تخفیف 120 میلیاردی مدعیان قهرمانی در عربستان

برآورد رسانه های عربستانی این است که کاهش دستمزد 50 درصدی بازیکنان و مربیان چهار تیم بزرگ و مدعی عربستان، چیزی حدود 28 میلیون ریال سعودی (120 میلیارد تومان) از هزینه های این تیم ها کاهش داده است.

 در روزهای اخیر باشگاه های عربستانی با کادر خود به توافق رسیدند که برای ماه های آینده 50 درصد از دستمزد آن ها کاهش پیدا کند. در فوتبال عربستان حقوق بازیکنان ماهانه پرداخت می‌شود و در واقع دستمزد سه ماه از این بازیکن به صورت نصفه پرداخت خواهد شد.

حالا برآورد روزنامه الریاضیه نشان می‌دهد که این کاهش حقوق بازیکنان و مربیان، هزینه تیم ها را به شکلی محسوس کاهش داده است. باشگاه الاهلی عربستان بعد از تصویب این تخفیف ها 5 میلیون ریال سعودی معادل21 میلیارد و 500  میلیون تومان از هزینه هایش کمتر شده که این رقم نشان می‌دهد در طول سال مجموع قرارداد بازیکنان و مربیان این تیم تا چه حد بالاست.

صرفه جویی باشگاه النصر که مدافع عنوان قهرمانی است، از الاهلی بیشتر بوده. آن ها 8.5 میلیون ریال (36 میلیارد و 500) از بازیکنان و کادرفنی تخفیف گرفته‌اند و در واقع این باشگاه زردپوش بیش از 70 میلیارد تومان هر ماه به بازیکنانش پرداختی دارد!

باشگاه الهلال مبلغ تخفیف گرفته از بازیکنان خود را علنی نکرده و با احتیاط این موضوع را دنبال کرده است اما پیش بینی رسانه های سعودی این است که آن ها بیش از 9 میلیون ریال سعودی هزینه های خود را کاهش داده اند و رکورددار هستند. آن ها دو روز پیش با انتشار بیانیه ای از همکاری بازیکنان و مربیان برای کاهش قرارداد تشکر کردند.

مقدار تخفیف ماهانه باشگاه الاتحاد 4 میلیون ریال یعنی حدود 15 میلیارد تومان بوده که کمتر از دیگر باشگاه های مدعی عربستان است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها