دو خبر خوش روزهای کرونایی برای سپاهانی‌ها

همینطور که روزها سپری می شوند، دو مدافع میانی و تاثیرگذار سپاهان دوران نقاهت پس از عمل جراحی را سپری می کنند.

دو خبر بد برای امیرقلعه نویی در پایان نیم فصل اول مسابقات که البته پس از برگزاری 16 مسابقه تعطیل شد، مصدومیت عزت پورقاز بود که در تمرینات پنجره زمستانی با مصدومیت گئورگی گولسیانی تکمیل شد تا سپاهان که آماری خیره کننده در نیمه اول مسابقات در بخش دفاعی ثبت کرده بود، به یکباره دو ستون اصلی تیم خود را از دست بدهد.


عزت پورقاز در هفته دوازدهم رقابت ها و در دیدار برابر نساجی مازندران با پارگی رباط صلیبی مواجه شد و فصل را از دست داد و زانوی گولسیانی نیز در تمرینات میان فصل با آسیب دیدگی روبرو شد تا طبق تخمین پزشکان به 4 ماه زمان برای بازگشت به میادین نیاز داشته باشد.


حالا اما اتفاق غیر مترقبه و غیر قابل پیش بینی ای در ایران و البته دنیا رخ داده و ویروس کرونا تمامی مسابقات فوتبال جهان را به حالت تعلیق درآورده است.


نکته خوش بینانه برای امیرقلعه نویی که بازیکنانش را در اصفهان جمع کرده ولی نمی تواند آنها را تمرین دهد اینکه هر چقدر این دوران بلاتکلیفی بیشتر طول بکشد، آنها زمان بیشتری برای رسیدن به بازی هایی که فکر می کردند در آنها حضور نخواهند داشت، به دست می آورند.


ربیعی پزشک باشگاه سپاهان در این خصوص و در پاسخ به این سوال که اگر تمرینات تیم ها از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شود و به تیم ها 25 روز برای بازگشت به رقابت ها  و شروع دوباره مسابقات زمان داده شود، آیا این دو بازیکن می توانند به ترکیب تیم اضافه شوند، بیان کرد:« اگر اینطور باشد و از اوایل اردیبهشت ماه تمرینات شروع شود، ممکن است این دو بازیکن به چند بازی آخر برسند.»


او سپس در مورد وضعیت گولسیانی توضیح داد:« آقای گوسیانی در گرجستان جراحی کردند. ایشان فکر می کنم کندگی غضروف مفصل دارند. با هر دو بازیکن در تماس هستم. در مورد گولسیانی شرایط خیلی سخت است، چون جراحی خیلی سختی را پشت سر گذاسته است. او یکماه اول را باید استراحت می کرد و بعد از یک ماه تمرینات توانبخشی را دنبال می کند. این جراحی مثل جراحی رباط صلیبی نیست که می گوییم از 6 تا 9 ماه ورزشکار به زمان نیاز دارد و در واقع بستگی به شرایط جسمانی و بازتوانی دارد. قضاوت خیلی سخت است ولی شانس حضور در بازی های آخر را با این شرایط پیدا می کند.»


از ربیعی پزشک سپاهان در رابطه با شرایط عزت پورقاز پرسیدیم که او اینطور در این رابطه توضیح داد:« خب مصدومیت او رباط صلیبی است و به 6 تا 9 ماه زمان برای بازگشت به بازی ها نیاز دارد. وضعیت او خدا را شکر خوب است. کارهای توان بخشی را انجام می دهد. در مورد پورقاز هم قضاوت زود است ولی اگر خوش شانس باشیم به بازی های آخر می رسند.»

 

با حضور عزت پورقاز و گئورگی ولسیانی بود که پیام نیازمند موفق شد رکورد دقایق گل نخوردن در تاریخ رقابت های فوتبال ایران را جابجا کند و  حالا هم این دروازه بان و هم امیرقلعه نویی می توانند امیدوار باشند که با بازگشت این دو مدافع که زوج بسیار خوبی در کنار هم تشکیل داده بودند، باز هم استحکام به خط دفاعی طلایی پوشان باز خواهد گشت و در بخش هجومی نیز گلزنی های این دو به کار تیم خواهد آمد.

 

پس از مصدومیت این دو بازیکن، محمد طیبی از نفت مسجد سلیمان خریداری شد و شایان مصلح هم خود را به عنوان زوج اصلی او در حضور بازیکنانی نظیر نورافکن و مهدی زاده مطرح کرده است.

 

این روزها هر چقدر مبارزه با ویروس کرونا بیشتر مسابقات فوتبال را به تعویق بیندازد، مصدومان زمان زیادی برای بازگشت به میادین به دست خواهند آورد؛ اتفاقی که محرومان را نیز خوشحال خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها