داور فینال جام 90: مارادونا بدترین آدم است!

داور فینال جام جهانی 1990 از مارادونا به عنوان یکی از بدترین آدمهایی که تا حالا دیده یاد کرده و می‌گوید حتی پیش از شروع بازی فینال می‌توانسته مارادونا را اخراج کند.

داور فینال جام 90: مارادونا بدترین آدم است!

داور مکزیکی فینال جام جهانی 1990 ایتالیا، بازی‌ای که در شهر رم برگزار شد و در آن آلمان غربی موفق شد آرژانتین را با نتیجه 1-0 شکست داده و قهرمان دنیا شود، از دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین به عنوان یکی از بدترین آدمهایی که در طول عمرش دیده صحبت کرده و می‌گوید حتی پیش از به صدا درآوردن سوت شروع آن مسابقه می‌توانسته مارادونا را اخراج کند. 

 

 

مارادونا چهار سال قبل از آن توانسته بود تیم ملی کشورش را قهرمان جام جهانی کند ولی در ایتالیا آرژانتین و مارادونا درخشش آن زمان را نداشتد. با اینحال مارادونا و آلبی‌سلسته به هر تقدیر به فینال رسیدند. آرژانتین فینال را با چهار بازیکن محروم آغاز کرد و با 9 بازیکن به پایان رساند چرا که پدرو مونزون و گوستاوو دزوتی در جریان بازی اخراج شدند.

 

اما حالا مشخص شده که مارادونا هم شانس آورده که توانست در فینال رم، در مقابل آلمان بازی کند. چرا که داور مکزیکی آن بازی، ادگاردو کودسال در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی می‌گوید به خاطر حرکات دیگو در لحظات پیش از به صدا درآمدن سوت شروع مسابقه قصد داشته یک کارت قرمز به او نشان بدهد ولی در نهایت منصرف شده و اجازه داده او در فینال حضور داشته باشد.

 

 

داور مکزیکی فینال جام 90 در این باره گفت:" می‌توانستم حتی پیش از شروع مسابقه فینال مارادونا را اخراج کنم چون در زمان پخش سرود ملی فحش‌های خیلی بدجوری می‌داد. بعد وقتی تصمیم گرفتم مونزون را اخراج کنم، مارادونا به من نزدیک شد و گفت دزد هستم و از فیفا جیره مواجب می‌گیرم".

 

داور مکزیکی در ادامه صحبتهایش گفت:" در آن بازی شاهد بود که مارادونا در زمین کارهای فوق‌العاده‌ای کرد. همینطور دیدم که بعد از یک تکل خشن، زانویش چطور مثل بادکنک باد کرده بود. مارادونا به عنوان فوتبالیست، بهترین بود ولی به عنوان انسان، خیلی ناخوشایند بود. او یکی از بدترین آدمهایی بود که در تمام زندگی‌ام دیده‌ام".

 

اما جنجالهای آن فینال معروف به اینها خلاصه نمی‌شود. در دقیقه 85 این داور اروگوئه‌ای یک پنالتی جنجالی به آلمان غربی می‌دهد تا ژرمنها قهرمان جام شوند. مارادونا همچنان معتقد است کودسال، داور بازی نمی‌خواسته آرژانتین در آن بازی پیروز شود.

 

 

مارادونا قبلا در این باره گفته بود:" بازیکنهای ما خیلی دویدند ولی آن مرد همه چیز را خراب کرد. داور می‌ترسید که کار به ضربات پنالتی کشیده شود. او می‌خواست ایتالیایی‌ها را خوشحال کند. دست سیاه او بود که مونزون را به خاطر یک حرکت عادی اخراج کرد و بعد هم یک پنالتی به ضرر ما اعلام کرد که مشخص است پنالتی نیست".

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها