علی اصغر مومنی باید به سود هوادار پنالتی می‌گرفت. در قانون به صراحت آمده اگر بازیکن از هر نقطه فعال بازی، شیء خارجی را به طرف محل درگیری بازی ارسال کند، از همان نقطه باید ضربه آزاد مستقیم زده شود. اینجا هم توپ دوم مانند هر شیء خارجی دیگری مثل قلم بند یا کفش به درون زمین ارسال شده است. داور هم باید درون محوطه جریمه استقلال، اعلام ضربه مستقیم و پنالتی می‌کرد.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان عنوان کرد: در دقیقه 48 و 87 که توپ درون محوطه جریمه استقلال، توپ به دست بازیکن این تیم خورد، تصمیم داور برای ادامه بازی درست بود زیرا دست بازیکن این تیم در حالت طبیعی قرار داشت. پنالتی روی امین قاسمی‌نژاد در نیمه اول هم درست بود زیرا مدافع هوادار درون محوطه جریمه این بازیکن را هُل داد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها