پاسخ اسپانیا به جوکوویچ:

جایی برای ضد واکسن ها نیست

اسپانیا اعلام کرد جایی برای افراد واکسن نزده مانند نواک جوکوویچ نیست و او باید واکسن بزند.

جایی برای ضد واکسن ها نیست

به گزارش مستقل آنلاین خبرگزاری رویترز نوشت:

ایزابل رودریگز، سخنگوی دولت اسپانیا روز سه شنبه در پاسخ به این سوال که آیا در اسپانیا که واکسیناسیون اجباری است، یا خیر، گفت که نواک جوکوویچ ستاره تنیس باید الگو باشد و در برابر کووید-19 واکسینه شود.

مرد شماره یک جهان روز یکشنبه در آستانه مسابقات آزاد استرالیا پس از ورود بدون واکسینه به این کشور با معافیت پزشکی از استرالیا اخراج شد.

رودریگز در یک کنفرانس خبری گفت: کاری که آقای جوکوویچ باید انجام دهد این است که واکسینه شود، این معقول ترین کار است.

او با اشاره به یکی از رقبای بزرگ جوکوویچ که با او در 20 عنوان بزرگ برابری کرده است، افزود: "نمونه سازی مهم است و این در واقع کاری است که ورزشکاران و بانوان بزرگ کشورمان انجام می دهند. به عنوان مثال، آقای (رافائل) نادال."

اگرچه واکسیناسیون در اسپانیا اجباری نیست اما نرخ واکسیناسیون یکی از بالاترین‌ها در اروپا است.

جوکوویچ مرتباً به اسپانیا سفر می کند و در آنجا صاحب خانه ای در تفرجگاه جنوبی ماربلا است. او در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه چند روز را در آنجا گذراند و در آنجا تمرین می‌کرد.

قوانین اسپانیا در حال حاضر افراد را ملزم می کند که برای ورود به این کشور گواهی واکسن، آزمایش PCR منفی یا گواهی بهبودی از COVID-19 ارائه دهند، بنابراین جوکوویچ باید بتواند در مسابقات آزاد Mutua Madrid بین 26 آوریل و 8 مه شرکت کند. آزمایش کووید-19 او در ماه دسامبر مثبت شد.

مادرید هیچ قانون خاصی در رابطه با ویروس کرونا برای شرکت در رویدادهای ورزشی ندارد.

فرانسه گفته است که او از بازی در مسابقات اوپن فرانسه در ماه مه منع خواهد شد، زیرا اوضاع به دلیل قانون جدید واکسن تصویب شده است.

جوکوویچ اکنون در زادگاهش صربستان است، جایی که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها