مانع بزرگ بر سر راه برانکو و تیم ملی در تهران

شیوع کرونا تقویم مسابقات باشگاهی و ملی را در ماه‌های آینده تحت تاثیر قرار داده و برنامه‌ریزی‌های قبلی بهم ریخته است.

دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و عمان چندین ماه قبل و در دوره ریاست مهدی تاج برای برگزاری در خرداد ۹۹ رزرو شد تا تیم ملی قبل از دو دیدار حساس با بحرین و عراق، فرصت لازم برای افزایش آمادگی بازیکنان را داشته باشد. با این وجود این دیدار تحت تاثیر لغو مسابقات باشگاهی و ملی قرار گرفته است و احتمالا برگزار نمی‌شود.

 

لغو بازی‌های رسمی ایران و عمان در خرداد به علت کرونا


نخست اینکه فیفا یک هفته قبل اعلام کرد بازی‌ای انتخابی جام جهانی در آسیا در فروردین و خرداد لغو شده و به این ترتیب ملی‌پوشان ایران قرار نیست در خرداد دیدار رسمی داشته باشند و به همین دلیل نیز لزومی برای برگزاری اردوی تیم‌های ایران دیده نمی‌شود.

 

برگزاری لیگ برتر لیگ قهرمانان در خرداد


از طرفی با لغو بازی‌های لیگ ایران و لیگ قهرمانان آسیا در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ انتظار می‌رود این مسابقات در اردیبهشت، خرداد و چه بسا تیرماه ۹۹ برگزار شود که در این صورت زمانی برای تشکیل اردوی تیم ملی نمی‌ماند.

 

بدهی مالیاتی برانکو و خودداری از ورود به ایران


یکی از مهم‌ترین دلایل نیز مربوط به برانکو ایونکوویچ است که به علت پرداخت نشدن مالیاتش توسط پرسپولیس، از دیدگاه سازمان امور مالیاتی، وی اجازه خروج از ایران را نخواهد داشت.  در این صورت اگر او برای برگزاری با ایران وارد تهران شود، برای خروج باید مبلغی در حدود نیم میلیون دلار هزینه کند. برای سازمان مالیاتی هم مهم نیست که پرسپولیس این مبلغ را در قرارداد تعهد کرده یا برانکو.  به همین دلایل، فدراسیون فوتبال برگزاری این بازی را در تاریخ فعلی بعید می‌داند و فعلا برانکو که در صدر مربیان مدنظر فدراسیون برای سرمربیگری تیم ملی بود، نمی‌تواند توانایی‌هایش را به رخ هموطنش در تیم ملی ایران بکشد و با طرفدارانش ایرانی‌اش دیداری تازه کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها