گزارش رسانه خارجی از وضعیت دیاباته

رسانه مالیایی درخشش مهاجم آفریقایی تیم فوتبال استقلال تهران را در لیگ برتر کشورمان، بازتاب داد.

گزارش رسانه خارجی از وضعیت دیاباته

به گزارش خبرنگار مستقل آنلاین ، سایت «بامادا نت» مالی با انتشار گزارشی درخشش "شیخ دیاباته" مهاجم ۳۲ ساله تیم  فوتبال استقلال تهران را در لیگ برتر کشورمان، بازتاب داد.

این سایت نوشت، مهاجم ۳۲ ساله تیم ملی مالی در هفته بیست و پنجم لیگ خلیج فارس با زدن یکی از ۲ گل تیمش مقابل صنعت نفت آبادان نام خود را مطرح کرد. این نهمین گل مهاجم عقاب‌ها (لقب تیم ملی مالی) از زمان شروع این رقابت‌ها است.

مهاجم مالیایی استقلال پس از چندین هفته گل نزدن یک بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. جمعه گذشته، بازیکن سابق تیم CSK (سنترسالیف کیتا) در هفته بیست و پنجم لیگ خلیج فارس  یکی از ۲ گل تیمش را برابر صنعت نفت به ثمر رساند.

"شیخ تیدانه دیاباته" در دقیقه ۳۰ بازی گلزنی کرد و شمار گل‌های خود را در لیگ امسال به عدد ۹ رساند. این بازیکن ملی پوش جولای سال ۲۰۱۹ از تیم بنونتوی ایتالیا به ایران منتقل شد.

چند هفته پیش شیخ دیاباته در گفت‌وگو با نشریه "فرانس فوتبال" حکایتی را تعریف کرد که نشان دهنده محبوبیت او در ایران است.

دیاباته به این رسانه ورزشی گفت: به لحاظ ورزشی (از انتخاب ایران) اصلا پشیمان نیستم. وقتی همه چیز در این کشور خوب پیش برود، کشوری فوق العاده است. یک بار من مجبور بودم به فرانسه بروم. راهی فرودگاه شدم، اما دیر رسیدم و فقط ۲ پرواز وجود داشت .وقتی آن‌ها مرا در فرودگاه دیدند، در حالی که "گیت ها" بسته شده بود تمام تلاش خود را کردند تا برای من یک صندلی در هواپیما پیدا کنند. آن‌ها فریاد می‌زدند هواپیما نباید پرواز کند. شیخ باید داخل آن هواپیما باشد. این‌ها چیز‌هایی است که هرگز جا‌های دیگر برای من اتفاق نمی‌افتد، حتی وقتی که در مالی باشم.

شیخ دیاباته که روز ۲۵ آوریل ۳۲ سالگی خود را جشن گرفت در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به همراه تیم ملی مالی به مدال برنز جام ملت‌های آفریقا دست یافت.

دیاباته به خاطر روحیه جنگندگی اش معروف است و طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ سه بار برترین گلزن تیم بوردوی فرانسه شده و در لیگ سری آ ایتالیا نیز هشت گل برای بنونتو به ثمر رسانده است.

در ادامه این گزارش آمده است، این مهاجم مالیایی زمانی که در سری آ بازی می‌کرد به لحاظ میانگین گل زده بهترین عملکرد را در طول یک دهه اخیر برجای گذاشت.

بر اساس آمار "اوپتا" شیخ دیاباته موفق شده میانگین ۷۳ صدم گل در هر بازی را به نام خود ثبت کند که با این آمار بالاتر از مهاجمان صاحب نامی مانند ادیسون کاوانی از پاری سن ژرمن (۷۱ صدم گل)، روملو لوکاکو مهاجم بلژیکی اینتر میلان (۷۱ صدم گل)، کریستیانو رونالدو از یوونتوس (۶۹ صدم گل) و زلاتان ابراهیموویچ سوئدی  (۶۹ صدم گل) قرار گرفته است.

در پایان این گزارش هم آمده است، وقتی ما بدانیم که همه این بازیکنان بازی‌های بیشتری نسبت به دیاباته انجام داده اند فقط می‌توانیم به عملکرد هم وطنمان در دوران حضورش در سری آ افتخار کنیم.

میانگین گل زده شیخ دیاباته در تیم ملی مالی هم قابل توجه است او در هر یک از بازی‌های خانگی تیم ملی کشورش حداقل یک گل به ثمر رسانده است.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها