کریمی: بازگشت به لیگ ایران اشتباه بزرگ من بود

بازیکن تیم فوتبال استقلال گفت: قائدی در ۲ سال گذشته آنطور که باید نتوانست خودش را نشان دهد، اما در بازی‌های این فصل تاثیرگذار بود و نمایش خوبی داشت.

علی کریمی هافبک تیم فوتبال استقلال، اظهار داشت: سال جدید را به تمام ایرانیان تبریک می‌گویم و امیدوارم امسال سال بهتری نسبت به سال ۹۸ باشد. متاسفانه سال ۹۹ به دلیل ویروس کرونا آغاز خوبی نداشت، اما انشالله مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند تا در ادامه شرایط بهتری داشته باشیم. سال ۹۸ اتفاقات خوب و بد داشت، اما به اعتقاد من بیشتر اتفاقات خوب در این سال رخ داد و از  نظر فوتبالی سال خوبی را پشت سر گذاشتم و می‌توانم به خودم نمره قبولی بدهم.

کرونا فکرم را درگیر کرده است

تنها موضوعی که در حال حاضر فکرم را درگیر کرده، کرونا است که امیدوارم زودتر این بحبوحه تمام شود و انشالله برای بعد برنامه‌ریزی خوبی خواهیم کرد.

بیشتر اهل مطالعه و فیلم دیدن هستم

من هم مانند بقیه سعی می‌کنم توصیه‌ها را رعایت کنم و تمریناتم را در خانه انجام دهم. به هر حال در این روز‌ها وقت زیادی داریم و باید خودمان را یک جوری سرگرم کنیم. من هم بیشتر اهل مطالعه و فیلم دیدن هستم. یکی از آخرین فیلم‌هایی که دیدم سرخپوست بود و باید بگویم که نوید محمدزاده یکی از برترین بازیگران سینمای ایران است.

فوتبالیست‌ها یکی از باهوش‌ترین اقشار جامعه هستند

اگر بخواهم کتابی را به پیشنهاد کنم، خداوند الموت است. شاید مردم فکر کنند فوتبالیست‌ها خیلی اهل مطالعه نیستند، اما باید بگویم که فوتبالیست‌ها یکی از باهوش‌ترین اقشار جامعه هستند. بیشتر دوستان فوتبالیست من اهل مطالعه هستند و با داشتن اطلاعات عمومی بالا، از هوش بالایی برخوردار هستند.

استقلال در سال ۹۸ بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت

بازیکن استقلال اظهار داشت: جدا از خوب یا بد بودن نتایج، به اعتقاد من استقلال در سال ۹۸ بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت. بازی با تراکتور و الریان بازی‌های خوبی برای ما بودند. فکر می‌کنم چند سالی بود که تیم‌های ایرانی رقیبان آسیایی را با پیروزی پرگل نبردند و آن پیروزی برابر الریان، از اتفاقات خوب سال ۹۸ بود.

قائدی برترین بازیکن استقلال در سال ۹۸ بود

کریمی در پاسخ به این سوال که اگر بخواهد یکی از بازیکنان استقلال را به عنوان بهترین و تاثیرگذار‌ترین بازیکن این تیم در سال ۹۸ انتخاب کند، او چه کسی است، گفت: به اعتقاد من مهدی قائدی برترین بازیکن استقلال در سال ۹۸ بود، زیرا پس از اتفاقاتی که در ۲، ۳ سال گذشته برایش رخ داد، سال گذشته بازی‌های خوبی انجام داد و بازیکن باثباتی بود. البته می‌توانستم وریا غفوری، شیخ دیاباته، محمد دانشگر و روزبه چشمی را هم انتخاب کنم، اما این بازیکنان سال‌ها است که چنین نمایشی دارند، در صورتی که قائدی در ۲ سال  گذشته آن طور که باید نتوانست خودش را نشان دهد، اما در بازی‌های این فصل تاثیرگذار بود و نمایش خوبی داشت.

غفوری در روند مثبت تیم نقش زیادی داشت

هافبک استقلال از وریا غفوری هم به عنوان ارزشمندترین بازیکن تیمش در فصل جاری یاد کرد و گفت: غفوری به عنوان کاپیتان تیم خیلی در روند مثبت تیم نقش داشت. او در داخل و بیرون زمین خیلی به تیم کمک کرد.

گل دانشگر به شاهین شهرداری بوشهر زیباترین گل ما در این فصل بود

او درباره زیباترین گل استقلال در این فصل هم گفت: گل دانشگر به شاهین شهرداری بوشهر زیباترین گل ما بود. دانشگر گل‌های این مدلی زیادی به ثمر رسانده بود، اما دور از انتظار بود که یک مدافع بتواند چنین گلی را در بازی به ثمر برساند.   

فوتبال را از ذوب آهن شروع کردم 

کریمی در خصوص شروع فوتبالش، گفت: من متولد اصفهان هستم، اما پدرم اصالت ایذه که یکی از شهرستان‌های خوزستان است را دارد. از ۱۰ سالگی فوتبال را در مدرسه فوتبال ذوب آهن شروع کردم و ۲ سال بعد به سپاهان رفتم و تا ۱۰، ۱۲ سال بعد در تمام تیم‌های پایه سپاهان بازی کردم و افتخار این را داشتم بازوبند کاپیتانی سپاهان را که از نظر آکادمی باشگاه اول یا دوم ایران است را بر بازو ببندم.

اشتباه کردم به لیگ ایران برگشتم

بازیکن استقلال درباره لژیونر شدن و بازی در تیم‌های کروات، گفت: تجربه خیلی خوبی بود. این که در آن سن و سال توانستم به دینامو زاگرب بروم، اتفاق خوبی بود، اما بزرگ‌ترین اشتباهم بازگشت به لیگ ایران بود. شرایط سخت بود، اما باید می‌ماندم و بیشتر می‌جنگیدم. سال منتهی به جام جهانی می‌خواستم فرصت بیشتری برای بازی کردن پیدا کنم و بیشتر در چشم باشم، اما متاسفانه قبل از جام جهانی مصدوم شدم و نتوانستم در این تورنمنت بزرگ حضور داشته باشم. با این حال تجربه خوبی بود و دینامو زاگرب تیم بزرگی بود که هر سال بازیکنان زیادی به ۵ لیگ معتبر اروپایی ترنسفر می‌کرد و فکر می‌کنم بازگشت به لیگ ایران اشتباه بزرگی بود.

عملکرد خوبی در موقعیت‌سازی داشتیم

کریمی درباره تاثیرگذاری قابل قبول روی گل‌های استقلال در این فصل، گفت: سیستم ما در فصل جاری ۲-۵-۳ است که موقع دفاع به ۲-۳-۵ تبدیل می‌شد، اما تیم ما در حملات پر تعداد بود و موقعیت‌های زیادی داشتیم. به هر حال من هم به عنوان یک هافبک موقعیت‌های خوبی داشتم که گاهی اوقات نتوانستم از آن‌ها به خوبی استفاده کنم. ۳ بازیکن ما در خط حمله شانس آقای گلی دارند که این نشان دهنده موفقیت در امر موقعیت‌سازی است. خداراشکر من هم توانستم تا حدودی تاثیرگذار باشم.

طرفدار آس رم هستم و بازی توتی و ریکلمه را خیلی دوست دارم

او در پاسخ به این سوال که ترجیح می‌دهد در کدام پُست بازی کند و الگو‌های او در این پُست کدام بازیکنان هستند، بیان کرد: بازی در پست هافبک دفاعی را بیشتر دوست دارم و از آن جایی که طرفدار آس رم هستم، بازی توتی و ریکلمه را خیلی دوست دارم. هر چند متاسفانه هر ۲ آن‌ها بازنشسته هستند، اما فکر نمی‌کنم کسی باشد که سبک بازی توتی را دوست نداشته باشد. توتی سال‌های زیادی بازی کرد و برای تیمش خیلی تاثیرگذار بود.

استقلال مظلوم واقع شد و به آن توجهی نمی‌شود

هافبک استقلال در ادامه گفت: سال خوبی را گذراندم و تلاش می‌کنم در سال جدید برای تیمم که فکر می‌کنم خیلی مظلوم واقع شد، عملکرد بهتری داشته باشم. به اعتقاد من مسئولان تصمیم گیرنده می‌توانستند توجه بیشتری به استقلال داشته باشند و به تیم کمک کنند. در حال حاضر وزارت ورزش مالک استقلال و پرسپولیس است که یک اشتباه است و هیچ جای دنیا چنین چیزی را نمی‌بینید. فکر می‌کنم اگر ما تا این حد مظلوم واقع نمی‌شدیم، می‌توانستیم عملکرد بهتری هم داشته باشیم.

مسی بهتر از مارادونا است

کریمی در واکنش به این که مسی بهتر است یا رونالدو اظهار داشت: به دلیل این که بازی‌های مسی را از ابتدا به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کردم، نظرم روی او است. فوتبالی که مارادونا و پله بازی می‌کردند هم قابل احترام بود، اما معتقدم با مرور زمان فوتبال پیشرفت بیشتری کرده و نسبت به زمان پله، رقابت بیشتر شده است. شاید دستاورد‌های مارادونا و پله در عرصه ملی بیشتر از مسی باشد. مارادونا یک تنه آرژانتین را قهرمان جام جهانی کرد و از هر شهری که به شهر دیگر می‌رفت تیمش را قهرمان می‌کرد. با این حال نظر من روی مسی است و او را بهترین می‌دانم.  

دژاگه  بهترین هافبک راست فوتبال ایران در سال ۹۸  است

کریمی از اشکان دژاگه به عنوان برترین هافبک راست فوتبال ایران در سال ۹۸ نام برد و اظهار داشت: تمام بازیکنان برای تیم‌هایشان تاثیرگذار بودند، اما من دژاگه را انتخاب می‌کنم، زیرا جدا از کاپیتانی تیم ملی، بازیکن بسیار بزرگی بوده است که عملکرد خوبی در پرمیرلیگ و بوندسلیگا داشته است. او با وجود مصدومیت در سال‌های گذشته، امسال در ترکیب تراکتور بازی‌های خوبی ارائه داد.

در فوتبال ایران سوء مدیریت وجود دارد

او در واکنش به صحبت‌های وزیر ورزش و جوانان مبنی بر خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس تا پایان سال ۹۹، گفت: تا جایی که می‌دانم در ۶، ۷ سال گذشته همیشه چنین خبری وجود داشته، اما هیچوقت اتفاقی نمی‌افتد. در فوتبال ایران سوء مدیریت وجود دارد و کسی نمی‌تواند منکر آن شود. فکر نمی‌کنم باشگاهی مانند سپاهان بدهی داشته باشد، زیرا در آن جا درآمدزایی و مخارج باشگاه شفاف است. مسائلی پیش آمد که باعث شد به سپاهان برنگردم و علاقه‌ام به استقلال هم بی‌تاثیر نبود.

از بچگی استقلالی نبودم

هافبک استقلال گفت: از کودکی استقلالی نبودم و تیم محبوبم سپاهان بود که در ۱۵ سال گذشته یکی از برترین تیم‌های ایران بوده است. ۵، ۶ سال پیش متوجه شدم که استقلال تیم بزرگ و باشخصیتی است و تصمیم گرفتم به این تیم بیایم.

نتوانستم اشتباهم در دربی را جبران کنم

کریمی درباره از دست دادن پنالتی در شهرآورد پایتخت، گفت: بدترین شبی که در زندگی فوتبالی‌ام داشتم، همان شب بود و به نظر خودم نتوانستم آن اشتباه را جبران کنم، اما در بازی‌های بعدی سعی کردم بهترین بازیکن تیم باشم.  

شک نکنید مجیدی و استقلال باهم موفق می‌شوند

او درباره کار با استراماچونی خاطرشان کرد: استراماچونی به من و بازیکنان کمک زیادی کرد. او شخصیت خوب و هوش بالایی داشت و سبک جالبی به فوتبال ایران آورد. متاسفانه دوران حضور او کوتاه بود و زود تمام شد، اما همان راه را با مجیدی که از مربیان جوان و خوب ایران است ادامه می‌دهیم. شک نکنید مجیدی و استقلال باهم موفق می‌شوند.امیدوارم بیمارانی که به کرونا مبتلا شدند، هرچه زودتر سلامتی‌شان را به دست بیاورند

به خلیل‌زاده بابت از دست دادن همسرش تسلیت می‌گویم و امیدوارم خدا به او صبر دهد. آروزی من این است تمام بیمارانی که به این ویروس آلوده شدند، هر چه زودتر سلامتی‌شان را به دست بیاورند. همچنین امیدوارم در سال ۹۹ مشکلات اقتصادی کمتر شود و مردم زندگی راحت‌تری داشته باشند.  

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها