افشاگری زنوزی درباره پشت پرده پرونده‌های حقوقی باشگاه تراکتور

مالک باشگاه تراکتور، در خصوص احکام صادر شده از سوی فیفا علیه این باشگاه، مطالبی را عنوان کرد.

افشاگری زنوزی درباره پشت پرده پرونده‌های حقوقی باشگاه تراکتور

به نقل از سایت باشگاه تراکتور، محمدرضا زنوزی مطلق ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و با عرض تسلیت به خانواده محترم و مردم آذربایجان و ایران عزیز و به خصوص هواداران باشگاه تراکتور به مناسبت شهادت پرافتخار شهید امیر سلیمانی که در مرز آذربایجان غربی به درجه رفیع شهادت نایل گشته‌اند، این شهید را یکی از هواداران میلیونی تراکتور خواند.

مالک باشگاه تراکتور در پاسخ به این سوال که چه اتفاقاتی در قضیه شکایت استوکس و اروین پیش آمده، گفت: در پرونده‌هایی که تمام مستندات به نفع باشگاه بود و بازیکنان تمام دستمزد خود را طبق قرارداد دریافت کرده بودند و مستندات آن نیز موجود است، استوکس و اروین بدون اجازه باشگاه به تمرینات ملحق نشده بودند و به طور یک طرفه و بدون دلیل موجه، قرارداد خود را فسخ کرده بودند.

وی افزود: در جلسه حضوری در استانبول، وکیل (لودویچ دلشات) تمام مستندات را با جزییات بررسی کرد و اطمینان داد که با توجه به تجربه ١٠ ساله خود در ارکان قضایی فیفا، این پرونده‌ها به نفع باشگاه تراکتور خاتمه می‌یابد، اما در حالی که منتظر محکومیت این دو بازیکن بودیم، با حکم عجیب فیفا علیه باشگاه مواجه شدیم و پس از بررسی لایحه دفاعی او توسط سه وکیل ورزشی داخلی و دو وکیل کارکشته‌ی خارجی، متوجه شدیم او لایحه را به طور ناقص ارائه داده است.

زنوزی خاطرنشان کرد: چگونه ممکن است وکیلی که ١٠ سال در بالاترین ارکان قضایی فیفا حضور داشته است، ابتدایی‌ترین کار در لایحه‌نویسی، یعنی استناد و استفاده از مستندات کتبی را لحاظ نکند؟ این موضوع را با استفاده از بهترین وکلای خارجی در حال اثبات هستم و عواقب سنگینی در انتظار این وکیل است.

مالک باشگاه تراکتور بیان کرد: بنده شناختی از این وکیل نداشتم و معرفی او توسط علی خطیر انجام شد که خود خطیر هم توسط نصیرزاده، مدیر عامل سابق ماشین‌سازی انجام پذیرفت. خطیر دوستی دیرینه‌ای با او دارد و حتی در جلسه‌ای که در کشور قطر برای بازگرداندن استراماچونی، مربی استقلال صورت گرفته بود، او لودویچ را وکیل استراماچونی معرفی کرده بود که چنین موضوعی اصلاً صحت نداشت.

زنوزی گفت: برای من جای تعجب دارد که چگونه نصیرزاده و خطیر توانستند مسئولان فدراسیون را قانع کنند تا وکیلی که در خوشبینانه‌ترین حالت بدون تبانی، چهار پرونده‌ای را که برنده قطعی بودیم در فیفا باخته است، به عنوان وکیل فدراسیون در پرونده ویلموتس انتخاب کنند.

وی افزود: نصیرزاده از مقصران اصلی این اتفاقات و همچنین پرونده‌های بوجود آمده برای باشگاه ماشین‌سازی است. ما به نصیرزاده اعتماد کردیم که با توجه به سابقه حقوقی که در فوتبال ایران داشت، کار تنظیم و تایید قرارداد‌های بازیکنان خارجی ما را نیز انجام بدهد که متاسفانه پس از بررسی متوجه شدیم بسیاری از بند‌هایی که او در این قرارداد‌ها لحاظ کرده بود، از نظر فیفا غیرقابل استناد می‌باشد. همچنین پرونده‌هایی در باشگاه ماشین‌سازی در فیفا داریم که با سهل‌انگاری او به نفع بازیکن‌ها رای گرفته شده است؛ برای نمونه، بازیکن اسکاتلندی فصل پیش ما با استفاده از ضبط صدای او برنده پرونده شکایت در فیفا شده است و این در صورتی است که نصیرزاده اعلام کرده بود توافق و فسخ با این بازیکن صورت گرفته است.

مالک باشگاه تراکتور در پایان درباره علی خطیر افزود: آقای خطیر! اگر اتفاقاتی که در زمان مذاکره با مربی ایتالیایی در فصل گذشته رخ داد و باعث شد قیمت این مربی، در یک ساعت دو برابر بشود را بازگو کنم، دیگر آبرویی برای شما در این فوتبال نمی‌ماند.

زنوزی اظهار کرد: موضوع تعجب برانگیز این بود که نصیرزاده بدون اطلاع هیئت مدیره، وکالت پرونده جدید باشگاه ماشین‌سازی در فیفا را نیز به لودویچ داده بود که در آن پرونده نیز با وجود داشتن مستندات تفاهم‌نامه با بازیکن، که خود نصیرزاده آن تفاهم را کرده بود؛ بازهم رأی به ضرر باشگاه اعلام شد.

وی ادامه داد: بنده هیچ شناختی از خطیر و یکی از همکاران سوئیسی وی نداشتم و نصیرزاده با معرفی این آقایان باعث به وجود آمدن این اتفاقات شد و این موارد، پاره‌ای از دلایل برکناری نصیرزاده از مدیرعاملی باشگاه ماشین‌سازی بود.

وی تأکید کرد: به نظر بنده، تمام باشگاه‌ها مخصوصاً باشگاه استقلال باید پشت پرده مسائل را بررسی کنند، مخصوصاً در مورد خرید بازیکن و شکایت‌هایی که از طرف فیفا علیه باشگاه‌ها انجام می‌شود؛ چون من حس می‌کنم این پرونده‌ها، یکسری تبانی‌ها و پشت پرده‌هایی دارند که خوشبختانه من متوجه آن شدم. البته دیر فهمیدم، ولی به قول معروف، جلوی ضرر را هر زمان بگیری سود است.

زنوزی افزود: باید دلایل این‌که چرا آراء تمام پرونده‌های فیفا، به ضرر باشگاه‌های ایرانی و یا کل فوتبال ایران صادر می‌شود را با رجوع به پرونده‌های قبلی باشگاه‌ها و جستجوی نقش افراد داخلی در آن‌ها، به صورت کامل بررسی و کارشناسی حقوقی و حتی کاراگاهی بشوند. ضمنا مطالب فوق در رسانه‌ها، سایت‌ها و نشریات معتبر اروپایی هم به صورت گسترده کار خواهد شد که تمامی فوتبالی‌های دنیا در جریان آن قرار بگیرند.

وی در پایان بیان کرد: این موارد پاره‌ای از دلایل برکناری نصیرزاده از مدیر عاملی باشگاه ماشین‌سازی بود. البته اگر لازم دانستم، باز هم در مورد موارد فوق روشنگری خواهم کرد تا برخی مسائل که گریبان‌گیر این فوتبال شده، بلکه اصلاح شود و افراد فوق، خود را جمع و جور کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها