ایرانی‌ها گل سرسبد جام باشگاه‌های فوتسال آسیا

نماینده‌های فوتسال ایران چندین بار به مقام قهرمانی و نائب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا رسیده اند.

 با توجه به اینکه رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا به تعویق افتاده و قرار است این مسابقات مرداد ۹۹ برگزار شود، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت مسابقات جام باشگاه‌ها را به بعد از برگزاری بازی‌های جام جهانی یعنی آذر ماه موکول کند.

ابتدا قرار بود مسابقات جام باشگاه‌های آسیا امسال در کشور کویت برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا بحث میزبانی این کشور هم زیر سوال رفت. شنیده می‌شود که مسابقات فوتسال جام باشگاه‌های آسیا در کشور کویت برگزار خواهد شد، زیرا تا آذر ماه زمان زیادی باقی مانده و به احتمال بسیار زیاد ویروس کرونا هم تا آن موقع در سر تا سر جهان از بین خواهد رفت. به همین دلیل مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌توانند به راحتی مسابقات جام باشگاه‌ها را برگزار کنند.

مسابقات فوتسال جام باشگاه هیا آسیا از سال ۲۰۱۰ با میزبانی کشورمان ایران در شهر اصفهان آغاز شد و تیم فوتسال فولاد ماهان اصفهان موفق شد در آن سال به عنوان اولین تیم جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا را بالای سر ببرد. تا کنون کشورمان موفق شده ۲ بار عنوان میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را به دست آورد. یکی در سال ۲۰۱۰ که تیم فولاد ماهان اصفهان قهرمان شد و دیگری هم در سال ۲۰۱۵ بود که تیم فوتسال تاسیسات دریایی توانست به مقام قهرماین این دوره از رقابت‌ها دست پیدا کند.

نماینده‌های فوتسال کشورمان تا کنون ۴ بار موفق شدند به مقام قهرمانی و ۴ بار هم به مقام نائب قهرمانی و یک بار هم به مقام سومی رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا دست پیدا کنند. تیم‌های فولاد ماهان اصفهان، شهید منصوری قرچک، تاسیسات دریایی، دبیری تبریز، گیتی پسند اصفهان و مس سونگون تیم‌هایی هستند که سابقه حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را دارند.

تیم فوتسال مس سونگون در سال ۲۰۱۸ موفق شد قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را برای کشورمان به ارمغان بیاورد. همچنین این تیم در دوره گذشته در کشور تایلند توانست تا مرحله فینال پیش رود، اما در بازی نهایی برابر تیم قدرتمند ناگویا اوشنز ژاپن نتیجه را واگذار کرد و به مقام نائب قهرمانی این مسابقات بسنده کرد.

امسال قرار است فینال لیگ برتر فوتسال بین ۲ تیم مس سونگون و گیتی پسند اصفهان برگزار شود و قهرمان راهی مسابقات جام باشگاه‌های آسیا می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها