زمان برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها

 زمان برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها

مسابقات فوتبال جام جهانی باشگاه‌ها هر ساله با حضور تیم‌های قهرمان قاره‌های مختلف و نماینده کشور میزبان برگزار می‌شود. با تصمیم فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، مسابقات فوتبال جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۱۹، در تاریخ ۱۱ تا ۲۱ دسامبر (۲۰ تا ۳۰ آذر) در قطر برگزار می‌شود. نماینده قطر به همراه تیم‌های مونتری مکزیک (قهرمان کونکاکاف)، هاینگن اسپورت نیوکلدونیا (قهرمان اقیانوسیه)، لیورپول انگلیس (قهرمان لیگ قهرمانان اروپا) و قهرمانان لیگ‌های قهرمانان آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

نماینده قطر در این مسابقات به قهرمان فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا بستگی دارد. در صورتی که قهرمانی قاره کهن به تیمی از قطر برسد، این تیم از مرحله دوم در جام باشگاه‌های جهان حضور خواهد داشت و نایب قهرمان آسیا در دور اول به مصاف نماینده نیوکلدونیا می‌رود. اگر تیمی از قطر نتواند به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست یابد، تیم السد که فصل گذشته جام قهرمانی لیگ ستارگان قطر را بالای سر برد، در دیدار افتتاحیه به مصاف هاینگن اسپورت نیوکلدونیا می‌رود.

برنده دیدار دور اول و نیز نمایندگان آسیا، آفریقا و کونکاکاف در دور دوم حضور خواهند داشت. پیروز این بازی‌ها نیز در دور بعدی به مصاف قهرمانان لیگ قهرمانان اروپا و آمریکای جنوبی می‌روند.

قرعه‌کشی تیم‌ها در روز ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) در مقر فیفا در زوریخ برگزار خواهد شد.

 

آدرس: elsport
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها