اولین‌ها و رکورددار‌های دربی

باشگاه پرسپولیس در آستانه شهرآورد پایتخت گزارشی از اولین‌ها و رکورددار‌های دربی منتشر کرد.

اولین‌ها و رکورددار‌های دربی

به گزارش مستقل آنلاین به نقل از رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، تیم فوتبال پرسپولیس فردا به مصاف استقلال خواهد رفت تا یکی از تیم‌های صعود کننده به فینال جام حذفی مشخص شود.

در این گزارش نگاهی به برترین‌ها و اولین‌های دربی جذاب پایتخت خواهیم پرداخت.

اولین‌های دربی

اولین کاپیتان‌ها: همایون بهزادی از پرسپولیس و کامبیز جمالی از استقلال

اولین گلزن: احمد منشی‌زاده (استقلال)

اولین گل‌زن خارجی: عیسی ترائوره (مهاجم پرسپولیس از کشور مالی)

اولین داور: عبدالرضا موزون

رکورددار‌ها

بیشترین بازی و مربیگری: علی پروین با ۲۰ بازی در دربی رکورددار بیشترین تعداد بازی در دربی است. پروین با ۲۵ بار مربیگری در دربی از لحاظ تعداد مربیگری هم رکورددار است.

بیشترین کاپیتانی: همایون بهزادی، ستاره تکرار نشدنی تاریخ دربی‌ها با بستن بازوبند پرسپولیس در ۹ دربی در پرسپولیس این رکورد را در اختیار دارد.

پر گل‌ترین دربی‌ها

پرگل‌ترین دربی‌ها مربوط به دو برد حماسی ۶ بر صفر و تاریخی پرسپولیس در سال ۵۲ و برد ۴ بر ۲ این تیم برابر استقلال در دربی سال ۹۵ بوده است. همچنین برد ۴ بر یک پرسپولیس در بهمن ۱۳۵۰ هم سومین بازی پرگل تاریخ دربی‌ها محسوب می‌شود. پرسپولیس دو بار حریف خود را با چهار گل شکست داده است.

رکورددار بی‌شکست

احمدرضا عابدزاده در سیزده دربی برای سرخابی‌ها به میدان رفته و هرگز نباخته است. حمید استیلی هم در ۱۰ دربی برای پرسپولیس بازی کرده و مقابل استقلال بی‌شکست بوده و در این زمینه رکورددار است.

هت‌تریک در دربی

همایون بهزادی در دربی معروف سال ۵۲ زننده سه گل پرسپولیس بود و سال‌ها بود که بازیکنی نتوانسته بود در دربی‌ها هت‌تریک کند تا اینکه ایمون زاید در دربی معروف ده دقیقه ده نفره هر سه گل سرخ‌ها را در شرایطی به ثمر رساند که مجموعا نوزده ثانیه مالک توپ بود.

بهترین گلزن

زنده یاد صفر ایرانپارک با ۷ گل زده همچنان آقای گل دربی‌هاست. بزرگمردی با اخلاق که هر گاه دربی از راه می‌رسد یاد و خاطره‌اش با این رکورد بی نظیر زنده می‌شود؛ ایرانپاک در دربی‌های هفتم، هشتم، نهم، پانزدهم، شانزدهم و بیست و یکم دروازه حریف را باز کرده است. حسین کلانی مهاجم ملی پوش و گلزن پرسپولیس در دهه ۵۰ هم با ۶ گل در رده دوم است.

گلزنان مشترک

مهدی هاشمی نسب ۴ گل برای پرسپولیس زده و یک گل برای استقلال. شاهرخ بیانی نیز ۲ گل برای پرسپولیس و یک گل برای استقلال به ثمر رسانده است. غلامرضا فتح‌آبادی هم یک بار برای استقلال و یک بار برای پرسپولیس گلزنی کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها