فقط ۶ شهر آمادگی برگزاری مسابقات لیگ برتر را دارند

برگزاری بازی‌های لیگ برتر در استان های همجوار طرحی کاملا جدی است و تاکنون بیش از ۶ ورزشگاه در سراسر کشور مجوز برگزاری بازی‌ها را دریافت کرده‌اند.

فقط ۶ شهر آمادگی برگزاری مسابقات لیگ برتر را دارند

هفته‌های اولیه مرداد ماه در سالهای گذشته همواره مصادف بود با آغاز مسابقات لیگ برتر. در سال ۹۸ در حالی به استقبال دومین ماه از تابستان می‌رویم که هنوز تاریخ دقیقی برای آغاز نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر مشخص و اعلام نشده است.

از چندی پیش مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال هشدارهای لازم را برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب از سوی تیم‌های لیگ برتری داده بود و حتی عنوان کرده بود ممکن است امسال لیگ برتر را برگزار نکنیم.

«طرح برگزاری مسابقات تیم‌های لیگ برتری در استان‌های همجوار» در صورت آماده نشدن ورزشگاه‌های خانگی این تیم‌ها یکی از راهکارهایی بود که برای هرچه بهتر برگزار شدن لیگ نوزدهم ارائه شد. راهکاری که حالا خیلی جدی‌تر از گذشته برای حل مشکل برگزاری لیگ برتر پیگیری می‌شود.

حوادث و فجایع سالهای گذشته در برخی ورزشگاه‌ها به دلیل عدم امکان کنترل‌های لازم که ناشی از نبود زیرساخت مناسب در این ورزشگاه‌ها می‌باشد، فدراسیون را مجاب کرده است تا در سال ۲۰۱۹ بازیهای لیگ برتر را تنها در ورزشگاه‌هایی برگزار کند که زیر ساخت مناسب برای میزبانی از لیگ برتر داشته باشند.

بر اساس همین گزارش، تاکنون تنها ۶ شهر در کشور برای میزبانی از این مسابقات تایید شده‌اند و سایر تیم‌ها در صورت عدم تایید ورزشگاه‌های معرفی شده، ناچارند دیدارهای خانگی خود را در این ۶ شهر برگزار کنند.

تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، اهواز و شیراز، ۶ شهری هستند که ورزشگاه‌های آنها برای میزبانی از دیدارهای لیگ برتری مناسب سازی شده و امکان میزبانی از این مسابقات را دارند.

بنا بر این دیگر شهرهایی که در لیگ برتر صاحب نماینده هستند شاید ناچار شوند دیدارهای خانگی شان را در یکی از این شهرها انجام دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها