شمسایی: رویای من رفتن به فینال جام جهانی است

فوتسال ما شرایط خاصی دارد و وظیفه من هم سنگین است. ما بعد از افتخارات زیادی که کسب کردیم حالا دوباره باید به فکر یک تحول بزرگ در فوتسال باشیم

شمسایی: رویای من رفتن به فینال جام جهانی است

امیرحسین اعظمی

وحید شمسایی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتسال ایران، روز گذشته به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتسال ایران انتخاب شد.

به گزارش مستقل آنلاین، با توجه به سابقه روشن شمسایی در فوتسال، انتظار می‌رفت که او چند سال پیش سرمربی شود، البته او تاکید می‌کند که 7 سال پیش از تیم ملی فوتسال پیشنهاد داشت ولی در نهایت قسمت نشد که هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد. شمسایی به سوالات پاسخ می‌دهد.

 

خیلی‌ها انتظار داشتند در سال‌های گذشته به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال انتخاب شوید.

چیزی که خداوند می‌نویسد از همه چیز قشنگ‌تر است و من وحید شمسایی این را دوست دارم. در ابتدای حرف‌هایم باید از آقای ناظم الشریعه بابت نتایج درخشانش در فوتسال تشکر کنم، عملکرد او بی بدیل بود خصوصا سومی تیم ملی فوتسال در جهان. یک تشکر هم از انهایی دارم که از سال‌های گذشته فوتسال ایران را به این جایگاه رساندند. در مورد سوال شما هم باید بگویم که 7 سال پیش در مورد پذیرفتن هدایت تیم ملی فوتسال به من پیشنهاد داده شد ولی در نهایت اتفاقاتی رخ داد که به بن بست رسیدیم.

 

 

چه اتفاقاتی؟

آن زمان هدایت تیم تاسیسات را بر عهده داشتم و تحت قرارداد این باشگاه بودم. در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور داشتیم و حتی آقای افتخاری با آقای منوچهری صحبت کرد ولی قسمت نشد سرمربی تیم ملی شوم. در نهایت آقای ناظم الشریعه انتخاب شدند که نتایجی درجه یک گرفتند.

 

 

به نظر می‌رسد مسئولیت سختی را بر عهده گرفتید؟

فوتسال ما شرایط خاصی دارد و وظیفه من هم سنگین است. ما بعد از افتخارات زیادی که کسب کردیم حالا دوباره باید به فکر یک تحول بزرگ در فوتسال باشیم. من به مسئولان فدراسیون و همچنین کمیته فوتسال گفتم که باید نگاه ویژه به تیم های پایه داشته باشیم و برای تقویت رده‌های پایه اقداماتی اساسی انجام دهیم. در سن‌های 19 و 23 سال باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم و نگاه ما باید به آینده باشد. 

 

 

فکر می‌کنید برای جام جهانی بعدی که دو سال و نیم دیگر برگزار می‌شود تیم خوبی داشته باشیم؟

ما باید در برنامه‌ریزی ژاپن و ایتالیا را الگو قرار دهیم که مدت زمانی را از دست دادند و به موفقیتی نرسیدند ولی روی کارهای ساختاری تمرکز کردند و به نتیجه رسیدند. ما باید برنامه محور باشیم و حتی اگر یک جام آسیایی را هم از دست ندادیم ایراد ندارد. مهم این است که فوتسال ایران پیشرفت کند و باید به خوبی برنامه‌ریزی کنیم. قطعا در جام جهانی بعدی هم تلاش می‌کنیم تا از حیثیت فوتبال ایران دفاع کنیم. یک موضوع را هم باید بگویم.

 

 

بفرمایید.

از اصحاب رسانه خواهش می‌کنم اگر ایراداتی در من دیدند بگویند و نقد کنند. مطمئن باشند در صورتی که راه را اشتباه رفته باشم، با جان و دل می‌پذیرم. همه ما چه اهالی رسانه، چه پیشکسوتان و... باید دست در دست هم بدهیم و بهترین کارها را برای بهبود وضعیت فوتسال ایران انجام دهیم.

 

 

رویای شما در تیم ملی چیست؟

رویای من در تیم ملی فوتسال رفتن به فینال جام جهانی است و فرقی ندارد وحید شمسایی مربی باشد یا فرد دیگری. در سال 2008 می‌توانستیم به نیمه نهایی و فینال برویم که من در بازی با ایتالیا محروم بودمف در سال 2016 هم می‌توانستیم به فینال برویم. امیدوارم این اتفاق برای تیم ملی فوتسال رخ دهد.

 

 

شرایط لیگ فوتسال را چطور می‌بینید؟

در صورت کلی باید بگویم که میانگین سنی در لیگ فوتسال ما بالا است که باید پایین بیاید. در تیم ملی هم باید این اتفاق رخ دهد. مطمئن باشید تا آنجا که در توانم باشد از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نخواهم کرد و تمام توانایی و تجربیات خودم را در اختیار تیم ملی فوتسال قرار خواهم داد اما کار خیلی سخت است و ما باید در ابتدا به رده های پایه توجه کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها