برنامه جدید لیگ، فردا روی میز ستاد کرونا

سازمان لیگ فوتبال با وجود درخواست چند باشگاه برای تعطیلی مسابقات فردا برنامه جدید پیشنهادی خود را به ستاد مبارزه با کرونا ارائه می دهند.

برنامه جدید لیگ، فردا روی میز ستاد کرونا

یکی از مشکلات بزرگی که کرونا برای فوتبال در سراسر دنیا به وجود آورده، بحث ادامه رقابت هایی است که باقی مانده؛ در ایران هم این مساله نمود فراوانی داشته و باعث شده مسئولان برگزاری مسابقات حسابی به دردسر بیفتند. 


در این شرایط بسیاری از اهالی فوتبال خواهان تعطیلی ادامه رقابت های لیگ شده اند. از لیگ برتر فوتبال 9 هفته و از سایر دسته های نیز بازی های زیادی باقی مانده که تعداد کثیری از افراد شاغل در فوتبال با ارائه برنامه های پیشنهادی خود خواهان تعطیلی مسابقات شده اند.


مساله مهم اما این است که تعطیلی رقابت های فوتبال دردسرهای خاص خود را خواهد داشت. یکی از مسائل تعیین قهرمان و تیم های سقوط کننده است. همچنین تیم هایی که سهمیه آسیایی خواهند گرفت هم بر این مشکل اضافه می شوند. با توجه به اینکه دیدارهای پایانی لیگ و حذفی باقی مانده این موضوع چندان منطقی به نظر نمی رسد. از این رو نگرانی وجود دارد که با توجه به شیوع کرونا برگزاری رقابت های فوتبال به گسترده تر شدن این ویروس در کشور کمک کند و به همین خاطر برگزاری مسابقات خطرناک است.


در چنین شرایطی چند باشگاه لیگ برتری به صورت رسمی با سازمان لیگ نامه نگاری کردند و درخواست کتبی شان برای تعطیلی ادامه مسابقات فوتبال را ارائه دادند. نامه هایی که این باشگاه ها به سازمان لیگ فرستادند نزد ورزش سه محفوظ است اما ظاهرا سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نمی خواهند به این نامه ها که تعدادش هم روبه افزایش است توجهی کند.


مسئولان سازمان لیگ در این خصوص برنامه جدید و پیشنهادی خود را نیز برای ادامه لیگ برتر و حذفی را آماده کردند که طی آن زمان شروع دوباره تمرینات تیم های لیگ برتری هم مشخص شده و از طرفی برنامه کامل بازی ها تا پایان فصل هم روشن است. این برنامه که به تایید مدیران فوتبال رسیده قرار است فردا به ستاد مبارزه با کرونا در ورزش هم ارائه شود.


در جلسه ای که صبح فردا(دوشنبه) سهیل مهدی با اعضای ستاد مبارزه با کرونا خواهد داشت، برنامه جدید شروع تمرینات و لیگ برتر ارائه خواهد شد تا این ستاد درباره آن تصمیم بگیرد. اگر برنامه ارائه شده مورد تایید قرار بگیرد، هفته آینده ستاد مبارزه با کرونا می تواند نظرش را درباره ادامه بازی ها اعلام کند و در این صورت احتمالا از اوایل خرداد ماه شاهد شروع بازی ها خواهیم بود.


مساله مهم اما بی توجهی به درخواست برخی باشگاه ها برای تعطیلی لیگ است؛ البته که تاکنون اکثر کشورهای دنیا نیز نظرشان روی ادامه مسابقات است و فیفا نیز تاکید کرده هیچ لیگی به طور کامل تعطیل نشود و حالا فدراسیون ایران نیز تصمیم دارد طی روزهای آینده شرایط را برای برگزاری تمرینات با کاهش ابتلای افراد به کرونا مهیا کند.


باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی در این خصوص رخ می دهد و در نهایت لیگ برتر چه زمانی دوباره از سر گرفته خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها