وضعیت بازیکنان ایرانی با اروپا قابل مقایسه نیست

دروازه بان تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: با توجه به تفاوت پرداخت حقوق بازیکنان ایرانی با اروپایی ها، نباید قراردادمان کسر شود.

پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رقابت‌های فوتبال در سراسر دنیا، بحث کاهش دستمزد بازیکنان و سرمربیان در برخی کشور‌های جهان مطرح شد و در این میان برخی تیم‌ها در لیگ کشور‌های معتبری مانند انگلیس، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه طبق توافق با اعضای این تیم ها، بخشی از مبلغ قرارداد آن‌ها را کسر کردند.

البته با توجه به مشکلات مالی تیم‌های ایرانی و اینکه بسیاری از آن‌ها در حالت عادی هم نمی‌توانند پول قرارداد بازیکنان و مربیان شان را پرداخت کنند، این موضوع در کشورمان به هیج وجه عملی نخواهد شد.

پیام نیازمند، دروازه بان ملی پوش تیم سپاهان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما درباره این موضوع بیان کرد: به نظر من با توجه به اینکه روش پرداخت دستمزد بازیکنان و مربیان در تیم‌های ایرانی تفاوت زیادی با لیگ‌های اروپایی دارد امکان کسر قرارداد بازیکنان در ایران وجود ندارد. بازیکنان اروپایی به صورت هفتگی یا ماهانه و به شکل مرتب پول قراردادشان را از باشگاه می‌گیرند، اما در ایران اینگونه نیست.

او افزود: بازیکنان ایرانی شاید ۳۰ درصد قراردادشان را ابتدای فصل و ۳۰ درصد پول خود را در میانه فصل بگیرند که این حالت هم خیلی مواقع رخ نمی‌دهد. به همین دلیل نمی‌توان وضعیت را در ایران با کشور‌های دیگر مقایسه کرد تا بخواهیم بگوییم طبق آن به دلیل کرونا قرارداد بازیکنان کم شود.

دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: می‌توانم بگویم هیچ باشگاهی در ایران نیست که با اتمام فصل، پول بازیکنان را به شکل کامل پرداخت کرده و با آن‌ها تسویه کرده باشد. دست کم ۲۰ تا ۳۰ درصد قرارداد بازیکنان در پایان فصل می‌ماند که آن هم مربوط به تیم‌هایی است که از لحاظ مالی وضعیت بهتری دارند و در تیم‌هایی که شرایط مالی شان خوب نیست، وضعیت خیلی بدتر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها