لیگ قهرمانان آفریقا به تعویق افتاد

کنفدراسیون فوتبال آفریقا مسابقات نیمه نهایی لیگ قهرمانان این قاره را بخاطر شیوع ویروس کرونا به تعویق انداخت.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد پس از تعویق چندین رویداد بزرگ فوتبال در جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا، کنفدراسیون فوتبال آفریقا هم تصمیم گرفت مسابقات نیمه نهایی لیگ قهرمانان و جام کنفدراسیون این آفریقا را به تعویق بیندازد.

کنفدراسیون فوتبال آفریقا اعلام کرد که این تصمیم را پس از مشورت با سازمان بهداشت جهانی و به خاطر افزایش شیوع کرونا در قاره آفریقا اتخاذ کرده است.

این مسابقات که برای ماه مه برنامه ریزی شده بود تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است. کنفدراسیون فوتبال آفریقا تاریخ جدید مسابقات را اعلام نکرده، اما گفته است بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت عمل خواهد کرد و تاریخ جدید مسابقات طی یک کنفرانس خبری اعلام خواهد شد.

مسابقات رفت نیمه نهایی این ۲ تورنمنت قرار بود بین روز‌های ۱ تا ۳ مه و بازی‌های برگشت نیز بین روز‌های ۸ تا ۱۰ مه برگزار شود.

در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آفریقا الزمالک مصر با راجا کازابلانکا مراکش، و الاهلی نیز با ویداد کازابلانکا دیدار خواهند کرد.

در جام کنفدراسیون آفریقا هم پرامیدز مصر با هورویای گینه دیدار می‌کند و ۲ تیم مراکشی برکانه و حسنیا به مصاف هم خواهند رفت.

با احتساب این ۲ تورنمنت، کنفدراسیون فوتبال آفریقا ۴ رقابت را به خاطر کرونا به تعویق انداخته است. مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۰ و قهرمانی آفریقا ۲۰۲۲ قبلا به حالت تعلیق درآمده بود.

تعداد افرادی که در آفریقا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند در مقایسه با مناطق دیگر کمتر است. تا روز شنبه (امروز) کمتر از ۱۳۰۰۰ مورد تائید شده گزارش شده و نزدیک به ۷۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها