رویای آقای گلی در همین نزدیکی

ستاره‌های خط حمله تیم ملی فوتبال ایران از شانس بالایی برای آقای گلی در تیم‌های باشگاهی خود برخوردارند.

رویای آقای گلی در همین نزدیکی

مستقل آنلاین | دو ستاره، دو رفیق، دو برادر. این شاید بهترین توضیح برای رابطه سردار آزمون و مهدی طارمی باشد. دو مهاجمی که حالا نفرات اصلی خط حمله تیم ملی فوتبال ایران هستند و با درخشش خود و گلزنی های پیاپی در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 نقش بسیار پررنگی در صعود بی دغدغه ایران به جام جهانی داشتند. آن ها سپس در رقابت های جام جهانی و با اعتماد کارلوس کی روش بازهم در خط حمله تیم ملی به میدان رفتند تا فرصت به سایر ستاره ها نظیر رضا قوچان نژاد و یا کاوه رضایی برای بازی در جام جهانی نرسد. با این حال نمایش این دو مهاجم در جام جهانی 2018 با انتقاد فوتبال دوستان همراه شد و کار به جایی رسید که حتی سردار برای مدتی از تیم ملی خداحافظی کرد. با این حال اوج نمایش این دو ستاره به جام ملت های آسیا 2019 باز می گردد. جایی که این دو بازیکن یک بار دیگر زوج خط حمله تیم ملی را تشکیل دادند و با هماهنگی بالای خود توانستند ایران را در راه رسیدن به نیمه نهایی جام ملت ها کمک کنند و بسیاری معتقدند اگر طارمی برای دیدار مقابل ژاپن محروم نمی شد، این زوج سریع و گلزن دفاع سامورایی ها را هم از مقابل بر می داشت و ایران را فینالیست می کرد.

این دو مهاجم ارزشمند تیم ملی، حالا به صورت جداگانه و در باشگاه های خود در آستانه یک تاریخ سازی مهم قرار دارند و می توانند نام خود را در دو لیگ معتبر اروپایی جاودانه کنند چرا که هم سردار و هم طارمی، این شانس را دارند تا فصل جاری را با عنوان آقای گلی به پایان برسانند.

 

سردار آزمون؛ 2 گل تا صدر جدول

عملکرد درخشان سردار آزمون در تیم زنیت در این فصل بر هیچکس پوشیده نیست.  سردار در این فصل 27 بار در ترکیب تیم زنیت به میدان رفته و موفق شده 16 گل و 7 پاس گل را به نام خود ثبت کرد. عملکردی که تاثیر مستقیم در موفقیت و قهرمانی زودهنگام تیم زنیت در لیگ روسیه داشت.

در حال حاضر فقط یک هفته به پایان لیگ روسیه باقی مانده و زنیت در آخرین بازی فصل چهارشنبه شب در زمین روستوف به میدان خواهد رفت. این در حالی است که آرتم دزوبا همبازی سردار در تیم زنیت با 17 گل-یعنی فقط یک گل بیشتر از آزمون- در صدر جدول گلزنان لیگ روسیه است و اگر در هفته پایانی سردار دو گل بزند و زوجش در خط حمله گلی وارد دروازه روستوف نکند، سردار آزمون می تواند آقای گل لیگ فوتبال روسیه بشود.

طارمی؛ در حسرت پنالتی های نزده

مهاجم بوشهری تیم فوتبال ریوآوه پرتغال که به تازگی وارد 28 سالگی شده، طی هفته های اخیر درخششی فوق العاده در خط حمله تیمش داشته است. طارمی در بازی های اخیر تیمش تا توانسته برای ریوآوه پنالتی گرفته و گل زده و درخشش او باعث قرار گرفتن تیمش در رده ششم جدول لیگ پرتغال شده است.

این دو مهاجم ارزشمند تیم ملی در باشگاه های خود در آستانه یک تاریخ سازی مهم قرار دارند و می توانند نام خود را در دو لیگ معتبر اروپایی جاودانه کنند.

طارمی در این فصل 29 بار برای ریوآوه به میدان رفته که حاصل آن 16 گل و 2 پاس گل بوده. 16 گلی که طارمی را در هفته های پایانی لیگ پرتغال در کورس آقای گلی قرار داده است. در حال حاضر کارلوس وینیسیوس و پیتزی از تیم بنفیکا و پائولینیو از تیم براگا با 17 گل بالاتر از طارمی قرار دارند و مهاجم ایرانی تیم ریوآوه این شانس را دارد تا در آخرین بازی تیمش که هفته آینده مقابل تیم بوآویستا برگزار می شود، آمار عالی گلزنی اش را ارتقا دهد و آقای گل لیگ پرتغال شود. طارمی که طی 8 بازی اخیر 8 گل برای تیمش زده، احتمالا الان حسرت پنالتی هایی را می خورد که از ابتدای فصل برای زدن آن ها پشت توپ نایستاده. طارمی تقریبا از اواسط فصل پنالتی زن اول تیمش شده و 7 گل از 16 گلش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده و قطعا اگر از ابتدای فصل برای ریوآوه پنالتی می زد، الان می توانست بالاتر از همه گلزنان لیگ پرتغال قرار بگیرد.

رکورد جهانبخش شکسته می‌شود؟

ستاره نیمکت نشین تیم برایتون ، اولین بازیکن ایرانی ای است که توانسته در فوتبال اروپا به عنوان آقای گلی برسد. جهانبخش در فصل 2017-2018 توانست 21 بار برای تیم آلکمار گلزنی کند و آقای لیگ هلند شود. درخششی که در نهایت زمینه حضور او را در لیگ برتر انگلیس فراهم کرد. حالا سردار آزمون و مهدی طارمی، دو همبازی جهانبخش در تیم فوتبال ایران این شانس را دارند تا هر یک به تنهایی و یا حتی مشترکا، به دومین لژیونر فوتبال ایران در اروپا تبدیل شوند که توانسته در یکی از لیگ های این قاره آقای گل شود. اتفاقی که برای مشخص شدنش به یک هفته انتظار نیاز است.

منبع :خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها