رضا علی: تصمیم فردی برای اصلاح اساسنامه اهمیتی ندارد

رئیس هیئت فوتبال استان سمنان گفت: در بحث اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال، تصمیم فردی اعضای مجمع اهمیت ندارد بلکه نظر کلی مجمع مهم است.

علی رضاعلی، رئیس هیئت فوتبال استان سمناندرباره مهم‌ترین نکته مدنظر او نسبت به اساسنامه فدراسیون فوتبال باتوجه به درخواست مهدی محمدنبی، دبیرکل این فدراسیون از اعضای مجمع برای ارسال نظرات و دیدگاه‌های‌شان نسبت به اساسنامه مصوب سال ۱۳۹۰، بیان کرد: نبی از ما درخواست کرد نظرات مان درباره بند‌های این اساسنامه، مواردی که باید حذف، ترمیم یا اضافه شود ارائه بدهیم تا پس از بررسی‌های فدراسیون و تهیه پیش‌نویس اساسنامه، بار دیگر این پیش‌نویس در اختیار ما قرار بگیرد. پس از آن هم قرار است اعضای مجمع نظر کلی و نهایی‌شان را نسبت به اساسنامه جدید اعلام کنند و درنهایت با طی این مراحل، اساسنامه جدید مصوب شود.

تصمیم فردی اعضای مجمع برای اصلاح اساسنامه اهمیتی ندارد بلکه باید جمعی تصمیم بگیریم

او درباره مهم‌ترین بندی که باید از اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال حذف شود، گفت: اساسنامه را باید طبق مسائل روز تغییر بدهیم. AFC و فیفا در سال ۹۰ طبق مختصات و ویژگی‌های یک کشور، برخی مواردی که مخصوص یک کشور بود قبول می‌کردند، اما اکنون برای تدوین اساسنامه تمام کشور‌ها باید استاندارد‌های فیفا و afc رعایت شود و تمام بند‌های اساسنامه یک کشور، زیر مجموعه اساسنامه کلی فیفا باشد. برخی موارد اساسنامه فعلی فدراسیون نقص و کاستی‌هایی دارد که فدراسیون در حال رفع آن‌ها و به‌روزرسانی اساسنامه جدید است. در بحث اصلاح اساسنامه تصمیم فردی یک عضو مجمع اهمیتی ندارد بلکه باید تصمیم جامعی گرفته شود.

رضا علی: تصمیم فردی برای اصلاح اساسنامه اهمیتی ندارد بلکه نظر مجمع مهم است/ سرنخ‌ها را پیدا کرده ایم

نباید به خوب یا بد بودن معانی قبلی بندهای اساسنامه نگاه کنیم بلکه اکنون باید بندهای جدید را با تصمیم خوب جمعی تصویب کنیم

رضاعلی درباره اینکه طبق نظر و اساسنامه فیفا ارکان قضائی فدراسیون فوتبال باید پس از پیشنهاد رئیس و هیئت رئیسه، با رای اعضای مجمع انتخاب شوند، اظهار داشت: شما در نظر داشته باشید به طور مثال امکان دارد دستورالعمل کمیته اخلاق در کشور ما با یک کشور دیگر متفاوت باشد و کمیته اخلاق ما نمی‌تواند نسبت به مواردی مانند آزادی‌های کاذبی که در کشور‌های غیرمسلمان وجود دارد، رفتار مشابهی داشته باشد. همین کلیات، کنش‌ها و واکنش‌هایی را به وجود می‌آورد. به همین دلیل باید چنین مواردی جمع شده و اساسنامه واحدی به وجود بیاید.

او ادامه داد: برخی موارد معنا شده است. برخی مسائل معنی می‌دهد و برخی موارد هم باید معنی شود. شاید یک جمله در اساسنامه فیفا به شکلی است که ما آن را معنی کرده‌ایم یا باید به شکل دیگری معنی شود. ما دور معانی قبلی را خط کشیده و نمی‌گوییم خوب بوده یا بد. اکنون هم باید با فکر جمعی به این نتیجه برسیم که آن جمله را چگونه معنی کنیم. به هر حال مجمع هم می‌تواند نفرات پیشنهادی رئیس در ارکان قضائی فدراسیون را تایید یا رد کند یا اینکه نفرات جدیدی را پیشنهاد بدهد. امیدواریم در آینده بتوانیم با چنین روشی ارکان قضائی فدراسیون را انتخاب کنیم.

هرکس می‌تواند نظر بدهد اما اجرای نظرات اهمیت دارد

عضو مجمع فدراسیون فوتبال درباره تشکیل یک گروه واتس‌اپی از سوی برخی اعضای مجمع و نظر دادن برخی افراد غیرعضو در مجمع مانند امیدوار رضایی، حمیدرضا آصفی و سید شریف حسینی در این گروه برای اصلاح اساسنامه، گفت: من در جریان گروه و نظراتی که در آن ارائه می‌شود نیستم. هرکسی برای نظر دادن اختیار دارد، اما اجرای نظرات اهمیت دارد. اینکه چه نظراتی مورد تائید قرار می‌گیرد، باید مجمع تشخیص بدهد.

نبی، فرد قدرتمندی بوده و استفاده از او برای فدراسیون کارساز است

او درباره اینکه انتخاب مهدی محمدنبی به عنوان دبیرکل فدراسیون تا چه اندازه در اصلاح اساسنامه تاثیرگذار است، بیان کرد: نبی سال‌ها در فدراسیون فعالیت کرده و زیروبم بند‌های اساسنامه، افراد و هیئت‌های استانی را می‌شناسد. او روی کلیات امور، قوانین و بند‌ها اشراف دارد و حضور مجددش در فدراسیون با توجه به تجارب او و تبحری که در بخش‌های مختلف دارد، خوب و کارساز است. در شرایط کنونی استفاده از فردی قدرتمند مانند نبی که از همه مسائل مطلع است و ارتباطات خوبی هم دارد به سود فدراسیون است.

سرنخ اصلاح اساسنامه را پیدا کرده‌ایم و باید طبق آن جلو برویم

رضا علی درباره مدت زمان فرآیند اصلاح اساسنامه، گفت: باید بگویم به دست آوردن سرنخ خیلی طول می‌کشد. خوشبختانه اکنون سرنخ پیدا شده و می‌دانیم باید طبق این راه جلو برویم. اکنون سرنخ، نحوه تمیز و تعویض کردن نخ دست ما است. یعنی می‌دانیم اگر یک بند اساسنامه این شکلی باشد بهتر است یا آن شکلی و برهمین اساس راهکار‌های اصلاح اساسنامه را هم می‌دانیم.

او ادامه داد: می‌خواهم با ذکر یک مثال بهتر این ماجرا را توضیح بدهم. قرار بود یک کشیش، قاضی و مهندس را اعدام کنند. افراد زیادی برای اعدام شدن آن‌ها جمع شدند. ابتدا کشیش را برای اعدام می‌برند و از او می‌خواهند اگر حرفی دارد بزند. او هم می‌گوید من صحبتی جز بردن نام مسیح و خداوند ندارم. برای اعدام شدن آماده هستم، اما وقتی گیوتین رها می‌شود، پیش از اینکه به گردن کشیش بخورد، می‌ایستد. آن فرد اعدام نمی‌شود و نوبت به قاضی می‌رسد. او هم می‌گوید من حرفی جز اینکه قضاوت‌هایم عادلانه بوده نمی‌زنم و من هم آماده اعدام هستم. در نهایت وقتی سر او را هم زیر گیوتین می‌گذارند، پیش از رسیدن این گیوتین به گردنش، وسیله اعدام دیگر حرکت نکرده و قاضی داستان هم آزاد می‌شود. نوبت به نفر سوم یعنی مهندس می‌رسد. او می‌گوید من چیزی برای از دست دادن ندارم، اما تجربه‌ام می‌گوید گره‌ای که بر سر گیوتین زده‌اید اضافی است و یادتان رفته آن را باز کنید. پس از باز شدن گره، گیوتین را رها کرده و گردن مهندس را می‌زنند. پس از آن همه می‌گویند مهندس از علمش به ضرر خود استفاده کرد. با وجود اینکه مهندس می‌دانست کشته می‌شود، چنین حرفی زد.

رضا علی: تصمیم فردی برای اصلاح اساسنامه اهمیتی ندارد بلکه نظر مجمع مهم است/ سرنخ‌ها را پیدا کرده ایم

او افزود: اکنون برای قضاوت کردن فدراسیون باید مواردی مانند هزینه‌های آن و شرایطی که کرونا برای فوتبال ایجاد کرده است، را هم درنظر گرفت. انشالله اجحافی صورت نمی‌گیرد و آینده خوبی برای فوتبال ایران ساخته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها