عزیزمحمدی: مدال‌ پرسپولیسی‌ها را در رختکن به آن‌ها دادیم

نایب رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال کشورمان گفت: حکم و مدال‌ پرسپولیسی‌ها را در رختکن به سرپرست این تیم دادیم.

عزیزمحمدی: مدال‌ پرسپولیسی‌ها را در رختکن به آن‌ها دادیم

عزیزالله محمدی نایب رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال درباره جام شهدا و اینکه چرا در ابتدا پرسپولیسی‌ها مدال‌ها و کاپ خود را نگرفتند، اظهار کرد: مدال‌ها و حکم‌های پرسپولیسی‌ها را دادیم منتهی برای اهدای مدال‌ها چند بار نمی‌توانیم استیچ و جایگاه درست کنیم و یک بار استیچ برای تیم قهرمان درست می‌کنیم تا جام قهرمانی را بدهیم. به هر حال حکم و مدال‌های پرسپولیسی‌ها را در رختکن به سرپرست این تیم دادیم تا به اعضای تیم بدهد. اگر بخواهیم جام قهرمانی را بدهیم باید هر ۳ تیم حضور داشته باشند تا به ترتیب مدال‌ها را بدهیم، اما با توجه به اینکه با تلویزیون هماهنگ کردیم که این بازی‌ها را پخش مستقیم داشته باشیم زمان کافی نبود تا هر ۳ تیم را به یک باره مدال بدهیم. به همین علت با سرپرستان ۲ تیم دوم و سوم جام شهدا هماهنگ کردیم که در رختکن مدال هایشان را بدهیم و برای تیم قهرمان مراسم برگزار می‌کنیم.

او درباره اینکه جام شهدا امسال نظم نداشت، گفت: چرا نظم نداشت؟ ما زمانی که می‌خواستیم جام شهدا را برگزار کنیم بنیاد شهید به ما نامه نوشت که این مسابقات را اتحادیه فوتبال برگزار کند و ما هم طی نامه‌ای به تاج اعلام کردیم که قصد برگزاری این جام را داریم. تاج هم بیان کرد که این مسابقات باشکوه تر از هر چه تمام‌تر برگزار شود و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ هم همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورند و ما بعد از آن برنامه ریزی‌های لازم را انجام دادیم و به شورای شهر قدس، فرمانداری و شهرداری این شهرستان نامه زدیم که استادیوم در اختیار ما بگذارند که آن‌ها نیز قول همکاری را دادند. انصافا هم همه جوره همکاری کردند و از آن طرف هم علاوه بر اینکه تیم‌های شرکت کننده مسابقات را مشخص کردیم تقویم و زمان بازی‌ها هم نوشتیم و ما ۷ - ۸ روز قبل مشخص کردیم. چه تیم‌هایی در جام شهدا شرکت می‌کنند و قرعه کشی هم کردیم و با صدا وسیما هم برای پخش این بازی‌ها هماهنگ کردیم.

سازمان لیگ خواستار اجرای شروط‌ ای اف سی در ورزشگاه شهدای قدس شد

او ادامه داد: به هر حال تا این مرحله مشکلی نداشتیم، اما فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بعد از اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌های اصفهان و اهواز ابلاغیه‌ای صادر کردند که باشگاه‌ها استادیوم هایشان باید شرایط‌ ای اف سی را داشته باشند و ۴ شرط اصلی اش نصب دوربین مدار بسته، فروش بلیت الکترونیکی، گیت و شماره داشتن صندلی‌ها است. مسئولان سازمان لیگ بعد از اینکه متوجه شدند که پرسپولیس در جام شهدا حضور دارد و تماشاچی زیاد می‌آید بیان کردند که شرایط‌ ای اف سی باید در ورزشگاه شهر قدس رعایت شود تا اجازه برگزاری جام شهدا را بدهیم. به هر حال این شرایط باعث شد که برای فدراسیون فوتبال سخت شود تا به ما اجازه برگزاری جام شهدا را بدهد.

مسئولان به علت برگزاری بازی با تماشاگر با ما همکاری نکردند

عزیز محمدی گفت: ما با همه ارگان‌ها هماهنگ کرده بودیم و روز دوشنبه ۲ مردادماه در ورزشگاه شهر قدس قرار بود جلسه‌ای داشته باشیم تا شورای تامین تصمیم بگیرد که ما مسابقات را به چه صورت برگزار کنیم. در آن جلسه اعلام شد که سازمان لیگ با برگزاری این مسابقات مخالفت کرده است و ما از طریق شورای تامین پیگیری کردیم و روز سه شنبه یک جلسه در شورای استان تهران برگزار کردیم و در آنجا حرفهایمان را زدیم. شورای تامین در این جلسه اعلام کرد که جام شهدا برگزار و بلیت‌ها فروخته شود و این جام با حضور تماشاگران باشد. علاوه بر این فتاحی هم در این جلسه حضور داشت، اما او به خاطر استاندارد‌های‌ ای اف سی تاکید داشت که اگر این مسابقات با تماشاگر باشد دچار مشکل می‌شویم و بازی بدون تماشاگر برگزار شود و ما هم گفتیم اگر باشگاه پرسپولیس موافقت کند حرفی نداریم. به هر حال مصوب شد که بازی با حضور تماشاگر باشد و وقتی این تصمیم گرفته شد فردای آن روز مسئولان سازمان لیگ اعلام کردند یا در ورزشگاه آزادی بازی‌ها را برگزار کنید یا ما با برگزاری این جام موافقت نمی‌کنیم. تاج روز قبل از بازی‌ها اعلام کرد که اگر بازی‌ها بدون تماشاگر باشد داور به ما می‌دهد، اما بعد دید که مسئولان شهرستان قدس اصرار به برگزاری بازی با تماشاگر دارند بیان کرد با شما همکاری نمی‌کنیم و حتی به ۴ باشگاه نامه زدند که اگر این بازی‌ها با تماشاگر بود شما هم نروید، اما باشگاه‌ها در این جام شرکت کردند. به هر حال فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به ما داور ندادند و مجبور شدیم از داوران پیشکسوت استفاده کنیم.

هزینه ها در جام شهدا جبران نشد و ضرر کردیم

او درباره اینکه حامی مالی چقدر درآمد برای اتحادیه فوتبال و باشگاه‌ها داشت، گفت: اصلا این حامی مالی که ما جذب کردیم متاسفانه درآمدی برای ما نداشت. به هر حال قرار بود شبکه ورزش یک بازی را پخش کند، اما به خاطر تاخیر در هماهنگی‌ها باعث شد که آن بازی هم پخش نشود. ما ضرر کردیم و هزینه هایمان هم جبران نشد و بلیت فروشی انجام ندادیم یعنی اگر هم انجام شده باشد در حدود ۵۰۰ نفر بلیت فروشی داشتیم. بلیت‌ها رایگان نیست، اما هزینه‌هایی که کردیم جبران نشد.

داوران جوان هم با اتحادیه فوتبال همکاری نکردند

عزیز محمدی درباره اینکه چرا از داوران جوان در جام شهدا استفاده نشد، گفت: به داوران جوان و ناظران داوری هم گفتیم که این بازی‌ها را سوت بزنند، اما به هر طریق آن‌ها نپذیرفتند و داوران خودشان نیامدند. هیئت تهران با داوران تماس گرفت که هیچ همکاری با اتحادیه فوتبال نکنند و قرار این بود یا بازی بدون تماشاگر باشد یا هیچ گونه همکاری با ما نشود.

به تیم قهرمان قرار نبود جایزه‌ای بدهیم

نایب رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال درباره اینکه باشگاه‌ها در این برهه فصل بازی می‌کنند که درآمد داشته باشند، گفت: شما شک نکنید که آنچه که می‌گویم اقرار نمی‌کنم و درست می‌گویم و ما گزارش دقیق را به افراد مسئول می‌دهیم که هزینه‌ها با درآمد‌ها پایاپای شده است و حتی خسارت هم دادیم.

او در پایان درباره اینکه به تیم قهرمان چقدر پاداش می‌دهد، گفت: به تیم قهرمان قرار نبود که جایزه‌ای بدهیم و فقط کاپ و مدال می‌دهیم. همچنین با توجه به اینکه این مسابقات به نام شهدا بود تیم‌ها با جان و دل قبول کردند که در این مسابقات شرکت کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها